Holde barn hjemme pga snot?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. december 2014

Elgaard73

mor:) skriver:

For det første er normeringen i dp og vs det samme. Max 4 børn pr. vokse 

Og ikke alle vs er endbetydende med larm og kaos. Det kommer meget an på institutionen/de ansatte og hvordan dagen bliver tilrettelagt. 

Jeg synes det kommer meget an på barnets særlige behov hvorvidt det skal i vs. Jeg mener klart et barn der er tilknytningsforsryrret kræver dygtig faglig personale. 

Ja, du har ret i at et tilknytningsforstyrret barn har gavn af dygtige personer omkring sig, men lige netop i dette tilfælde, lød det jo ikke til at det var helt tilfældet. Derfor min forespørgsel omkring DP.

Det lød jo netop som om at vuggestuen ikke helt magtede at rumme drengen (og derfor ringede ham hjem) og ikke helt formåede at møde hans behov, når støttepersonen ikke var der.

Og så syntes jeg altså stadig, at DP er godt forslag til en dreng, som er lidt følsom, har voldsomme reaktioner på konflikter og har let ved at blive (langvarigt) ked af det. Selv om at der ikke er larm og kaos i en vuggestue, så er det altså en "voldsommere" verden, end pasning af 1 primær person, i private trygge omgivelser.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2014

spj

Carina:-) skriver:

Det der bio kan det købes på apoteket ?

Det kan købes i Matas. Vi køre med det fra slut august til april/maj måned. Det er virkelig godt. 

Hvis de lige skal have en booster kan jeg også anbefale sambucol (også fra Matas) det opbygger immunforsvarret. Det køre vi også med her i vinter månederne. 

jeg kan så meget godt forstå din frustration. Sidste vinter havde vi konstant sygdom fra oktober til marts. Man bliver bare så frustreret af at skulle få arbejdslivet til at hænge sammen. Jeg mener ikke at de skal blive hjemme pga lidt snot. Kune hvis de er matte i det og ikke kan fungere normalt. 

Anmeld

19. december 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Elgaard73 skriver:

Ja, du har ret i at et tilknytningsforstyrret barn har gavn af dygtige personer omkring sig, men lige netop i dette tilfælde, lød det jo ikke til at det var helt tilfældet. Derfor min forespørgsel omkring DP.

Det lød jo netop som om at vuggestuen ikke helt magtede at rumme drengen (og derfor ringede ham hjem) og ikke helt formåede at møde hans behov, når støttepersonen ikke var der.

Og så syntes jeg altså stadig, at DP er godt forslag til en dreng, som er lidt følsom, har voldsomme reaktioner på konflikter og har let ved at blive (langvarigt) ked af det. Selv om at der ikke er larm og kaos i en vuggestue, så er det altså en "voldsommere" verden, end pasning af 1 primær person, i private trygge omgivelser.

Jeg magter ikke lige skrive en masse om tilknytningsforstyrrelse, men mener bestemt ikke dp er sagen, netop fordi dp er alene. 

Anmeld

19. december 2014

Elgaard73

mor:) skriver:

Jeg magter ikke lige skrive en masse om tilknytningsforstyrrelse, men mener bestemt ikke dp er sagen, netop fordi dp er alene. 

Det er helt ok. Det er jo egentlig heller ikke relevant at "diskutere" fordele og ulemper, da DP slet ikke er en mulighed i TS' tilfælde.

Anmeld

19. december 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Elgaard73 skriver:

Det er helt ok. Det er jo egentlig heller ikke relevant at "diskutere" fordele og ulemper, da DP slet ikke er en mulighed i TS' tilfælde.

Nej det har du helt ret i 

Tror også vi har haft masser af tråde omkring dp/vs. Der er nok fordele og ulemper ved dem begge

Anmeld

19. december 2014

Meandu

Jeg har 2 i vuggestue og de er forkølede ( som alle andre)

Nu er jeg for 4 gang blevet ringet til af vuggestuen at de vil have jeg henter et af børnene pga hoste og snot- ingen feber men altså hoste og snot.

