Jeg forstår det ikke...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. december 2014

SandraXOXO

Anonym skriver:

Hvos du mener mig, så nej, har skam selv en iPad mine og en iPad air 3. 

Moral er godt og dobbelt moral er dobbelt så godt. Du må gerne bruge ipad og har oven i købet brug for to, men børn må ikke. Sjovt  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. december 2014

Rockertand

Anonym skriver:

Godmorgen de skønne kvinder! 

- Jeg ved ikke om jeg er den eneste som tænker sådan her, men hvad skal et lille barn med en iPad, iPhone og alt sådan noget? Børn skal vel være børn. Og ja ved godt at de fleste skoler bruger iPads idag, men af den grund behøves de ikke at få en iPad derhjemme. Selv i børnehaver har de fået iPads. Hvorfor skal børne sidde og få frikante øjne? Jeg forstår det virkelig ikke.  Ved godt der vil komme nogle irriterende kommentar men dem ignorere jeg. 

Forsat god dag ��

Jeg svarer kun dem, der er enige......

Hvorfor skulle en Ipad forhindre et barn i at være barn?

Hvad er forskellen i at se fjernsyn i 30 minutter og spille på Ipad i 30 minutter?

Vi har Ipads til børnene, og der er ufatteligt mange læringsspil, og den ældste har taget et kæmpespring i læseevne og lysten til at lære mere, siden Ipad'en kom i hus.

Jeg vil vove den påstand, at din holdning bunder i uvidenhed!

Anmeld

27. december 2014

Sissel

Mine de store (3 og 5 år) har lige fået en hver i julegave af deres bedstefar.. Den er så pænt parkeret hjemme hos deres far, da jeg overhovedet ikke synes det er noget så små børn har brug for.. Jeg har selv en herhjemme. Men de viser ingen interesse i den.. Sidst de spurgte om de måtte låne den, er måske et halvt år siden. Men børn spejler sig jo også i deres forældre. Og hvis de ser deres forældre sidde med en iPad/Tlf/computer hele tiden, er det klart at det er mere interessant, end "alm" spil, bøger, lave mad whatever 

Anmeld

27. december 2014

DKA

Mine børn på 3 og 4 har hver deres iPad. De bruger dem når jeg siger at de må, efter at de har fået dem ser de næsten aldrig tv mere. Tror egentligt at de lærer mere af at spille iPad end at sidde og glo tv. 

Når mine kommer hjem fra udebørnehave er de lidt småtrætte ligesom jeg selv er efter en dag på arbejde- vi sætter uret og tager en halv time i sofaen med hver vores iPad... Tjo vi kunne have læst en bog og jeg kunne have bagt øko boller.. Men bogen læser vi inden sengetid og bollerne fra Føtex er ubemærkede;-) 

Jeg synes at det er en underlig påstand at det skulle være problematisk at børn har deres egen iPad, tror problemet ligger i grænserne eller manglen på samme. - forresten synes jeg egentligt selv at det rart med ting der er mine, tror mine børn har det ligesådan.

Anmeld

27. december 2014

Mumto3

Det er nem pasning og passificering af børn, derfor er Ipads godt

I min datters børnehave plejede pædagogerne at lege med børnene når jeg hentede hende. Så blev børnehaven digital og det betød at der sad to svedende pædagoger bøjet over computeren når jeg skulle hente. De skulle nemlig lægge billeder op og dokumenter hvad der var sket i løbet af dagen elektronisk og i mens sad alle børnene i et hjørne med iPads og spillede spil. Hurra for den digitalisering. Det betød passive børn, uden voksenkontakt, et ur der ringede hvert 4. minut for så skulle det næste barn have lov til at spille.

Den store har fået Ipad i skolen, så nu er vikartimer= spil på jeres iPads, alle frikvartere går med at sidde og spille, og sågar spisepausen foregår med at de holder maden i den ene hånd, mens de spiller med den anden, --hvis de da íkke helt dropper at spise, for det er så svært at spille med kun en hånd.

Resultat: En stor gruppe børn, uden fantastik og selvstændighed. De er opflakset med at skulle udfolde sig INDEN FOR helt bestemte rammer, som spillet diktere, hvor der ikke er plads til det helt skøre indfald, en generation hvor de ikke har lært at indgå i LEGEFÆLLESSKABER hvor man forhandler sig frem til HVAD man skal lege og hvad regler er. Det er allerede på forhånd givet med spillet og spillets regler.

Anmeld

27. december 2014

Røverdatter

SandraXOXO skriver:

Moral er godt og dobbelt moral er dobbelt så godt. Du må gerne bruge ipad og har oven i købet brug for to, men børn må ikke. Sjovt  

Der er vel forskel på børn og voksne? Voksne har en voksen og moden tilgang (forhåbentligt) til teknologien - børn har intet begreb, men gør hvad de får lov til - så længe som de får lov til. Der må og skal være begrænsning hvis de også skal indgå i sociale sammenhænge, Uden teknologi som altoverskyggende genstand.

Derudover vil jeg sige til hele tråden, at jeg personligt ikke tror på at børn har godt af at sidde for meget med iPad. Jeg har ingen selv og er i gang med at finde en ny telefon, som ikke er en smartphone. Bryder mig ikke om den drejning vores kultur (og omgang med hinanden) har fået efter vi har fået denne nye teknologi. 

