Beslutning omkring abort

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. december 2014

Krydserfingre

Patriark skriver:

Så lyst, tid og råd er fundament nok til at få sig et barn? Det da ikke en hund hun skal have! Magen til ringe rådgivning��

Øh det er da en meget fin start at have lysten, økonomien og tiden. Hvad mener du ellers er vigtigere? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2014

April-baby

Jeg har selv været omkring om vi skulle beholde overs barn, min kæreste er så omvendt end din, han vil så gerne have overs datter. Jeg var i tvivl men han fik mig til at indse jeg gerne vil barnet, har ville ha børn siden jeg var 15 og været klar længe! På det tidspunkt synes jeg hellere ikke jeg lukke være bekendt at beholde barnet, da jeg ingen penge fik, men som det ser ud nu, så jeg overlykkelig over at beholde barnet. 

Det jeg vil med det her, er mærk, er du klar. Vil du tage chancen og måske skulle være selv om det, hvis han ikke vil barnet. Og har du råd. Og god familie netværk. Håber du træffer den rigtige beslutning. Og han kan ikke være bekendt at " tvinge " dig til en abort. Føj for den!

Anmeld

28. december 2014

Anonym trådstarter

Lille side info:

Jeg kan tydeligt mærke at jeg er klar - men jeg har også en datter fra et tidligere forhold, så det med børn er ikke nyt for mig. 

Min datters far, ville gerne have hende, men har senere hen valgt hende fra, og har så stået alene med hende fra hun var 3 uger indtil jeg fandt min nuværende kæreste. 

Så jeg ved hvad det kræver at vælge dette her barn, men jeg ville bare ønske at han også ville have det, ikke bare tænkte: væk med det, så skal vi ikke tage stilling til det  

For det er desværre sådan han tænker, fandt jeg ud af efter en meget lang snak. 

Anmeld

28. december 2014

l.kjoeller

Anonym skriver:

Lille side info:

Jeg kan tydeligt mærke at jeg er klar - men jeg har også en datter fra et tidligere forhold, så det med børn er ikke nyt for mig. 

Min datters far, ville gerne have hende, men har senere hen valgt hende fra, og har så stået alene med hende fra hun var 3 uger indtil jeg fandt min nuværende kæreste. 

Så jeg ved hvad det kræver at vælge dette her barn, men jeg ville bare ønske at han også ville have det, ikke bare tænkte: væk med det, så skal vi ikke tage stilling til det  

For det er desværre sådan han tænker, fandt jeg ud af efter en meget lang snak. 

Så i har talt?  Fik det ham til at tage stilling?  

Anmeld

28. december 2014

l.kjoeller

Så lyst, tid og råd er fundament nok til at få sig et barn? Det da ikke en hund hun skal have! Magen til ringe rådgivning��

Lyst tid råd er da en rigtig god start i hvertfald. Skal man ved den mindste tvivl om fundament bare få abort ? 

Anmeld

28. december 2014

Anonym trådstarter

l.kjoeller skriver:

Så i har talt?  Fik det ham til at tage stilling?  

Det fik ham ihvertfald ikke til at ændre mening, men giver ham lige lidt tænketid nu 

Anmeld

28. december 2014

l.kjoeller

Anonym skriver:

Det fik ham ihvertfald ikke til at ændre mening, men giver ham lige lidt tænketid nu 

Følg dit hjerte.  

Anmeld

28. december 2014

Rengyduck

Patriark skriver:

Jeg kunne nok godt have forklaret lidt bedre. Jeg synes selvfølgelig også at man bør have styr på bolig, uddannelse og alt det andet, men hvis lysten til at få et barn overskygger lysten til at få en abort er det vel den vej man skal gå? 

Som jeg læser det, har trådstarter IKKE lyst til at få en abort, og derfor støtter jeg hende i at træffe den beslutning som hun formentlig allerede har truffet med sig selv. Hvis hun derimod havde lagt ud med at skrive "jeg har lyst til at få en abort" havde jeg støttet hende i det. Jeg går ind for frihed til at træffe beslutningen. Men det lyder jo som om, at hun ikke vil have en abort.

Men hvad synes du da, der skal til - udover lyst, tid og råd - før man får børn? Det er vel temmelig meget de vigtigste "ingredienser"? 

Anmeld

28. december 2014

Patriark

Pigeeeeen skriver:

Øh det er da en meget fin start at have lysten, økonomien og tiden. Hvad mener du ellers er vigtigere? 

Tja, helt grundliggende skal man vel også have evnen til omsorg, være i stand til at træffe de rigtige beslutninger og en portion modenhed.

Desuden er der en masse andre faktorer, der burde spille ind(men som ikke altid betragtes som vigtige), netværk, parforholdets status og generel livssituation.

Tid, lyst og økonomi er da de mindste ting der burde spille ind når man overvejer forældreskab. Det er, i min optik, ikke, alle, fundament for forældreskab.

....Agtigt.

Anmeld

28. december 2014

Krydserfingre

Patriark skriver:

Tja, helt grundliggende skal man vel også have evnen til omsorg, være i stand til at træffe de rigtige beslutninger og en portion modenhed.

Desuden er der en masse andre faktorer, der burde spille ind(men som ikke altid betragtes som vigtige), netværk, parforholdets status og generel livssituation.

Tid, lyst og økonomi er da de mindste ting der burde spille ind når man overvejer forældreskab. Det er, i min optik, ikke, alle, fundament for forældreskab.

....Agtigt.

Ja omsorg det er klart, men det tænkte jeg personligt lidt gik ind under "lyst" men det er Selvfølelig også bare et definitions spørgsmål

er dog ikke helt enig i det med netværk. Selvfølgelig er det da en stor bonus hvis man har nogle forældre eller andre der kan hjælpe lidt til men bare fordi man ikke har det kan man vel godt blive en god forældre. Man får jo børn for selv at passe dem  

og til slut er jeg totalt uenig i at lysten og tiden ikke er vigtige - hvordan vil du få er barn hvis du ikke har LYSTEN og driften til det? Det vil jo være umuligt og blive en sur tjans hvis man ikke ønsker det inden i sig selv. Og tiden ja, den er lidt i samme dur. Hvordan vil du få et barn hvis du ikke har tid til det? Så kan det vel være ligemeget. Så jeg synes nu stadig at lyst og tid er nogle af de stærkeste grunde  

agtigt 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.