og der skete ikke en skid!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. december 2014

Anonym trådstarter

PUHK skriver:

Det er ikke min erfaring, at mænd stinker til romantik. Men der hvor nogle mennesker stejler lidt, er når man brokker sig uden at ville gøre noget ved det. Og det skal du da sådan set også have lov til - personligt synes jeg bare, man skal gøre noget ved de ting, man er utilfredse med i stedet for at have ondt af sig selv i længere tid.

Jeg vil da også gøre noget ved det. Jeg synes bare ikke det skal være rigtigt at jeg skal sidde og bede min kæreste om at overraske mig. Så går luften ligesom lidt af ballonen. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2014

Anonym trådstarter

Skouboe skriver:

Jo, du må gerne være ked af det og skuffet, men hvis du bliver ved med at forvente at han opfører sig som en anden end den han i virkeligheden ER, så er det netop hvad du vil blive ved med at blive.

Min mand ejer ikke en romantisk knogle i kroppen og i mange år gik jeg og var ked af det og skuffet over at han IKKE kunne finde ud af at sige at han elskede mig, at han IKKE kom med blomster eller fandt på små romantiske overraskelser eller at han IKKE friede. Vi var glade for hinanden og havde det godt, men jeg gik hele tiden og bar rundt på den der lille skuffethed i maven over alle de ting jeg følte at jeg ønskede og han ikke gjorde....

.... indtil jeg begyndte at tænke nærmere over det, og det gik op for mig at han gjorde jo en masse ting for mig, jeg så dem bare ikke for hvad de var, nemlig hans måde at vise sin kærlighed på. Han går på arbejde og knokler, ofte med lange dage, for at tjene penge til vores familie, han ordener have og bilen og en hel masse andre praktiske ting og han gør det fordi han elsker mig og ungerne og vores liv sammen.

I forhold som i alt andet gælder det, at du ikke kan ændre folk, du kan kun ændre på dig selv, og da jeg stoppede med at forvente at min kæreste skulle ændre sig for at opfylde hvad der var vigtigt for MIG og begyndte at se på hvem HAN i virkeligheden er og hvilke måder han udtrykker sig på, så forsvandt skuffetheden... Og når den en gang i mellem stikker hovedet frem, sætter jeg mig ned og tænker over hvordan han har vist mig sin kærlighed på det seneste, fx da han købte lækre bøffer til aftensmad fordi han ved at jeg elsker en god bøf (også meget mere end ham) eller da han tog ungerne med i legeland en lørdag, hvor jeg var små-skidt og trængte til ro i hovedet eller da han sørgede for at aflevere en ny-vasket og støvsuget bil, der var helt tanket op til mig eller da jeg kom hjem efter at have været ude og handle og han havde vasket gulv i køkkenet osv, osv..

Han viser mig på 1000 små forskellige måder hver dag at han elsker mig og vil mig og vores liv, jeg skal bare forstå at kigge udover min egen næsetip

Da det først gik op for mig blev mit liv meget nemmere, og nu nærmer vi os 15 år og jeg mærker sjældent den lille skuffelse mere.

det gør min kæreste da også. Han lader mig da sove længe weekenden og laver mad efter det jeg spiser osv. Og det sætter jeg ogsp pris på, og det fortæller jeg ham også.

der er mange i denne tråd der tror at min kæreste og jeg slet ikke taler sammen. Men det GØR vi. 

Han ved også at min STØRSTE drøm er at han frier til mig og vi bliver gift. Og det var jo lidt DET jeg havde håbet på ville ske. Selvom vi ikke skulle noget særligt... 

Anmeld

16. december 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

det gør min kæreste da også. Han lader mig da sove længe weekenden og laver mad efter det jeg spiser osv. Og det sætter jeg ogsp pris på, og det fortæller jeg ham også.

der er mange i denne tråd der tror at min kæreste og jeg slet ikke taler sammen. Men det GØR vi. 

Han ved også at min STØRSTE drøm er at han frier til mig og vi bliver gift. Og det var jo lidt DET jeg havde håbet på ville ske. Selvom vi ikke skulle noget særligt... 

Men så er det jo heller ikke en lille ting der viser kærlighed til dig du håbede på. Så er det jo en ret så stor ting du håbede på. Det kan godt være han ved du ønsker disse ting, men du skriver selv du har en mand som har svært ved at udtrykke sine følelser, så var han måske bare ikke klar til at fri til dig?

