Jeg forstår det ikke...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. december 2014

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Røverdatter skriver:

Det er sjovt, for det vidste jeg udmærket at jeg ville blive spurgt om. Det er ikke et link jeg har gemt på min telefon, og fordi jeg ikke er hjemme (men på juleferie) kan jeg ikke finde det her.

Jeg er medlem i nogle forums, hvor der bliver lagt forskellige forskningsresultater ud omkring emner, som vedrører vores samfund.

Med søgning på nettet vil man helt sikkert også kunne finde noget omkring emnet.

Jeg ville gerne linke dig den forsknings artikel jeg har læst og den video jeg har set, men den har jeg ikke i skrivende stund 

Takker.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. december 2014

SandraXOXO

Røverdatter skriver:

Der er vel forskel på børn og voksne? Voksne har en voksen og moden tilgang (forhåbentligt) til teknologien - børn har intet begreb, men gør hvad de får lov til - så længe som de får lov til. Der må og skal være begrænsning hvis de også skal indgå i sociale sammenhænge, Uden teknologi som altoverskyggende genstand.

Derudover vil jeg sige til hele tråden, at jeg personligt ikke tror på at børn har godt af at sidde for meget med iPad. Jeg har ingen selv og er i gang med at finde en ny telefon, som ikke er en smartphone. Bryder mig ikke om den drejning vores kultur (og omgang med hinanden) har fået efter vi har fået denne nye teknologi. 

Nyere forskning viser også svækket intelligens hos børn der har omgang med for meget moderne teknologi. Børn som ikke får lov at skabe med deres hænder, men som bare må sidde og finde brikkerne til puslespillet på iPaden.

Der er stadigvæk brug for at børn bevares i deres socialitet, som den også var førhen.

Det må og skal vi ikke lukke øjnene for som forældre. Den der "men sådan er udviklingen jo" - den holder ikke - vi er medskabere af vores samfunds udvikling. Læg ikke ansvaret over på "udviklingen" - for vi er selv udviklingen . Det er vores ansvar... ikke teknologien. Det er os der støtter den... (nu blev jeg igen politisk anlagt, men har simpelthen svært ved folks ligegyldigheds følelse overfor teknologiens dårlige sider)...

Jeg ved ikke helt hvorfor du citere mig? jeg går ind for at forældre skal lære deres børn at bruge teknologien på en sund og sjov måde til både leg og læring. At forbyde det helt eller bruge det konstant er begge dele lige dumt. 

Anmeld

27. december 2014

anna111

Profilbillede for anna111

Vi havde pracis  samme mening som dig. 

Men vi er blevet klogere man kan jo ikke blive ved at bruge den med. 

Den gang jeg var barn ×××× 

Det er nye tider nu og man må altså lære at følge med. 

Jeg vil lære min datter at bruge en inden hun starter i skole så det bliver nemmere for hende at følge med. 

Anmeld

27. december 2014

L&V

Vores datter fik en i 3års fødselsdagsgave. Vi har vores egen som er en dyr og stor model og den syntes vi ik hun skal bruge. Så hun fik en mindre og mere børnevenlig model. Ser det ik anderledes end tv, nintendo ds osv. Der er masser af læring i det og man ka sagtens være barn og klatre i træer selv om man har en tablet.

Anmeld

27. december 2014

TNBC

Anonym skriver:

Godmorgen de skønne kvinder! 

- Jeg ved ikke om jeg er den eneste som tænker sådan her, men hvad skal et lille barn med en iPad, iPhone og alt sådan noget? Børn skal vel være børn. Og ja ved godt at de fleste skoler bruger iPads idag, men af den grund behøves de ikke at få en iPad derhjemme. Selv i børnehaver har de fået iPads. Hvorfor skal børne sidde og få frikante øjne? Jeg forstår det virkelig ikke.  Ved godt der vil komme nogle irriterende kommentar men dem ignorere jeg. 

Forsat god dag ��

Hvem siger at de sidder og får firkantede øjne??? Ved du 100% hvor længe de sidder med dem hver dag? Ved du hvor meget de faktisk kan lære ved at sidde med sådan en??

De ser jo voksne med mobiler, computere, tablets og er nysgerrige.

Jeg har også en, vi bruger den til at spille spil(lærige spil), se videoer, tage billeder..

En tablet/telefon kan altså også være rigtig god til børn, der har brug for geare ned, på lange køreture..

Synes du er meget negativ omkring det, og din slutsætning Hvorfor oprette en debat, hvis man bare ignorere nogen af svarene?

Anmeld

27. december 2014

AMM00

Min søn på 2 år får lov til at bruge min phone og spille på den. Han styrer selv hvilke spil han går ind og spiller.. Og faktisk lærer han en masse fra de spil.. 

Mig nej han sidder ikk 24 timer derpå.. 

Anmeld

27. december 2014

Sprit25

Min datter får en iPad herhjemme men der vil komme klare regler. Kun når jeg siger god for det og mens vi evt sidder på en restaurant og venter på maden. Når maden kommer bliver den pakket væk

Anmeld

27. december 2014

Røverdatter

SandraXOXO skriver:

Jeg ved ikke helt hvorfor du citere mig? jeg går ind for at forældre skal lære deres børn at bruge teknologien på en sund og sjov måde til både leg og læring. At forbyde det helt eller bruge det konstant er begge dele lige dumt. 

Citeringen var egentlig kun ment ifht. den første del af mit indlæg (og så kunne jeg ikke lige styre mig med resten - som jeg også skriver er til hele tråden ). Du skrev omkring moral og dobbelt moral, men jeg synes bare ikke man kan sammenligne voksne og børn mht. teknologi  

Anmeld

27. december 2014

Mamman

Profilbillede for Mamman
Anonym skriver:

Det at dit barn får lov indimellem er også okay, men dem som FÅR en selv, det er det jeg ikke helt forstår.

Altså min datter har fået en selv da hun startede i 1. Klasse. Jeg er modstander af det. Men det er kommunen/skolen der kræver at vi selv stiller ipad/tablet eller computer til rådighed til undervisningen her efter den nye skolereform. Derfor har hun fået sin egen ipad

Anmeld

27. december 2014

Røverdatter

Saphiira skriver:

Takker.. 

Ellers er TED.com en god side at starte med, hvis man ønsker at tjekke nogle lidt kontroversielle emner ud, med interviews/foredrag af folk som har nærstuderet/forsket i viden indenfor området 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.