Holde barn hjemme pga snot?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. december 2014

Carina:-)

Kay skriver:

et barn behøver ikke havde feber for at være syg... reglen er at hvis et barn er for "sløj" til at føgle den normale hverdag, med alt hvad den indebære af aktiviteter og leg og søvn så skal barnet ikke være i vuggestue... 

så jeg kan godt forstå dine børn er blevet sendt hjem... 

når det er sagt vil jeg råde dig til at begynde at give dine børn biostrat, det er naturlægemiddel på dråber der styrker imunforesvaret det har virket rigtig godt her hjemme 

hilsen pædagog og mor til 2 små 

Så alm forkølelse uden feber men bare lang næse og hoste ( og nu snakker vi ikke rygerhoste 

Så skal de blive hjemme? Det bliver så fra nu af og resten af vuggestuetiden så  Og gælder også resten af de 35 børn dernede -

Er helt med at hvis han virkede skidt tilpas at så kigger man ikke på temperatur ,men det er ikke tilfældet .

De gange de har ringet pga pyleri har jeg også hentet -selv om der ikke har været sygdom indover da den ene har nogle ting i bagagen der gør at han tager tingene nært og indimellem har det svært med konflikter med de andre børn og f.eks bider hvis han ikke magter det.

Min pointe er bare at jeg efter hånden har svært ved at overskud alle de hjemme dage uden reelt sygdom - og derfor ville høre om alm snot var nok .Eller om jeg skulle snakke med vuggestuen .

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2014

l.kjoeller

Min datter et bronkitis  barn  og vi måtte have en snak med dp om at hoste ikke var lig med sygdom 

Anmeld

19. december 2014

Det der bio kan det købes på apoteket ?

Anmeld

19. december 2014

Elgaard73

Carina:-) skriver:

Men at være pylret er jo et vidt begreb- og den ene har en personlighed og nogle ting i bagagen at han er kronisk "pylret" 

Hvad jeg også gjorde klart ved opstart.

Er helt med på at man også skal se på velbefindende ,men som den pædagogoen sagde "Han skal have pudset næse hele tiden" Jaa det gør jeg også imens jeg arbejder 

Og måske tingene glider lidt nemmere hjemme ved mor ,men jeg har jo taget en vuggestueplads for at kunne passe mit arbejde - så forventer jeg også at personalet kan overskue en dag med lidt pyler især når barnet har en personlighed der gør at han f.eks græder voldsomt og længe ved selv små konflikter ala en kammerat har taget den bil jeg gerne vil have. 

Og synes jeg ellers er large ,men er efterhånden presset mhs til arbejde da jeg skal have alle ungerne hjemme til d. 5 jan og derfor ikke kan arbejde de dage så ja min frustration spiller self også ind i hvor overskudsagtig jeg er i dag 

Jeg tror altså ikke at du kan forvente, at vuggestuen kan/vil tage hensyn til om du kommer bagud med arbejdet eller ej. Nu kender jeg ikke din vuggestue, men tænker da at de har vurderet at børnene ikke kan følge dagens aktiviteter og derfor ringer dem hjem. Og har man børn, så er det jo sådanne perioder der følger med.

Har I ikke noget familie eller netværk, som kan give en hånd med?

Med hensyn til ham som er "kronisk" pylret og ovenikøbet har nogle ting med i bagagen, er en vuggestue så det rette sted for ham?

I mine øjne, kan en vuggestue godt virke som en lidt overvældende verden og ikke et sted, hvor der måske er tid til den ekstraordinære omsorg, som han jo nok helt naturligt har brug for , og tænker at en dagpleje måske ville være mere gavnlig for ham. Der vil der være bedre med rum og tid, til at imødekomme hans følsomme væsen.

Anmeld

19. december 2014

Elgaard73 skriver:

Jeg tror altså ikke at du kan forvente, at vuggestuen kan/vil tage hensyn til om du kommer bagud med arbejdet eller ej. Nu kender jeg ikke din vuggestue, men tænker da at de har vurderet at børnene ikke kan følge dagens aktiviteter og derfor ringer dem hjem. Og har man børn, så er det jo sådanne perioder der følger med.

Har I ikke noget familie eller netværk, som kan give en hånd med?

Med hensyn til ham som er "kronisk" pylret og ovenikøbet har nogle ting med i bagagen, er en vuggestue så det rette sted for ham?

I mine øjne, kan en vuggestue godt virke som en lidt overvældende verden og ikke et sted, hvor der måske er tid til den ekstraordinære omsorg, som han jo nok helt naturligt har brug for , og tænker at en dagpleje måske ville være mere gavnlig for ham. Der vil der være bedre med rum og tid, til at imødekomme hans følsomme væsen.

Nej self ikke - det var bare en sidebemærkning til min frustration

Nej han er plejebarn og måtte ikke komme i dagpleje da han skulle være udner faglig opsyn og dermed i en vuggestue samt at man vurderede at han ikke ville have godt af at tulle rundt i en dp uden de aktiviteter osv der er i en vuggestue. 

