Beslutning omkring abort

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. december 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Du skriver at du er blevet gravid på hormonspiral - så er der nok ikke så meget at overveje alligevel, da din læge højst sandsynligt vil råde dig til abort alligevel. 

Stod jeg i din situation ville jeg få den abort og forlade kæresten. Han har vist sig at være en dårlig støtte ved første abort og det lader ikke til du får meget støtte den her gang hellere.

Held og lykke med det hele 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2014

l.kjoeller

Anonym skriver:

Sidste år blev jeg gravid på p-piller, og nu er jeg blevet gravid på hormonspiral - jeg fatter ikke at det kan ske

Tror lægen vil anbefale abort når det er på hormonspiral. Du skal uanset måske også scannes da 1 ud af 10 er en graviditet  uden for livmoderen. 

Anmeld

28. december 2014

HappyOne

Anonym skriver:

Jeg er gravid, har lige opdaget det, cirka 8 uger henne. Kæresten er IKKE glad, hans første kommentar var at så skulle der bestilles tid til abort, det var ikke noget med at spørge hvad jeg tænkte eller ville, næh nej, han vil have at jeg skal have en abort. Jeg er så sur på ham. 

For 15 måneder siden var jeg igennem en abort, en jeg ikke selv ønskede. Han pressede mig til den, der spurgte han mig heller ikke om hvad jeg ville, lige inden aborten sagde jeg så at jeg ikke ville have en abort, og der sagde han at det skulle jeg, for vi kunne ikke være andet bekendt nu, vi ikke boede sammen dengang. 

Nu bor vi så sammen, og han gør det samme igen, han forstår slet ikke hvilket helvede jeg var igennem sidste år, for han var der ikke for mig, han tog ikke med mig på sygehuset da aborten skulle foretages, da han ikke ville tage fri fra arbejde, det var der ingen grund til. 

Jeg er først for nylig begyndt at have det nogenlunde ok omkring det med den abort sidste år, og så står vi her sgu igen. 

Ved ikke helt hvad jeg skal gøre, så havde lige brug for at lufte ud. 

Først sender jeg lige en kram. 

Jeg synes du skal stå fast i din mening. Ingen skal tvingrs til en abort. Er man mand nok til at gøre det uden beskyttelse sp er man også man også mand nok til at skulle tage konsekvensen. 

Jeg er selv blevet presset til en abort. Ville aldrig tillade det mere. Tænker stadog på det og det er 2 år siden  

Jeg erselvl

Anmeld

29. december 2014

Patriark

Pigeeeeen skriver:

Ja omsorg det er klart, men det tænkte jeg personligt lidt gik ind under "lyst" men det er Selvfølelig også bare et definitions spørgsmål

er dog ikke helt enig i det med netværk. Selvfølgelig er det da en stor bonus hvis man har nogle forældre eller andre der kan hjælpe lidt til men bare fordi man ikke har det kan man vel godt blive en god forældre. Man får jo børn for selv at passe dem  

og til slut er jeg totalt uenig i at lysten og tiden ikke er vigtige - hvordan vil du få er barn hvis du ikke har LYSTEN og driften til det? Det vil jo være umuligt og blive en sur tjans hvis man ikke ønsker det inden i sig selv. Og tiden ja, den er lidt i samme dur. Hvordan vil du få et barn hvis du ikke har tid til det? Så kan det vel være ligemeget. Så jeg synes nu stadig at lyst og tid er nogle af de stærkeste grunde  

agtigt 

Lyst lyder, i mine ører, som en impuls. Men fu har selvfølgelig ret, jeg læste bare rådet som en anelse overfladisk. Det jo reelt også grunde til at tage i byen, købe en pizza eller tage på shopping.

Agtigt

Anmeld

29. december 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
vBirgitte skriver:

Først sender jeg lige en kram. 

Jeg synes du skal stå fast i din mening. Ingen skal tvingrs til en abort. Er man mand nok til at gøre det uden beskyttelse sp er man også man også mand nok til at skulle tage konsekvensen. 

