Holde barn hjemme pga snot?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. december 2014

TrineMine86

Jeg synes sgu det er i orden - det ee pisse hårdt st fungere blandt så mange børn og voksne hvis man har snot i hele hovedet, bare fordi man ikke har feber er det ikke ensbetydende med at man ikke har det skidt.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2014

Carina:-)

Elgaard73 skriver:

Okay, var ikke klar over, at der var "specielle" regler/krav om type af institution, når det gælder et plejebarn. Vil det sige, at I som plejeforældre (og som jo kender barnet bedst), slet ikke har noget at skulle have sagt?

Hvis det virkelig kun drejer sig om lidt snot og hoste, så vil jeg sige, at det er ikke normalt at de ringer dem hjem (igen og igen) og ville nok lige spørge lidt ind til deres grundlag for den beslutning. Hvis de virkelig kun ringer dem hjem på grund af bagateller, så er du altså i din gode ret, til at stille spørgsmålstegn ved det.

Lige til sidst, er det ikke muligt at det er en af de pædagoger, som kan rumme ham, som fast tager over når støttepersonen ikke er der? Altså, således at han ikke skal "udsættes" for en som ikke har kompetancerne/tålmodigheden/erfaringen?

Vi har aftalt med dem at drengene er der 8.30/9 - 14/15 for at de kan planlægge støtten bedst muligt .Og derudover så meget fri som muligt så de er hjemme alt skole ferie og har også fridage for at han ikke bliver presset for meget. Det kan kun lade sig gøre ved at jeg arbejder meget hjemmefrta og meget tit sidder med arbejde til langt ud på natten - Men pyt med det ,bliver bare presset / frustreret når enderne ikke kan nå og kan godt se at de har gjort det fordi de mente det var bedst ,og har også sagt til dem at jeg ikke vil komme og få at vide at en af rollingerne har grædt/ haft en meget dårlig dag ,men at de skal ringe nrå det sker så det er positivt at gå i vuggestue og det bider mig nok lidt i halen nu .

Men nej vi måtte ikke selv vælge da han har været udsat for voldsomt svigt og har tilknytningsproblemer og har et "svært" sind- Han er meget konfliktopsøgende og aggressiv -Græder voldsomt og længe hvis f.eks der er en der tager en bil han godt kunne tænek sig eller ved f.eks et nej fra en voksen.

Bærer nag til både børn og voksne og søger hele tiden tilkendegivelse og acceptet . Feks er det fast at han er vred på mig når jeg kommer og nægter at kende mig indtil jeg har krammet ham og kysset så mange gange at han tilgir mig og allernådigst vil give mig et smil.

Nu lyder han nok forfærdelig,men han er en dejlig unge og jeg elsker ham højt Haqn har bare haft det svært som helt lille baby og så fagpersonerne siger så tager det tid at rette op på et svigtet barn.

Sorry fro ot.

Men nej derfor mente kommunen at han skulle i faghænder og f.eks heller ikke må udsættes for skift som der jo kan være ved sygdom osv i dp. 

Der er en der er knalddygtig dernede men hun er "kun" medhjælper -så hun må ikke overtage ham selv om hun læser ham så godt og han er så glad for hende- og de andre har jo også papirarbejde og er derfor ikke fast på stuen.Og der er især en som helt tydeligt ikke magter når han græder over småting,smider med koppen eller kaster maden i hovedet på de andre børn eller når han vil sidde på skødet hele tiden for som hun sagde var han jo ikke det eneste barn på stuen - og det er jo også rigtigt nok der er jo også pressede. 

Jeg er ellers glad for vores vuggestue ,,men kunne bare mærke i dag at nu synes jeg det var træls ...jeg synes godt han kunne have været dernede i dag - især når jeg ser på ham nu .Men har valgt at tænke at de har gjort det i bedste mening  

Anmeld

19. december 2014

TrineMine86 skriver:

Jeg synes sgu det er i orden - det ee pisse hårdt st fungere blandt så mange børn og voksne hvis man har snot i hele hovedet, bare fordi man ikke har feber er det ikke ensbetydende med at man ikke har det skidt.. 

Han har/ havde det ikke skidt - for er self helt enig med dig i at så skal man være hjemme Men "kun" snot og ellers i forholdsvis godt humør  Ihvertfald herhjemme 

Anmeld

19. december 2014

betski skriver:

Jeg vil mene det er ok, hvis børnene er pylret og ikke kan deltage i den daglige tumlerum, de har i vuggestuen. Ellers kommer de jo desværre til, at tage mere tid fra pædagogerne end de plejer. Men dermed ikke sagt, at jeg ikke kan forstå din frustration omkring det. Det er bare de udfordringer der følger med, når man har små børn. 

God bedring med barnet

Tak  
Han er ikke påvirket - de andre gange med pyleri har været uden sygdom .

Så han har ikke rendt grædende rundt,kan godt se det virker misvisende med det jeg har skrevet i startindlægget men det var for at fortælle hvad de havde været hjemme med i de sidfste 8 uger

Så "kun" snot og lidt hoste altså alm forkølese .