Og også derfor han har ekstra støtte på .-Men når hun ikke er der ( hun har kun 15 timer) er det det faste personale der kal takle ham ,og det er tydeligt at nogen har nemmere ved det end andre ( men det er en anden historie)

Ville bare høre om det er normalt at børnene skal blive hjemme pga snot / hoste og intet andet som er tilfældet idag - og det kan jeg så forstå at det er -Så dropper at snakke med lederen senere i dag - 

Har kun haft børn i børnehave førhen,og der har de været afsted med lang næse så gik udfra at det også var ok i vuggestuen. 

Igen vil jeg lige pointere at self skal man ikke afsted hvis man har det skidt ,men det var ikke tilfældet her - kun snot/ hoste

Anmeld

19. december 2014

Og det var  kun det ene barn - det er aldrig dem begge to på en gang bare lige hvis det er misforstået 

Anmeld

19. december 2014

Men nu laver vi boller til de andre kommer hjem og så er der dømt juleferie  

Tak for svar 

Anmeld

19. december 2014

Elgaard73

Nej self ikke - det var bare en sidebemærkning til min frustration

Nej han er plejebarn og måtte ikke komme i dagpleje da han skulle være udner faglig opsyn og dermed i en vuggestue samt at man vurderede at han ikke ville have godt af at tulle rundt i en dp uden de aktiviteter osv der er i en vuggestue. 

Og også derfor han har ekstra støtte på .-Men når hun ikke er der ( hun har kun 15 timer) er det det faste personale der kal takle ham ,og det er tydeligt at nogen har nemmere ved det end andre ( men det er en anden historie)

Ville bare høre om det er normalt at børnene skal blive hjemme pga snot / hoste og intet andet som er tilfældet idag - og det kan jeg så forstå at det er -Så dropper at snakke med lederen senere i dag - 

Har kun haft børn i børnehave førhen,og der har de været afsted med lang næse så gik udfra at det også var ok i vuggestuen. 

Igen vil jeg lige pointere at self skal man ikke afsted hvis man har det skidt ,men det var ikke tilfældet her - kun snot/ hoste

Okay, var ikke klar over, at der var "specielle" regler/krav om type af institution, når det gælder et plejebarn. Vil det sige, at I som plejeforældre (og som jo kender barnet bedst), slet ikke har noget at skulle have sagt?

Hvis det virkelig kun drejer sig om lidt snot og hoste, så vil jeg sige, at det er ikke normalt at de ringer dem hjem (igen og igen) og ville nok lige spørge lidt ind til deres grundlag for den beslutning. Hvis de virkelig kun ringer dem hjem på grund af bagateller, så er du altså i din gode ret, til at stille spørgsmålstegn ved det.

Lige til sidst, er det ikke muligt at det er en af de pædagoger, som kan rumme ham, som fast tager over når støttepersonen ikke er der? Altså, således at han ikke skal "udsættes" for en som ikke har kompetancerne/tålmodigheden/erfaringen?

Anmeld

19. december 2014

MorDk

Mine unger kommer afsted trods snot og hoste så længe de ikke er præget af det. Børn er jo forkølet og hvis ikke børn må komme forølet i inst. så kan man lige så godt sige sit job op og melde ungerne ud af inst.

Anmeld

19. december 2014

betski

Jeg har 2 i vuggestue og de er forkølede ( som alle andre)

Nu er jeg for 4 gang blevet ringet til af vuggestuen at de vil have jeg henter et af børnene pga hoste og snot- ingen feber men altså hoste og snot.

Som jeg sagde til pædagogen så er det 4 gang på 2 mdr at jeg skal hente et barn pga forkølelse og at det giver prob. i forhold til mit arbejde når man også ( self) holder børnene hjemme til alm fridage / ferie og alm sygdom .

I de 8 uger har de været afsted 18 dage ud af 40 .... de 22 dage hjemme har har været 7 fridage og 3 reelle sygedage med feber osv- Resten har været fordi vuggestuen har syntes de var pylrede eller også fordi de hostede/ snottede.  Og har self ikke noget imod at jeg må holde dem hjemme ved feber ,bræk osv -men hoste og snot...? Som man jo har i 25% af vinteren mindst.

Nu har de så ferie til d 5 januar så håber jg godt nok vi kan få noget stabilt fremmøde så jeg kan passe mit arbejde ...

Er det normalt at vuggestuer er så "krævende"?Og er jeg urimelig når jeg tænker at de godt må slappe lidt af med at ringe?

Jeg vil mene det er ok, hvis børnene er pylret og ikke kan deltage i den daglige tumlerum, de har i vuggestuen. Ellers kommer de jo desværre til, at tage mere tid fra pædagogerne end de plejer. Men dermed ikke sagt, at jeg ikke kan forstå din frustration omkring det. Det er bare de udfordringer der følger med, når man har små børn. 

God bedring med barnet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.