Beslutning omkring abort

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. januar 2015

Anonym trådstarter

Mulle0802 skriver:

Jeg tænker hvis du havde det rigtig svært med situationen for et år siden. Ville du havde gjort det anderledes hvis du skulle have fulgt dine følelser? Hvis ja, så skal du beholde barnet denne gang - du burde også have lært af din fejl.

Hvis nej så skal du få en abort.

Med hensyn til din kæreste undre jeg mig over I er sammen, hvis man ikke er der for hinanden i med og modgang/ hårde og sjove tider - så skal man ikke være sammen efter min mening. 

Jeg tvivler også nogle gange på hvorfor jeg er sammen med ham, men inderst inde elsker jeg ham, men jeg er bare begyndt at tro at det måske ikke er så gengældt mere. 

Nogle gange bliver man i et dårligt forhold når ikke tror at man er noget værd  

Jeg havde valgt at gennemføre graviditeten sidste år hvis det havde stået til mig, men han pressede mig til at afslutte den, og det gjorde jeg så. Jeg har stadig dårlig samvittighed, og en tomhedsfølelse efter den abort. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2015

Anonym trådstarter

Jeg vil gerne sige mange tak for alle jeres råd, og jeres kommentarer. 

Jeg har besluttet mig for at beholde barnet, hvis alt ser fint ud ved scanningen. Det er hvad jeg ønsker. 

Jeg håber at han vil være en del af det, og at han falder ned med tiden, jeg håber han bare er bange for omvæltningen. 

Jeg ved bare at jeg ikke vil presses ud i en abort jeg ikke ønsker igen. 

Tusind tak piger  

Anmeld

8. januar 2015

Diana2013

Anonym skriver:

Jeg vil gerne sige mange tak for alle jeres råd, og jeres kommentarer. 

Jeg har besluttet mig for at beholde barnet, hvis alt ser fint ud ved scanningen. Det er hvad jeg ønsker. 

Jeg håber at han vil være en del af det, og at han falder ned med tiden, jeg håber han bare er bange for omvæltningen. 

Jeg ved bare at jeg ikke vil presses ud i en abort jeg ikke ønsker igen. 

Tusind tak piger  

Hvor er det flot ❤️ Hav en vidunderlig graviditet og rigtig god vind frem over med din lille baby. 

Anmeld

8. januar 2015

Mulle0802

Anonym skriver:

Jeg tvivler også nogle gange på hvorfor jeg er sammen med ham, men inderst inde elsker jeg ham, men jeg er bare begyndt at tro at det måske ikke er så gengældt mere. 

Jeg havde valgt at gennemføre graviditeten sidste år hvis det havde stået til mig, men han pressede mig til at afslutte den, og det gjorde jeg så. Jeg har stadig dårlig samvittighed, og en tomhedsfølelse efter den abort. 

Jeg tror du skal prøve at mærke efter om du elsker ham eller du elsker trygheden. 

Jeg synes du skal tage til lægen og få tjekket om det kan blive en "rigtig" gravidlitet eller om du bliver tvunget til en abort, inden du melder noget ud til kæresten.

Hvis du så får af vide at du ikke er tvunget til abort tænker jeg det er vigtigt at du får fortalt din kæreste at du ønsker at beholde barnet. Han kan hvis du siger det forkert forstå det som et valg mellem ham eller barnet, forklar ham derfor hvilke følelser du har haft siden sidst og at det kan du ikke leve med, du håber han vil støtte dig og har lyst til at være far for barnet - når han ved du mener det for alvor, må han så tage stilling til hvad han vil byde hans barn, en far eller ikke en far.

Anmeld

14. januar 2015

Anonym trådstarter

Update: 

Jeg har fået bekræftet af lægen at jeg sagtens kan gennemføre graviditeten, men at de nok lige indkalder til en ekstra scanning. 

Jeg har fået fortalt kæresten at jeg gerne vil beholde det, og ikke igennem endnu en abort, og og efter lidt tid, forstod han mig, og støtter mig nu i det, og han glæder sig rent faktisk nu. 

Skal i dag, op og have taget blodprøver og lavet vandrejournal

Anmeld

14. januar 2015

Chevro

Anonym skriver:

Update: 

Jeg har fået bekræftet af lægen at jeg sagtens kan gennemføre graviditeten, men at de nok lige indkalder til en ekstra scanning. 

Jeg har fået fortalt kæresten at jeg gerne vil beholde det, og ikke igennem endnu en abort, og og efter lidt tid, forstod han mig, og støtter mig nu i det, og han glæder sig rent faktisk nu. 

Skal i dag, op og have taget blodprøver og lavet vandrejournal

Super fedt! Stort tillykke med det hele <3 

og godt du har fulgt dit hjerte (:

Anmeld

14. januar 2015

l.kjoeller

Ej hvor er det fedt. Flot af jer begge 

Anmeld

14. januar 2015

Cecilie6700

Anonym skriver:

Beklager, men kan ikke lade vær med at skrive en besked til dette. 

Har fuldt debatten med et blødende hjerte. Stakkels mand. 

En ting er at være en halv dårlig kæreste, som skal lære at støtte og andre ting, men hvad er der galt med nogle gravide kvinder? - Graviditet har aldrig været et veto. Man er 2 om processen.

Hvorfor skal så mange mænd tvinges til at blive fædre fordi man ikke kan se ud over sin egen næse og mavefornemmelse?? - At blive tvunget til abort må da været mindst lige så slemt som at være tvunget til at blive far.

Det er skide hård at få en abort, men at have et barn resten af ens liv kan umuligt være lettere.. 

Jeg er glad for at i har fundet ud af det, og håber alt går som det skal. Men jeg vil på det stærkeste anbefale noget rådgivning i jeres situation. Ikke mindst på baggrund af den besked jeg læste ang. at du ikke vidste om du overhovedet ville være sammen med faren.

Selvom din/jeres valg er truffet, håber jeg inderligt at du også tænker på barnet ve og vel i denne situation. At vokse op uden forældre er ikke en dans på roser.

Held og lykke.  

Anmeld

15. januar 2015

anonym37

Anonym skriver:

Jeg er gravid, har lige opdaget det, cirka 8 uger henne. Kæresten er IKKE glad, hans første kommentar var at så skulle der bestilles tid til abort, det var ikke noget med at spørge hvad jeg tænkte eller ville, næh nej, han vil have at jeg skal have en abort. Jeg er så sur på ham. 

For 15 måneder siden var jeg igennem en abort, en jeg ikke selv ønskede. Han pressede mig til den, der spurgte han mig heller ikke om hvad jeg ville, lige inden aborten sagde jeg så at jeg ikke ville have en abort, og der sagde han at det skulle jeg, for vi kunne ikke være andet bekendt nu, vi ikke boede sammen dengang. 

Nu bor vi så sammen, og han gør det samme igen, han forstår slet ikke hvilket helvede jeg var igennem sidste år, for han var der ikke for mig, han tog ikke med mig på sygehuset da aborten skulle foretages, da han ikke ville tage fri fra arbejde, det var der ingen grund til. 

Jeg er først for nylig begyndt at have det nogenlunde ok omkring det med den abort sidste år, og så står vi her sgu igen. 

Ved ikke helt hvad jeg skal gøre, så havde lige brug for at lufte ud. 

Det lyder til at han ik er en du skal være sammen med, undskyld men 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.