Holde barn hjemme pga snot?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.648 visninger
50 svar
65 synes godt om
19. december 2014

Carina:-)

Jeg har 2 i vuggestue og de er forkølede ( som alle andre)

Nu er jeg for 4 gang blevet ringet til af vuggestuen at de vil have jeg henter et af børnene pga hoste og snot- ingen feber men altså hoste og snot.

Som jeg sagde til pædagogen så er det 4 gang på 2 mdr at jeg skal hente et barn pga forkølelse og at det giver prob. i forhold til mit arbejde når man også ( self) holder børnene hjemme til alm fridage / ferie og alm sygdom .

I de 8 uger har de været afsted 18 dage ud af 40 .... de 22 dage hjemme har har været 7 fridage og 3 reelle sygedage med feber osv- Resten har været fordi vuggestuen har syntes de var pylrede eller også fordi de hostede/ snottede.  Og har self ikke noget imod at jeg må holde dem hjemme ved feber ,bræk osv -men hoste og snot...? Som man jo har i 25% af vinteren mindst.

Nu har de så ferie til d 5 januar så håber jg godt nok vi kan få noget stabilt fremmøde så jeg kan passe mit arbejde ...

Er det normalt at vuggestuer er så "krævende"?Og er jeg urimelig når jeg tænker at de godt må slappe lidt af med at ringe?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2014

Troldemommi

Carina:-) skriver:

Nu er jeg for 4 gang blevet ringet til af vuggestuen at de vil have jeg henter et af børnene pga hoste og snot- ingen feber men altså hoste og snot.

Som jeg sagde til pædagogen så er det 4 gang på 2 mdr at jeg skal hente et barn pga forkølelse og at det giver prob. i forhold til mit arbejde når man også ( self) holder børnene hjemme til alm fridage / ferie og alm sygdom .

I de 8 uger har de været afsted 18 dage ud af 40 .... de 22 dage hjemme har har været 7 fridage og 3 reelle sygedage med feber osv- Resten har været fordi vuggestuen har syntes de var pylrede eller også fordi de hostede/ snottede.  Og har self ikke noget imod at jeg må holde dem hjemme ved feber ,bræk osv -men hoste og snot...? Som man jo har i 25% af vinteren mindst.

Nu har de så ferie til d 5 januar så håber jg godt nok vi kan få noget stabilt fremmøde så jeg kan passe mit arbejde ...

Er det normalt at vuggestuer er så "krævende"?Og er jeg urimelig når jeg tænker at de godt må slappe lidt af med at ringe?

Hvis snot og hoste var ensbetydende med syge børn så skulle vuggestuen da være lukket fra oktober til marts  alle børn er forkølede nu 

Anmeld

19. december 2014

Trekløver(:

Det er for dårligt af vuggestuen, at ringe børnene hjem BARE pga. snot! Min datter har været kronisk snottet siden hun startede i dagpleje, og her siger dagplejemor heldigvis, at der er snotnæser stort set hele året, så hvis børnene ikke kunne komme afsted pga. det så havde hun meget fritid. Man er jo ikke syg, fordi man snotter lidt. Det kender vi jo selv fra os voksne. Vi melder os forhåbentlig heller ikke syge, bare vi nyser lidt. 

Ville tage den igen men vs. Tror ikke på det er sådan alle steder. 

Anmeld

19. december 2014

Muffinmus

Det er jo ikke kun pga snot og hoste. Men hvis børnene ikke kan klare de daglige krav i vuggestuen må de hjem. Og alting går bare lidt bedre hjemme hos mor og far.

Anmeld

19. december 2014

Chantie

Jeg synes det kommer an på hvor meget snot. Hvis  der konstant er grønne 11 taller under næsen synes jeg ikke de skal være i institution. Og heller ikke hvis de hoster meget.

Anmeld

19. december 2014

Bell'star

Man kan jo sagtens være sløj/syg uden at have feber. Så jeg vil faktisk mene, at vuggestuen gør det rigtige i at ringe børnene hjem, hvis børnene virker sløje og snotter og hoster. 

Man ved da godt selv hvor skidt man kan have det når man sådan rigtig er forkølet, selvom man ikke har feber. - Jeg ved da fx hvor nedern det er at gå på arbejde når man er total forkølet, tung i hovedet og mat i kroppen. Og børnene har det jo på præcis samme måde med at skulle i vuggestue i den tilstand.

Anmeld

19. december 2014

MariaE skriver:

Det er jo ikke kun pga snot og hoste. Men hvis børnene ikke kan klare de daglige krav i vuggestuen må de hjem. Og alting går bare lidt bedre hjemme hos mor og far.

Men at være pylret er jo et vidt begreb- og den ene har en personlighed og nogle ting i bagagen at han er kronisk "pylret" 

Hvad jeg også gjorde klart ved opstart.

Er helt med på at man også skal se på velbefindende ,men som den pædagogoen sagde "Han skal have pudset næse hele tiden" Jaa det gør jeg også imens jeg arbejder 

Og måske tingene glider lidt nemmere hjemme ved mor ,men jeg har jo taget en vuggestueplads for at kunne passe mit arbejde - så forventer jeg også at personalet kan overskue en dag med lidt pyler især når barnet har en personlighed der gør at han f.eks græder voldsomt og længe ved selv små konflikter ala en kammerat har taget den bil jeg gerne vil have. 

Og synes jeg ellers er large ,men er efterhånden presset mhs til arbejde da jeg skal have alle ungerne hjemme til d. 5 jan og derfor ikke kan arbejde de dage så ja min frustration spiller self også ind i hvor overskudsagtig jeg er i dag 

Anmeld

19. december 2014

Man kan jo sagtens være sløj/syg uden at have feber. Så jeg vil faktisk mene, at vuggestuen gør det rigtige i at ringe børnene hjem, hvis børnene virker sløje og snotter og hoster. 

Man ved da godt selv hvor skidt man kan have det når man sådan rigtig er forkølet, selvom man ikke har feber. - Jeg ved da fx hvor nedern det er at gå på arbejde når man er total forkølet, tung i hovedet og mat i kroppen. Og børnene har det jo på præcis samme måde med at skulle i vuggestue i den tilstand.

Self skal de være hjemme hvis de har det skidt ,men lige nu hopper han rundt i sofaen med mig ved siden af og ser bamse og kylling og spiser en pålægschokolademad - 

Han er "bare" forkølet -ingen influenza ,feber eller andet grimt

Og skal jeg holde hjemme pga snot så er ingen af dem afsted fra oktober til maj ....Og vuggestuen ville være komplet lukket 

Anmeld

19. december 2014

Kay

et barn behøver ikke havde feber for at være syg... reglen er at hvis et barn er for "sløj" til at føgle den normale hverdag, med alt hvad den indebære af aktiviteter og leg og søvn så skal barnet ikke være i vuggestue... 

så jeg kan godt forstå dine børn er blevet sendt hjem... 

når det er sagt vil jeg råde dig til at begynde at give dine børn biostrat, det er naturlægemiddel på dråber der styrker imunforesvaret det har virket rigtig godt her hjemme 

hilsen pædagog og mor til 2 små 

Anmeld

19. december 2014

Chantie skriver:

Jeg synes det kommer an på hvor meget snot. Hvis  der konstant er grønne 11 taller under næsen synes jeg ikke de skal være i institution. Og heller ikke hvis de hoster meget.

Men så ville vuggestuen jo være lukket - Der er flere på begge rollingers stuer der er kronisk forkølede - og nej det er ikke lækkert ,men tænker ikke uha de er syge bare fordi de skal have tørret næsen .

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.