Anonym skriver:
Jeg har da også prøvet at forklare ham det. vi har talt mange gange om det, og jeg hentyder også "Det gad jeg godt" når andre modtager den behandling jeg drømmer om fra ham..
jeg kommer med åbentlyse hints når vi f.eks. ser film og der skker noget romantisk. men han fanger det nok ikke..
jeg kan bare ikke få mig selv til at sige.
"jeg vil have gaver og jeg vil forkæles når jeg har fødseldag og når vi har årsdag osv" fordi så kommer det jo bare fordi jeg gerne vil have det, og ikke fordi han virkelig ønsker at give mig det.. giver det mening..
jeg har ikke lyst til at skulle træne min kæreste som en hund for at få det jeg vil have..
Ja, det giver mening. Og jeg forstår dig bestemt godt. Men det jeg tror der vil ske, hvis du hjælper ham i gang ved meget konkret at sige at du vil overraskes med blomster og gaver på følgende dage, er at han vil opdage hvor glad du bliver. Lige nu får han bare dårlig samvittighed over ikke at slå til, og mærkedagene bliver værre og værre for ham. Men hvis han kommer til at opleve hvor meget det faktisk betyder for dig (positivt), vil han højst sandsynligt begynde at gøre det fordi du bliver glad, og ikke fordi du oprindeligt bad ham om det.
For selvfølgelig vil din kæreste gerne gøre dig glad - han elsker dig jo. Han ved bare ikke hvordan han skal gøre. Når I ser en kvinde der får blomster og du hinter, ser han en kvinde der får en dusk grønt. Han ser højst sandsynligt ikke alt det rundt omkring som du ser. Og nu kom han med en dusk til dig, men det virkede ikke efter hensigten. Du bliver nødt til at hjælpe ham så han kan vise dig hvor meget du betyder for ham 
Anmeld