Anonym skriver:
- jeg er bare så ked af det.
mit par forhold er ikke jordens bedste, på trods af vi kun har været sammen i snart 8mdr..
igen er det hele gået over gevind og nærmest gået fra hinanden .. Det startet med at min mand den 29nov. Tog i byen påtrods af vi havde en aftale om at han vil være hjemme 23-24.. (Hans ide)
men han tosset aftalen fordi vi var små uvenner da han tog afsted og det endte med at vi os "slog op"..
Nu vi blevet uvenner igen som er gået over gevind. Det startet med at jeg blev en smugle irriteret over at jeg ikk ku lave så simpel aftale med ham klokken, som han ku overholde og det tager overhånd fordi han tror det handler om kl hvor jeg flere gange sigeR det r IKKE om den skide kl det princippet i at vi havde en AFTALE, som du igen ikk holdte (blev så ked over han ikk ka forstå det)
han snakker rigtig grimt til mig og sviner mig til personligt .. Og siger han Intet har at snakke med mig om.. IGEN har hans søster ( som er en stor mundfuld) logget ham i byen.. Hun vil gerne have ham for sig selv, og de er konstant sammen fordi hun er blevet single og ikke kender nogen i vores byen som hun er flyttet til ..
Så Derfor følels det tit at vi er barnepiger og hun kommer og går i hans hjem som det passer hende og når jeg så tager snakken med ham at det er for meget , bliver han tosset og siger at jeg altid er sur og brokker mig .. Altså når jeg synes der er noget der går mig på, bliver jeg tilsidst muggen og så tager jeg snakken men isted for han få respons på det jeg siger, "kaster" han tilbage med noget han så er utilfreds med ;"(
nu hans søster så logget ham i byen hele weekenden og jeg så sent som igår (lørdage) skrev at jeg ikk brød mig om det når vi skændes så vildt.. Alligevel gjorde han det..
synes set her er så latterligt og umodent at to der er tæt på de 30 :"(
er så ked af det hele og vil bare ha ham ved min side og få ham til at se alvoren i det hele ..
Har ikke snakket med ham soden igår 14.45 
- hva ska jeg gør?
..
Åååh jeg har selv været i sådan et forhold, og det eneste jeg kan råde dig til er at slutte det nu, mens du ikke sidder fast med børn og mens du stadig har lidt selvtillid at redde.
Nok så meget som det første år af ens forhold kan være det hårdeste, fordi man skal lære hinanden at kende som kærester, så bør det stadig også være det bedste man hidtil har oplevet.
Jeg havde en selv en kæreste der lyder præcis som din. Jeg var SÅ ulykkelig over at han INTET gad at gøre for mig. Han tog aldrig mit parti og hver eneste gang vi havde en aftale og der så var nogen der spurgte om han ikke ville med til et eller andet andet, ja så droppede han mig på stedet, og gerne foran de andre!
En aften da jeg havde forberedt en skøn romantisk middag kom han vildt meget for sent - og småfuld!!! hjem til mig, fordi han lige skulle have et par øl med drengene. Havde han skrevet til mig og informeret mig? næææ... faktisk besvarede han ikke engang mine beskeder og opkald 
Åååh det var hårdt, og det der med at overholde aftaler var bare det mindste! Jeg følte mig bare som lort, fordi jeg altid gjorde alt for ham, og hangjorde intet for mig. Han ville ikke engang lytte til mig! Ikke før at jeg til sidst blev så frustreret over ikke at blive hørt, at jeg ikke kunne holde tårerne tilbage. Så kunne han lige pludselig godt lytte, men var bare ét stort forsvar; det og det og det, gjorde jeg jo for fanden også galt - selvom det intet havde med sagen at gøre!! Men han kom til sidst til fornuft og gav mig ret. Troede jeg, for det var altid tomme ord, og jeg endte faktisk med at være virkelig ulykkelig!
Min mor sagde at hun havde lagt mærke til at jeg havde ændret mig allerede et halvt år inden vi til sidst slog op. Jeg følte mig SÅ ligegyldig, værdiløs og taget for givet. I dag har jeg stadig ikke tilgivet, det han gjorde ved mit selvværd.
Og det handlede altså ikke om manglende kommunikation, men om at han var et sadistisk, egocentreret røvhul.
Da jeg så mødte min nuværende kæreste, var det simpelthen så uvant for mig, at jeg kunne betyde noget og at andre også kunne gøre noget for at gøre mig glad. Noget så simpelt som at han ved vores anden date lige skrev og bekræftede at vi havde en aftale en time forinden - fordi det havde han lagt mærke til at jeg godt kunne lide
Og da det ikke gjorde nogen forskel for ham, ja hvorfor så ikke bare gøre mig glad 
Så tænk over hvor meget du ofre på ham, og hvor meget du egentlig får igen, og om det er det værd. Vil du give dine børn en far der ikke værdsætter deres mor til forbillede, og en mor der finder sig i det?