Skouboe skriver:
Jo, du må gerne være ked af det og skuffet, men hvis du bliver ved med at forvente at han opfører sig som en anden end den han i virkeligheden ER, så er det netop hvad du vil blive ved med at blive.
Min mand ejer ikke en romantisk knogle i kroppen og i mange år gik jeg og var ked af det og skuffet over at han IKKE kunne finde ud af at sige at han elskede mig, at han IKKE kom med blomster eller fandt på små romantiske overraskelser eller at han IKKE friede. Vi var glade for hinanden og havde det godt, men jeg gik hele tiden og bar rundt på den der lille skuffethed i maven over alle de ting jeg følte at jeg ønskede og han ikke gjorde....
.... indtil jeg begyndte at tænke nærmere over det, og det gik op for mig at han gjorde jo en masse ting for mig, jeg så dem bare ikke for hvad de var, nemlig hans måde at vise sin kærlighed på. Han går på arbejde og knokler, ofte med lange dage, for at tjene penge til vores familie, han ordener have og bilen og en hel masse andre praktiske ting og han gør det fordi han elsker mig og ungerne og vores liv sammen.
I forhold som i alt andet gælder det, at du ikke kan ændre folk, du kan kun ændre på dig selv, og da jeg stoppede med at forvente at min kæreste skulle ændre sig for at opfylde hvad der var vigtigt for MIG og begyndte at se på hvem HAN i virkeligheden er og hvilke måder han udtrykker sig på, så forsvandt skuffetheden... Og når den en gang i mellem stikker hovedet frem, sætter jeg mig ned og tænker over hvordan han har vist mig sin kærlighed på det seneste, fx da han købte lækre bøffer til aftensmad fordi han ved at jeg elsker en god bøf (også meget mere end ham) eller da han tog ungerne med i legeland en lørdag, hvor jeg var små-skidt og trængte til ro i hovedet eller da han sørgede for at aflevere en ny-vasket og støvsuget bil, der var helt tanket op til mig eller da jeg kom hjem efter at have været ude og handle og han havde vasket gulv i køkkenet osv, osv..
Han viser mig på 1000 små forskellige måder hver dag at han elsker mig og vil mig og vores liv, jeg skal bare forstå at kigge udover min egen næsetip 
Da det først gik op for mig blev mit liv meget nemmere, og nu nærmer vi os 15 år og jeg mærker sjældent den lille skuffelse mere.
det gør min kæreste da også. Han lader mig da sove længe weekenden og laver mad efter det jeg spiser osv. Og det sætter jeg ogsp pris på, og det fortæller jeg ham også.
der er mange i denne tråd der tror at min kæreste og jeg slet ikke taler sammen. Men det GØR vi.
Han ved også at min STØRSTE drøm er at han frier til mig og vi bliver gift. Og det var jo lidt DET jeg havde håbet på ville ske. Selvom vi ikke skulle noget særligt...