Beslutning omkring abort

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. januar 2015

Frk. Petersen

Der er intet spørgsmål i det for dig!!! Behold dit barn i stedet for at gør noget der gør dig ulykkelig!  Ved ikke noget om det med hormonspiral - det skulle du self lige undersøge! Men håber det kommer til at gå dig godt uanset hvad - og ja ud med ham! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2015

Snoopy77

Anonym skriver:

Så fik jeg tid til en update. 

Min kæreste er stadig sur, og vil stadig have at jeg får en abort, jeg er nu 9+6, og jeg har prøvet at forklare ham at jeg ikke kan gennemgå endnu en abort. 

Så er stadig lige meget i syv sind. Har været ved læge og fået bekræftet graviditeten, og min hormonspiral var pist væk 

På mig lyder det ikke som om du er i syv sind.. 

Pas på med at lade dig presse til noget du ikke har lyst til. Det mener jeg virkelig 

Anmeld

7. januar 2015

Bare mig..

Hej.

Jeg ville blot komme med min erfaring og historie. 

Jeg stod i nogenlunde samme situation for 2 år siden. Forskellen var, at jeg i forvejen havde en datter.

Min datters far synes ikke vi skulle have nr. 2. Så jeg valgte at gennemføre en abort. Men på ingen måder med min vilje!

Helt indtil den dag jeg havde fået tiden på sygehuset, vaklede jeg frem og tilbage. Set i bakspejlet, vaklede jeg kun fordi han ikke ville have at graviditeten skulle gennemføres. Stod det til mig fik jeg barnet!!

Den dag idag, 2 år efter, er der ikke noget jeg fortryder mere!!! Jeg fortryder der stadig hver evig eneste dag! Jeg fortryder, at jeg ikke fulgte min mavefornemmelse! Jeg lever med et kæmpe savn og en fortrydelse som sidder så dybt i mig! Jeg skulle have lyttet til den tvivl jeg havde! Jeg skulle aldrig have hørt på ham, for han ville da aldrig have fortrudt det barn hvis det endte med at komme, også selv om han mente jeg ville ødelægge alt!

Jeg fortryder at jeg ikke beholdte det barn, som var sundt og raskt!! 

pøj pøj! Det er IKKE en nem situation! Men jeg synes jeg fornemmer, at du aller helst vil beholde barnet! Jeg tror du har taget et valg! Og du skal stå ved det!!!!

Anmeld

8. januar 2015

Linkae

Anonym skriver:

Så fik jeg tid til en update. 

Min kæreste er stadig sur, og vil stadig have at jeg får en abort, jeg er nu 9+6, og jeg har prøvet at forklare ham at jeg ikke kan gennemgå endnu en abort. 

Så er stadig lige meget i syv sind. Har været ved læge og fået bekræftet graviditeten, og min hormonspiral var pist væk 

Øhm... Lad os antage at du reelt havde en hormonspiral oplagt og lægen ikke kunne se nogle snore, så skal du jo scannes?! Den kan ske at vandre... 

Anmeld

8. januar 2015

BinaMor

bare lige et kram

Anmeld

8. januar 2015

Anonym trådstarter

Linkae skriver:

Øhm... Lad os antage at du reelt havde en hormonspiral oplagt og lægen ikke kunne se nogle snore, så skal du jo scannes?! Den kan ske at vandre... 

Jeg venter også på at komme til scanning netop pga at den kan vandre 

Anmeld

8. januar 2015

Lykkelig Omstændigheder <3

Anonym skriver:

Jeg er gravid, har lige opdaget det, cirka 8 uger henne. Kæresten er IKKE glad, hans første kommentar var at så skulle der bestilles tid til abort, det var ikke noget med at spørge hvad jeg tænkte eller ville, næh nej, han vil have at jeg skal have en abort. Jeg er så sur på ham. 

For 15 måneder siden var jeg igennem en abort, en jeg ikke selv ønskede. Han pressede mig til den, der spurgte han mig heller ikke om hvad jeg ville, lige inden aborten sagde jeg så at jeg ikke ville have en abort, og der sagde han at det skulle jeg, for vi kunne ikke være andet bekendt nu, vi ikke boede sammen dengang. 