Som jeg sagde til pædagogen så er det 4 gang på 2 mdr at jeg skal hente et barn pga forkølelse og at det giver prob. i forhold til mit arbejde når man også ( self) holder børnene hjemme til alm fridage / ferie og alm sygdom .

I de 8 uger har de været afsted 18 dage ud af 40 .... de 22 dage hjemme har har været 7 fridage og 3 reelle sygedage med feber osv- Resten har været fordi vuggestuen har syntes de var pylrede eller også fordi de hostede/ snottede.  Og har self ikke noget imod at jeg må holde dem hjemme ved feber ,bræk osv -men hoste og snot...? Som man jo har i 25% af vinteren mindst.

Nu har de så ferie til d 5 januar så håber jg godt nok vi kan få noget stabilt fremmøde så jeg kan passe mit arbejde ...

Er det normalt at vuggestuer er så "krævende"?Og er jeg urimelig når jeg tænker at de godt må slappe lidt af med at ringe?

Et barn skal ikke have feber for at være syg. Man kan godt være utilpas selvom man bare hoster og er snottet. Arbejder selv i en vuggestue, og vi ringer KUN når barnet er utilpas. Feber eller ej. For det er ok at et barn skal være ked af det en hel dag selvom det bare handler om forkølelse. Ja, der er rigtig mange der snottede, men nogle børn er mere generede af det end andre

Anmeld

19. december 2014

Louise-Nicki-buddi

Bare snot hmm . Hvis dit barn ikke kan fungere så er det vel okay og ringe til dig man kan stadig godt være syg bare fordi man ikke har feber . 

Ved godt det ikk er nemt med Alle de sygdage . Men da heller du bliver ringet op end dit barn sidder syg og ikke kan fungere og da der ikke er særlig meget personale så bliver dit barn sikker overset .og ikke for den omsorg som man har brug for når man er syg  

Anmeld

19. december 2014

Chevro

Nu er jeg for 4 gang blevet ringet til af vuggestuen at de vil have jeg henter et af børnene pga hoste og snot- ingen feber men altså hoste og snot.

Som jeg sagde til pædagogen så er det 4 gang på 2 mdr at jeg skal hente et barn pga forkølelse og at det giver prob. i forhold til mit arbejde når man også ( self) holder børnene hjemme til alm fridage / ferie og alm sygdom .

I de 8 uger har de været afsted 18 dage ud af 40 .... de 22 dage hjemme har har været 7 fridage og 3 reelle sygedage med feber osv- Resten har været fordi vuggestuen har syntes de var pylrede eller også fordi de hostede/ snottede.  Og har self ikke noget imod at jeg må holde dem hjemme ved feber ,bræk osv -men hoste og snot...? Som man jo har i 25% af vinteren mindst.

Nu har de så ferie til d 5 januar så håber jg godt nok vi kan få noget stabilt fremmøde så jeg kan passe mit arbejde ...

Er det normalt at vuggestuer er så "krævende"?Og er jeg urimelig når jeg tænker at de godt må slappe lidt af med at ringe?

Det er da for dårligt af dem - har kun haft min søn hjemme denne måned i 2 dage, pga øjenbetændelse. Men kun fordi det smitter så træls hurtigt  

Men hvis han er snottet, så skal jeg jo have ham hjemme hver dag? Når vejret skifter ... 

God jul..

Anmeld

19. december 2014

Sitrani

Jeg er selv pædagog.. og jeg ville kun ringe hjem mht. Snot og hoste, hvis hosten var så slem at barnet var ekstremt generet af den, eller hvis barnets generelle trivsel var ringere end den plejer - dvs at barnet ikke kan deltage i vugst. daglige aktiviteter pga. sløjhed/snot/hoste etc.

så det er helt klart en vurderingssag....

Anmeld

19. december 2014

Kay

Stumpen skriver:

Det var Kay, der henviste til biostrat

Jeps og det kan købes i matas og helsekostforretninger

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.