Anmeld

19. december 2014

TrineMine86

Carina:-) skriver:

Han har/ havde det ikke skidt - for er self helt enig med dig i at så skal man være hjemme Men "kun" snot og ellers i forholdsvis godt humør  Ihvertfald herhjemme 

Derhjemme er der heller ikke 15 andre børn og voksne, larm osv, de fleste oplever at barnet får dey bedre af at komme hjem 

Anmeld

19. december 2014

Kay

Så alm forkølelse uden feber men bare lang næse og hoste ( og nu snakker vi ikke rygerhoste 

Så skal de blive hjemme? Det bliver så fra nu af og resten af vuggestuetiden så  Og gælder også resten af de 35 børn dernede -

Er helt med at hvis han virkede skidt tilpas at så kigger man ikke på temperatur ,men det er ikke tilfældet .

De gange de har ringet pga pyleri har jeg også hentet -selv om der ikke har været sygdom indover da den ene har nogle ting i bagagen der gør at han tager tingene nært og indimellem har det svært med konflikter med de andre børn og f.eks bider hvis han ikke magter det.

Min pointe er bare at jeg efter hånden har svært ved at overskud alle de hjemme dage uden reelt sygdom - og derfor ville høre om alm snot var nok .Eller om jeg skulle snakke med vuggestuen .

Nu kan jeg jo ikke vide hvordan personalet i dine børns institutione vurdere det, jeg referere bare til den gængse regl at de skal kunne følge med i hverdagen...jeg har selv sendt børn hjem og blevet upopulær fordi barnet ikke havde feber, men når børnene ikke kan være med og bare sidder og hænger, eller hoster så meget at de ikke kan sove skal de som udgangspunkt ikke i vuggestue

Men hvis det bare er næsen der løber så er det ikke hjemsendelses grund

Hvis du føler de sender hjem uden grund så ja så syntes jeg du skal tage en snak med dem og få uddybet hvorfor de er sendt hjem igen

En uddannet pædagog skal altid kunne komme med en god og faglig begrundelse for de valg han/hun træffer 

Anmeld

19. december 2014

Kløver

Chantie skriver:

Jeg synes det kommer an på hvor meget snot. Hvis  der konstant er grønne 11 taller under næsen synes jeg ikke de skal være i institution. Og heller ikke hvis de hoster meget.

Enig 

er en vurderingssag hvor slemt det er, er det let forkølelse og små hosten er det noget andet end totalt stoppet næse med grønne 11 taller og slem hoste. Som med os voksne kan man godt være sløj og utilpas uden at der er feber. 

Svært at sige om de har handlet korrekt eller ej, når man ikke kender de nærmere omstændigheder 

Anmeld

19. december 2014

Kay skriver:

Nu kan jeg jo ikke vide hvordan personalet i dine børns institutione vurdere det, jeg referere bare til den gængse regl at de skal kunne følge med i hverdagen...jeg har selv sendt børn hjem og blevet upopulær fordi barnet ikke havde feber, men når børnene ikke kan være med og bare sidder og hænger, eller hoster så meget at de ikke kan sove skal de som udgangspunkt ikke i vuggestue

Men hvis det bare er næsen der løber så er det ikke hjemsendelses grund

Hvis du føler de sender hjem uden grund så ja så syntes jeg du skal tage en snak med dem og få uddybet hvorfor de er sendt hjem igen

En uddannet pædagog skal altid kunne komme med en god og faglig begrundelse for de valg han/hun træffer 

Jeg kan godt se at det kan misforståes det jeg skrev i startindlægget - men det var bare for at fortælle at han er sendt hjem pga snot og andre gange har det været pga pyleri .

Altså ikke både snot og pyleri for er helt enig i at self skal de kunne følge med i hverdagen.

Og han sad da også og legede da han blev hentet men hun synes han var for snottet fordi hun som hun sagde skulle tørre hendes næse konstant, -Og derfor mit spørgsmål om det er rimeligt at børn sendes hjem "kun" pga snot og altså hverken feber eller anden negativ påvirkning  

Anmeld

19. december 2014

Kay

Jeg kan godt se at det kan misforståes det jeg skrev i startindlægget - men det var bare for at fortælle at han er sendt hjem pga snot og andre gange har det været pga pyleri .

Altså ikke både snot og pyleri for er helt enig i at self skal de kunne følge med i hverdagen.

Og han sad da også og legede da han blev hentet men hun synes han var for snottet fordi hun som hun sagde skulle tørre hendes næse konstant, -Og derfor mit spørgsmål om det er rimeligt at børn sendes hjem "kun" pga snot og altså hverken feber eller anden negativ påvirkning  

Så ville jeg svare nej det er ikke ok!

Anmeld

19. december 2014

Kay skriver:

Så ville jeg svare nej det er ikke ok!

Tak - rart at høre fra fagpersoner for det er jo jer der går i det i det daglige og man skal jo som forældre også passe på med bare at blive irriteret uden lige at høre ad .

Har dog besluttet mig for at lade det ligge og se om det er nødvenidgt at tage det op efter ferien - for nu holder vi ferie og ville selv være ked af en "klage" jeg ikke kunne tage snakken ordentligt om før om 2 uger .

Så når jeg nu henter den anden rolling ønsker jeg bare glædelig jul . for på trods af mit brok er jeg nu rigtig glad for vores vuggestue

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.