Ka+Ma=Be skriver:
MIN søn har en tablet. SIN EGEN tablet. Og det har han haft siden han var 1 år... 
Det skammer jeg mig ikke over. Vi lever i en teknologisk verden som bevæger sig med lynets hast. Derudover er det fantastisk læring der er i sådan et apparat. Både ift. Finmotorik, men også indlæring, sans for rum/retning, koncentration, præcision, abstrakt tænkning, sammenhænge og meget mere. Der er lærerige spil, som lærer børn om ord, bogstaver, tal, farver - ja jeg kunne blive ved.
Min søn spiller brainwars. Og han forstår konceptet i retninger og at der med forskellige farver følger forskellige regler ( eks. Når pilen er blå skal du føre fingeren samme vej som pilen viser, men hvis den er rød skal du føre fingeren den modsatte vej af hvad pilen viser). Han er utrolig hurtig og forstår at omstille sig.
Han lærer SÅ meget og jeg er SÅ stolt af ham 
Som med ALT andet så handler det om at dosere korrekt. Min søn forstår godt, at vi ikke spiller hver dag og hele tiden. Han spørger nogle gange efter den og så får han lov. Så kan han til gengæld også godt finde ud af at lægge den fra sig igen.
Så ro på - en tablet er bare et stykke legetøj som så meget andet
én leg erstatter ikke en anden. Selvfølgelig skal børnene stadig kravle i træer, lege i sandkasser og lægge puslespil. Men om man lærer på en tablet, eller det hedder gameboy som i vores barndom... tja så tror jeg alligevel jeg foretrækker tabletten.
og nej, man får ikke firkantede øjne 
Men kunne han ikke lære om både farver og alt det andet UDEN en tablet? Det gjorde vi andre da ganske udmærket. Da jeg voksede op fandtes der heller ikke computere eller mobiltelefoner.