Det er nem pasning og passificering af børn, derfor er Ipads godt
I min datters børnehave plejede pædagogerne at lege med børnene når jeg hentede hende. Så blev børnehaven digital og det betød at der sad to svedende pædagoger bøjet over computeren når jeg skulle hente. De skulle nemlig lægge billeder op og dokumenter hvad der var sket i løbet af dagen elektronisk og i mens sad alle børnene i et hjørne med iPads og spillede spil. Hurra for den digitalisering. Det betød passive børn, uden voksenkontakt, et ur der ringede hvert 4. minut for så skulle det næste barn have lov til at spille.
Den store har fået Ipad i skolen, så nu er vikartimer= spil på jeres iPads, alle frikvartere går med at sidde og spille, og sågar spisepausen foregår med at de holder maden i den ene hånd, mens de spiller med den anden, --hvis de da íkke helt dropper at spise, for det er så svært at spille med kun en hånd.
Resultat: En stor gruppe børn, uden fantastik og selvstændighed. De er opflakset med at skulle udfolde sig INDEN FOR helt bestemte rammer, som spillet diktere, hvor der ikke er plads til det helt skøre indfald, en generation hvor de ikke har lært at indgå i LEGEFÆLLESSKABER hvor man forhandler sig frem til HVAD man skal lege og hvad regler er. Det er allerede på forhånd givet med spillet og spillets regler.
Anmeld