Jeg er selv blevet presset til en abort. Ville aldrig tillade det mere. Tænker stadog på det og det er 2 år siden  

Jeg erselvl

Men det var ikke uden beskyttelse. Og den der med mand nok - kvinden har jo også haft ubeskyttet sex. Så kan man jo sige det samme om kvinden - så må hun tage konsekvensen og få en abort. 

Anmeld

29. december 2014

namaha

Jeg vil sige, du er et selvstændigt menneske, valget er dit. Han kan IKKE  tvinge dig til noget.

Men samtidig skal du tænke over nogen ting, og måske have en samtale med kæresten

hvorfor han ikke vil have barn

du skal derimod tænke på 

vil jeg stå alene med barnet hvis det skulle blive en virkelighed

vil jeg kunne leve med en abort

vil jeg være sammen med manden efter barnet er kommet

har jeg råd?  Et barn koster mellem 1000-2000 om måneden og mere hvis det skal luksus på.

der er mange ting du skal overveje om du vælger barnet eller ej 

Held og lykke 

Anmeld

29. december 2014

Krydserfingre

Patriark skriver:

Lyst lyder, i mine ører, som en impuls. Men fu har selvfølgelig ret, jeg læste bare rådet som en anelse overfladisk. Det jo reelt også grunde til at tage i byen, købe en pizza eller tage på shopping.

Agtigt

Hehe ja i princippet men nu ér det jo en baby vi snakker om og lysten deri. Måske havde det lydt bedre at sige ønsket om en baby eller viljen måske? For hvis der intet inderligt ønske/vilje er til at ville have et barn er der så kan man ligeså godt glemme alt om det. Synes jeg.  

Anmeld

5. januar 2015

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman

Update? Hvordan går det med dig ?

Anmeld

7. januar 2015

Anonym trådstarter

Aisha skriver:

Update? Hvordan går det med dig ?

Så fik jeg tid til en update. 

Min kæreste er stadig sur, og vil stadig have at jeg får en abort, jeg er nu 9+6, og jeg har prøvet at forklare ham at jeg ikke kan gennemgå endnu en abort. 

Så er stadig lige meget i syv sind. Har været ved læge og fået bekræftet graviditeten, og min hormonspiral var pist væk 

Anmeld

7. januar 2015

sulo

Anonym skriver:

Så fik jeg tid til en update. 

Min kæreste er stadig sur, og vil stadig have at jeg får en abort, jeg er nu 9+6, og jeg har prøvet at forklare ham at jeg ikke kan gennemgå endnu en abort. 

Så er stadig lige meget i syv sind. Har været ved læge og fået bekræftet graviditeten, og min hormonspiral var pist væk 

Som jeg læser det, bør du forlade din kæreste, han støttede dig ikke under din abort og han vil højst sansynligvis ikke heller ikke støtte dig nu, om du vægler en abort eller at beholde barnet.

Jeg forstår udemærket godt hvis du ikke kan få dig selv til en abort, men du bør forberede dig på, at stå alene igennem graviditeten og stå alene med barnet bagefter.

Min holdning er, at man bør indse at verden ikke er rosenrød altid, det er ved at være mere reglen end undtagelsen at folk går fra hinanden, det er ikke mange par der holder sammen i 40 og 50 år længere, det skal ikke forstås sådan at man ikke skal tro på forholdet, selvfølgelig skal man det, men man bør tænke over hvem man får børn med, ergo, vil man kunne samarbejde om børnene med den anden part hvis man går fra hinanden?

Jeg synes virkelig at din nuværende kæreste behandler dig rigtig dårligt, du fortjener langt bedre end det, jeg tvivler på at han vil vælge at blive hos jer hvis du vælger at beholde barnet og hvis du får aborten og beholder ham, hvad forhindre ham så i at behandle dig sådan en anden gang?

Ingen ting, smid ham ud!, han er ikke værd at samle på eller spilde mere af din tid på.

Sender lige nogle af disse i din retning

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.