mor:) skriver:
For det første er normeringen i dp og vs det samme. Max 4 børn pr. vokse
Og ikke alle vs er endbetydende med larm og kaos. Det kommer meget an på institutionen/de ansatte og hvordan dagen bliver tilrettelagt.
Jeg synes det kommer meget an på barnets særlige behov hvorvidt det skal i vs. Jeg mener klart et barn der er tilknytningsforsryrret kræver dygtig faglig personale.
Ja, du har ret i at et tilknytningsforstyrret barn har gavn af dygtige personer omkring sig, men lige netop i dette tilfælde, lød det jo ikke til at det var helt tilfældet. Derfor min forespørgsel omkring DP.
Det lød jo netop som om at vuggestuen ikke helt magtede at rumme drengen (og derfor ringede ham hjem) og ikke helt formåede at møde hans behov, når støttepersonen ikke var der.
Og så syntes jeg altså stadig, at DP er godt forslag til en dreng, som er lidt følsom, har voldsomme reaktioner på konflikter og har let ved at blive (langvarigt) ked af det. Selv om at der ikke er larm og kaos i en vuggestue, så er det altså en "voldsommere" verden, end pasning af 1 primær person, i private trygge omgivelser.
Anmeld