Elgaard73 skriver:
Okay, var ikke klar over, at der var "specielle" regler/krav om type af institution, når det gælder et plejebarn. Vil det sige, at I som plejeforældre (og som jo kender barnet bedst), slet ikke har noget at skulle have sagt?
Hvis det virkelig kun drejer sig om lidt snot og hoste, så vil jeg sige, at det er ikke normalt at de ringer dem hjem (igen og igen) og ville nok lige spørge lidt ind til deres grundlag for den beslutning. Hvis de virkelig kun ringer dem hjem på grund af bagateller, så er du altså i din gode ret, til at stille spørgsmålstegn ved det.
Lige til sidst, er det ikke muligt at det er en af de pædagoger, som kan rumme ham, som fast tager over når støttepersonen ikke er der? Altså, således at han ikke skal "udsættes" for en som ikke har kompetancerne/tålmodigheden/erfaringen?
Vi har aftalt med dem at drengene er der 8.30/9 - 14/15 for at de kan planlægge støtten bedst muligt .Og derudover så meget fri som muligt så de er hjemme alt skole ferie og har også fridage for at han ikke bliver presset for meget. Det kan kun lade sig gøre ved at jeg arbejder meget hjemmefrta og meget tit sidder med arbejde til langt ud på natten - Men pyt med det ,bliver bare presset / frustreret når enderne ikke kan nå og kan godt se at de har gjort det fordi de mente det var bedst ,og har også sagt til dem at jeg ikke vil komme og få at vide at en af rollingerne har grædt/ haft en meget dårlig dag ,men at de skal ringe nrå det sker så det er positivt at gå i vuggestue og det bider mig nok lidt i halen nu .
Men nej vi måtte ikke selv vælge da han har været udsat for voldsomt svigt og har tilknytningsproblemer og har et "svært" sind- Han er meget konfliktopsøgende og aggressiv -Græder voldsomt og længe hvis f.eks der er en der tager en bil han godt kunne tænek sig eller ved f.eks et nej fra en voksen.
Bærer nag til både børn og voksne og søger hele tiden tilkendegivelse og acceptet . Feks er det fast at han er vred på mig når jeg kommer og nægter at kende mig indtil jeg har krammet ham og kysset så mange gange at han tilgir mig og allernådigst vil give mig et smil.
Nu lyder han nok forfærdelig,men han er en dejlig unge og jeg elsker ham højt
Haqn har bare haft det svært som helt lille baby og så fagpersonerne siger så tager det tid at rette op på et svigtet barn.
Sorry fro ot. 
Men nej derfor mente kommunen at han skulle i faghænder og f.eks heller ikke må udsættes for skift som der jo kan være ved sygdom osv i dp.
Der er en der er knalddygtig dernede men hun er "kun" medhjælper -så hun må ikke overtage ham selv om hun læser ham så godt og han er så glad for hende- og de andre har jo også papirarbejde og er derfor ikke fast på stuen.Og der er især en som helt tydeligt ikke magter når han græder over småting,smider med koppen eller kaster maden i hovedet på de andre børn eller når han vil sidde på skødet hele tiden for som hun sagde var han jo ikke det eneste barn på stuen - og det er jo også rigtigt nok der er jo også pressede.
Jeg er ellers glad for vores vuggestue ,,men kunne bare mærke i dag at nu synes jeg det var træls ...jeg synes godt han kunne have været dernede i dag - især når jeg ser på ham nu .Men har valgt at tænke at de har gjort det i bedste mening