Nyere forskning viser også svækket intelligens hos børn der har omgang med for meget moderne teknologi. Børn som ikke får lov at skabe med deres hænder, men som bare må sidde og finde brikkerne til puslespillet på iPaden.

Der er stadigvæk brug for at børn bevares i deres socialitet, som den også var førhen.

Det må og skal vi ikke lukke øjnene for som forældre. Den der "men sådan er udviklingen jo" - den holder ikke - vi er medskabere af vores samfunds udvikling. Læg ikke ansvaret over på "udviklingen" - for vi er selv udviklingen . Det er vores ansvar... ikke teknologien. Det er os der støtter den... (nu blev jeg igen politisk anlagt, men har simpelthen svært ved folks ligegyldigheds følelse overfor teknologiens dårlige sider)...

Anmeld

27. december 2014

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Røverdatter skriver:

Der er vel forskel på børn og voksne? Voksne har en voksen og moden tilgang (forhåbentligt) til teknologien - børn har intet begreb, men gør hvad de får lov til - så længe som de får lov til. Der må og skal være begrænsning hvis de også skal indgå i sociale sammenhænge, Uden teknologi som altoverskyggende genstand.

Derudover vil jeg sige til hele tråden, at jeg personligt ikke tror på at børn har godt af at sidde for meget med iPad. Jeg har ingen selv og er i gang med at finde en ny telefon, som ikke er en smartphone. Bryder mig ikke om den drejning vores kultur (og omgang med hinanden) har fået efter vi har fået denne nye teknologi. 

Nyere forskning viser også svækket intelligens hos børn der har omgang med for meget moderne teknologi. Børn som ikke får lov at skabe med deres hænder, men som bare må sidde og finde brikkerne til puslespillet på iPaden.

Der er stadigvæk brug for at børn bevares i deres socialitet, som den også var førhen.

Det må og skal vi ikke lukke øjnene for som forældre. Den der "men sådan er udviklingen jo" - den holder ikke - vi er medskabere af vores samfunds udvikling. Læg ikke ansvaret over på "udviklingen" - for vi er selv udviklingen . Det er vores ansvar... ikke teknologien. Det er os der støtter den... (nu blev jeg igen politisk anlagt, men har simpelthen svært ved folks ligegyldigheds følelse overfor teknologiens dårlige sider)...

Har du link eller en henvisning til den forskning?

Anmeld

27. december 2014

Clisolka

Anonym skriver:

- Jeg ved ikke om jeg er den eneste som tænker sådan her, men hvad skal et lille barn med en iPad, iPhone og alt sådan noget? Børn skal vel være børn. Og ja ved godt at de fleste skoler bruger iPads idag, men af den grund behøves de ikke at få en iPad derhjemme. Selv i børnehaver har de fået iPads. Hvorfor skal børne sidde og få frikante øjne? Jeg forstår det virkelig ikke.  Ved godt der vil komme nogle irriterende kommentar men dem ignorere jeg. 

Forsat god dag ��

Jeg har været meget imod at min 4-årige datter fik en tablet, men børnehaven sagde, at det ville være en rigtig god idé, netop fordi der findes mange apps, som kan hjælpe hende videre med sit sprog. 

Vi har spurgt hvad hun ønskede sig i julegave... Bum bum bum - gæt selv hvad svaret var! 

Så gæt hvad - juleaften kom vi herhjemme ind i tablet-verdenen  Da hun pakkede den op, endte det med at hun lagde den væk, fordi hun var mere optaget af lillebrors duplotog  Vi har investeret i en af de billigste til hende, netop fordi jeg ikke vil bruge så mange penge på noget, som hun slet ikke kan finde ud af endnu. 

Som mor er det mig der bestemmer hvornår og hvor længe hun skal sidde med den - og ikke hende selv, eller for den sags skyld en tilfældig bruger på baby.dk. Den ligger ikke frit tilgængeligt for hende. Som mange skriver, kan jeg nu heller ikke se forskellen på tv/mobil og diverse spillemaskiner... Indtil videre har vi max kigget på den i 10 min... Hun er mere interesseret i at lege med duplo med sin lillebror  

Anmeld

27. december 2014

Sandratoft

Anonym skriver:

Forsat god dag ��

Ipads er jo bare det nye omfavn mulighederne i stedet for at se det som noget negativt 

Anmeld

27. december 2014

Røverdatter

Saphiira skriver:

Har du link eller en henvisning til den forskning?

Det er sjovt, for det vidste jeg udmærket at jeg ville blive spurgt om. Det er ikke et link jeg har gemt på min telefon, og fordi jeg ikke er hjemme (men på juleferie) kan jeg ikke finde det her.

Jeg er medlem i nogle forums, hvor der bliver lagt forskellige forskningsresultater ud omkring emner, som vedrører vores samfund.

Med søgning på nettet vil man helt sikkert også kunne finde noget omkring emnet.

Jeg ville gerne linke dig den forsknings artikel jeg har læst og den video jeg har set, men den har jeg ikke i skrivende stund 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.