Anmeld

16. december 2014

Skouboe

Anonym skriver:

Så fri til ham?

Anmeld

16. december 2014

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Men så er det jo heller ikke en lille ting der viser kærlighed til dig du håbede på. Så er det jo en ret så stor ting du håbede på. Det kan godt være han ved du ønsker disse ting, men du skriver selv du har en mand som har svært ved at udtrykke sine følelser, så var han måske bare ikke klar til at fri til dig?

Det er nok rigtigt nok. Men sådan er det jo.! Det må jeg jo bare lære at leve med.

Anmeld

16. december 2014

Anonym trådstarter

Skouboe skriver:

Så fri til ham?

Det kommer ikke til at ske. Frieriet skal komme fra ham. Sådan er det bare. 

Anmeld

16. december 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Det kommer ikke til at ske. Frieriet skal komme fra ham. Sådan er det bare. 

Lige mht. frieri har jeg det ligesom dig. Jeg vil ikke gøre det. 

Men jeg går heller ikke og håber på min kæreste gør det. Han gøre det når og hvis han synes han er klar til det. Så er der ingen skuffelser

Anmeld

16. december 2014

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Lige mht. frieri har jeg det ligesom dig. Jeg vil ikke gøre det. 

Men jeg går heller ikke og håber på min kæreste gør det. Han gøre det når og hvis han synes han er klar til det. Så er der ingen skuffelser

Det lyder bare som om at det er okay at manden er en sløv padde, for sådan er mænd. Jeg er ked af det fordi jeg ikke får overraskelser eller bliver forkælet, og sådan er kvinder. Men det er ikke okay.!

Det synes jeg er lortelogik. Jeg har sgu ret til at blive ked af det. Fint nok at I ikke har forståelse for det. Jeg har ikke brug for at skulle fikse min kæreste, han er god nok som han er, og jeg elsker ham. Men jeg har vel lov til at drømme... Og det hjælper jo nok lige lidt hvis jeg begynder at bede ham om det, det giver ham da kun mindre lyst til at gøre sådan noget for mig. Jeg kender ham. Og I kender  at jeres mænd. 

Jeg er sgu bare ked af det og det er nu sådan jeg har det. Jeg havde brug for at "græde" ud, eftersom jeg ikke rigtig vidste hvad jeg skulle gøre af mig selv. 

Anmeld

16. december 2014

Nystart

Nogle gange må man altså bare sande at måske er ens forventninger ikke lige med virkeligheden...

Ikke alle mænd går op i mærkedag mm, fordi kæresten gerne vil ha det... Og sådan er det bare..Og sådan har nogle  kvinder det os....

Super ærgerligt at det fylder så meget ved dig, når du er sammen med en der nok ikke ligger så meget i det som du selv...  Men det er jo ikkensbetydende med at han skal ændre sig.... Eller huske og give for at behage hvis det virkelig ikke er ham. 

Anmeld

16. december 2014

Hephaestus

Anonym skriver:

Det lyder bare som om at det er okay at manden er en sløv padde, for sådan er mænd. Jeg er ked af det fordi jeg ikke får overraskelser eller bliver forkælet, og sådan er kvinder. Men det er ikke okay.!

Det synes jeg er lortelogik. Jeg har sgu ret til at blive ked af det. Fint nok at I ikke har forståelse for det. Jeg har ikke brug for at skulle fikse min kæreste, han er god nok som han er, og jeg elsker ham. Men jeg har vel lov til at drømme... Og det hjælper jo nok lige lidt hvis jeg begynder at bede ham om det, det giver ham da kun mindre lyst til at gøre sådan noget for mig. Jeg kender ham. Og I kender  at jeres mænd. 

Jeg er sgu bare ked af det og det er nu sådan jeg har det. Jeg havde brug for at "græde" ud, eftersom jeg ikke rigtig vidste hvad jeg skulle gøre af mig selv. 

Det kan siges rigtig meget om dette emne, og alle har en mening om det.

Min er, at du bør læse Joan Ørtings "Ta mig" for at forstå hvorfor din mand er som han er. Og dernæst skal du på en eller anden måde få din mand til også at læse den, så han forstår hvad der rent faktisk foregår inde i dig, og hvad det er han vinder ved at gøre en lille indsats. Måske kan du låne den på biblioteket.

Take or leave it - det koster ikke noget

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.