Holde barn hjemme pga snot?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. december 2014

Sandratoft

Carina:-) skriver:

Det der bio kan det købes på apoteket ?

Så du hvad det hed? Kan ikke finde indlægget længere :/

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2014

gulisa

Jeg har 2 i vuggestue og de er forkølede ( som alle andre)

Nu er jeg for 4 gang blevet ringet til af vuggestuen at de vil have jeg henter et af børnene pga hoste og snot- ingen feber men altså hoste og snot.

Som jeg sagde til pædagogen så er det 4 gang på 2 mdr at jeg skal hente et barn pga forkølelse og at det giver prob. i forhold til mit arbejde når man også ( self) holder børnene hjemme til alm fridage / ferie og alm sygdom .

I de 8 uger har de været afsted 18 dage ud af 40 .... de 22 dage hjemme har har været 7 fridage og 3 reelle sygedage med feber osv- Resten har været fordi vuggestuen har syntes de var pylrede eller også fordi de hostede/ snottede.  Og har self ikke noget imod at jeg må holde dem hjemme ved feber ,bræk osv -men hoste og snot...? Som man jo har i 25% af vinteren mindst.

Nu har de så ferie til d 5 januar så håber jg godt nok vi kan få noget stabilt fremmøde så jeg kan passe mit arbejde ...

Er det normalt at vuggestuer er så "krævende"?Og er jeg urimelig når jeg tænker at de godt må slappe lidt af med at ringe?

Mine børn kommer i børnehave selvom de hoster eller snot bliver ikke ringet hjem og de siger ikke noget til mig

Anmeld

19. december 2014

Elgaard73

Sandratoft skriver:

Så du hvad det hed? Kan ikke finde indlægget længere :/

Ja, hvor blev det lige af, det indlæg...Troede ikke at man kunne få slettet et indlæg.

Jeg er ret sikker på at jeg har set dem i Matas. Ellers har www.med24.dk dem.

Anmeld

19. december 2014

Nystart

Hvis det er til gene for barn og omgivelser i vugge/børnehave så har de os haft ringet til mig....

Og ja det er ærgeligt at skulle tag fri, men det er os træls for personalet og ikke mindst synd for et barn at være plaget af snot osv og skulle være afsted.... Og tit opføre børn sig anderledes hjemme og ude....

Mit barn, mit ansvar.... 

Anmeld

19. december 2014

årgang84

Profilbillede for årgang84

Børnene er ofte snottede thats it. 

Også skal de måske have en hånd til at få pusset næsen engang imellem. Det er del af årstiden.

Tror ikke min chef ville tage for gode vare hvis jeg ringede mig selv syg med almindelig forkølelse og hoste. 

Anmeld

19. december 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Elgaard73 skriver:

Jeg tror altså ikke at du kan forvente, at vuggestuen kan/vil tage hensyn til om du kommer bagud med arbejdet eller ej. Nu kender jeg ikke din vuggestue, men tænker da at de har vurderet at børnene ikke kan følge dagens aktiviteter og derfor ringer dem hjem. Og har man børn, så er det jo sådanne perioder der følger med.

Har I ikke noget familie eller netværk, som kan give en hånd med?

Med hensyn til ham som er "kronisk" pylret og ovenikøbet har nogle ting med i bagagen, er en vuggestue så det rette sted for ham?

I mine øjne, kan en vuggestue godt virke som en lidt overvældende verden og ikke et sted, hvor der måske er tid til den ekstraordinære omsorg, som han jo nok helt naturligt har brug for , og tænker at en dagpleje måske ville være mere gavnlig for ham. Der vil der være bedre med rum og tid, til at imødekomme hans følsomme væsen.

Hvordan er der bedre tid i en dp - hun er alene om 4/5 børn?