Nu bor vi så sammen, og han gør det samme igen, han forstår slet ikke hvilket helvede jeg var igennem sidste år, for han var der ikke for mig, han tog ikke med mig på sygehuset da aborten skulle foretages, da han ikke ville tage fri fra arbejde, det var der ingen grund til. 

Jeg er først for nylig begyndt at have det nogenlunde ok omkring det med den abort sidste år, og så står vi her sgu igen. 

Ved ikke helt hvad jeg skal gøre, så havde lige brug for at lufte ud. 

For det første må du beskytte dig bedre  to gange gravid indenfor 1 år, begge ufrivillige, er ikke godt. - Snak med lægen om prævention 

Nr. 2 Din kæreste skal ikke tvinge dig til nogensom helst. Hvad biler han sig ind! Og så ikke engang komme med dig da du fik aborten, når du har brug for ham. Sikkert et røvhul! 

Tage til din mor i weekenden eller veninde. - Brug fredag aften hvor du hygger dig se film, slik osv. 

Lørdag mærker efter  hvad du vil. Hvad er bedste for barnet, og dig. - Vil du have et baby med dit kæreste???? 

Du skal bestemme over din KROP. Ingen ingen andre. 

Anmeld

8. januar 2015

Anonym trådstarter

Lykkelig Omstændigheder <3 skriver:

For det første må du beskytte dig bedre  to gange gravid indenfor 1 år, begge ufrivillige, er ikke godt. - Snak med lægen om prævention 

Nr. 2 Din kæreste skal ikke tvinge dig til nogensom helst. Hvad biler han sig ind! Og så ikke engang komme med dig da du fik aborten, når du har brug for ham. Sikkert et røvhul! 

Tage til din mor i weekenden eller veninde. - Brug fredag aften hvor du hygger dig se film, slik osv. 

Lørdag mærker efter  hvad du vil. Hvad er bedste for barnet, og dig. - Vil du have et baby med dit kæreste???? 

Du skal bestemme over din KROP. Ingen ingen andre. 

Nu regnede jeg ikke lige med at blive gravid på en hormonspiral Jeg fik at vide at man ikke kunne blive gravid på den  

Den dag i dag, forstår han stadig ikke det forkerte i at han ikke tog med mig dengang  

Jeg havde det rigtig svært med aborten sidste år - især da jeg ikke selv ønskede den. 

Og så synes jeg bare at situationen er skidesvær

Anmeld

8. januar 2015

Lykkelig Omstændigheder <3

Anonym skriver:

Nu regnede jeg ikke lige med at blive gravid på en hormonspiral Jeg fik at vide at man ikke kunne blive gravid på den  

Den dag i dag, forstår han stadig ikke det forkerte i at han ikke tog med mig dengang  

Jeg havde det rigtig svært med aborten sidste år - især da jeg ikke selv ønskede den. 

Ja, men jeg tror du skal til lægen igen, og tage en snak, fordi hormonspiralen virker tydeligvis ikke, så godt på din krop. Få det ordenet, når du kan det, fordi du skal ikke ende i denne situation igen. 

- Du har et meget meget svært valg, og det er ikke nemt for dig lige nu, derfor er det så vigtigt, at du lige trækker vejret tænker på noget andet en aften. 

Så dagen efter går en tur, for dig selv, og mærke efter hvad DU har lyst til. - Bare fordi din kæreste har lavet dig gravid, kommer han ALDRIG ALDRIG så længe du lever, at bestemme over din krop. Ingen gøre udover dig selv. 

Held og lykke med fremtiden, og dit valg. 

Anmeld

8. januar 2015

Mulle0802

Anonym skriver:

Jeg tænker hvis du havde det rigtig svært med situationen for et år siden. Ville du havde gjort det anderledes hvis du skulle have fulgt dine følelser? Hvis ja, så skal du beholde barnet denne gang - du burde også have lært af din fejl.

Hvis nej så skal du få en abort.

Med hensyn til din kæreste undre jeg mig over I er sammen, hvis man ikke er der for hinanden i med og modgang/ hårde og sjove tider - så skal man ikke være sammen efter min mening. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.