Jeg forstår det ikke...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. december 2014

Ka+Ma=Be

MysteriousAngel skriver:

Men kunne han ikke lære om både farver og alt det andet UDEN en tablet? Det gjorde vi andre da ganske udmærket. Da jeg voksede op fandtes der heller ikke computere eller mobiltelefoner. 

Jo det kunne han da sagtens - og det gør han skam også men hvad er problemet i at supplere  hans læring vha. en tablet? Bare fordi du og jeg ikke voksede op med samme teknologi, hvorfor skal vores børn så ikke have mulighed for at bruge og udvikle den og sig selv?

Igen handler det, for mig, ikke om enten eller. Men dét at kombinere tingene for optimal udvikling og læring uanset om det hedder legoklodser, tablet, computer, puslespil eller noget helt femte.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2014

MysteriousAngel

Ka+Ma=Be skriver:

Jo det kunne han da sagtens - og det gør han skam også men hvad er problemet i at supplere  hans læring vha. en tablet? Bare fordi du og jeg ikke voksede op med samme teknologi, hvorfor skal vores børn så ikke have mulighed for at bruge og udvikle den og sig selv?

Igen handler det, for mig, ikke om enten eller. Men dét at kombinere tingene for optimal udvikling og læring uanset om det hedder legoklodser, tablet, computer, puslespil eller noget helt femte.

Fordi legen er bestemt på forhånd. Der er ingen abstrakt tænkning. Det er ikke leg på samme måde. Heller ikke socialt. Et barn lærer ikke at være social ved at sidde i sin egen Ipad-verden og spille bamse spil. Enig i at små mængder er fine. Men jeg ser bare børn der ikke er "sammen længere" men er i en parallelleg hvor de ikke ser hinanden.

Jeg synes heller ikke at det er enten/eller. Men i min verden, vil en ipad/tablet aldrig kunne erstatte den leg man har med sine venner. 

Så derfor er jeg klar fortaler for, at mine børn max må bruge den ½ time om dagen. Der er endda dage hvor jeg helt siger nej. Og når venner er på besøg er fjernsyn/ipad osv helt forbudt. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.