Anmeld

19. december 2014

Stumpen

Kay skriver:

et barn behøver ikke havde feber for at være syg... reglen er at hvis et barn er for "sløj" til at føgle den normale hverdag, med alt hvad den indebære af aktiviteter og leg og søvn så skal barnet ikke være i vuggestue... 

så jeg kan godt forstå dine børn er blevet sendt hjem... 

når det er sagt vil jeg råde dig til at begynde at give dine børn biostrat, det er naturlægemiddel på dråber der styrker imunforesvaret det har virket rigtig godt her hjemme 

hilsen pædagog og mor til 2 små 

Det var Kay, der henviste til biostrat

Anmeld

19. december 2014

Elgaard73

mor:) skriver:

Hvordan er der bedre tid i en dp - hun er alene om 4/5 børn?

Normalvis er der jo kun 4 børn, og eftersom at han er en dreng med særlige behov, ville han jo sikkert gå ind og få dobbeltplads. Og så vil der jo kun være maks 2 andre, udover ham. Vores gamle DP var en som havde børn i dobbeltplads og fik derfor aldrig gæstebørn. Samt at hun havde været (og løbende var) på kompetancegivende kurser i forhold til det have børn med særlige behov.

Så jeg mener bestemt at en DP vil have bedre tid, nærvær og omsorg, end en vuggestue hvor der er få pædagoger om mange børn.

Og så skriver TS jo, at han er en lille dreng som har let til at blive ked/pylret, så jeg tænker da at en roligere dag, med langt mindre larm, aktiviteter og indput fra mange børn, ville være til gavn for ham.

Anmeld

19. december 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Elgaard73 skriver:

Normalvis er der jo kun 4 børn, og eftersom at han er en dreng med særlige behov, ville han jo sikkert gå ind og få dobbeltplads. Og så vil der jo kun være maks 2 andre, udover ham. Vores gamle DP var en som havde børn i dobbeltplads og fik derfor aldrig gæstebørn. Samt at hun havde været (og løbende var) på kompetancegivende kurser i forhold til det have børn med særlige behov.

Så jeg mener bestemt at en DP vil have bedre tid, nærvær og omsorg, end en vuggestue hvor der er få pædagoger om mange børn.

Og så skriver TS jo, at han er en lille dreng som har let til at blive ked/pylret, så jeg tænker da at en roligere dag, med langt mindre larm, aktiviteter og indput fra mange børn, ville være til gavn for ham.

For det første er normeringen i dp og vs det samme. Max 4 børn pr. vokse 

Og ikke alle vs er endbetydende med larm og kaos. Det kommer meget an på institutionen/de ansatte og hvordan dagen bliver tilrettelagt. 

Jeg synes det kommer meget an på barnets særlige behov hvorvidt det skal i vs. Jeg mener klart et barn der er tilknytningsforsryrret kræver dygtig faglig personale. 

Anmeld

19. december 2014

L&V

Jeg har 2 i vuggestue og de er forkølede ( som alle andre)

Nu er jeg for 4 gang blevet ringet til af vuggestuen at de vil have jeg henter et af børnene pga hoste og snot- ingen feber men altså hoste og snot.

Som jeg sagde til pædagogen så er det 4 gang på 2 mdr at jeg skal hente et barn pga forkølelse og at det giver prob. i forhold til mit arbejde når man også ( self) holder børnene hjemme til alm fridage / ferie og alm sygdom .

I de 8 uger har de været afsted 18 dage ud af 40 .... de 22 dage hjemme har har været 7 fridage og 3 reelle sygedage med feber osv- Resten har været fordi vuggestuen har syntes de var pylrede eller også fordi de hostede/ snottede.  Og har self ikke noget imod at jeg må holde dem hjemme ved feber ,bræk osv -men hoste og snot...? Som man jo har i 25% af vinteren mindst.

Nu har de så ferie til d 5 januar så håber jg godt nok vi kan få noget stabilt fremmøde så jeg kan passe mit arbejde ...

Er det normalt at vuggestuer er så "krævende"?Og er jeg urimelig når jeg tænker at de godt må slappe lidt af med at ringe?

Hvis børnene ikke er på toppen og ik kan følge den normale hverdag og er mere hænger og pyller ja så ska de da ringe det ville jeg også gøre..

Man ka jo sagtens være skidt uden at ha feber

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.