og der skete ikke en skid!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. december 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

er jeg den eneste der synes det er SKIDE fesent at BEDE om at blive overrasket på mærkedage osv..??? 

jeg har da virkelig ikke lyst til at BEDE om at få dit og dat.. 

desuden har jeg jo lov til at blive ked af det når jeg ikke bliver overrasket. men det er jo ikke ens betydning at jeg så skal BEDE ham om det for at jeg bliver stillet tilfreds..

det er jo lidt det der er min pointe..

han stinker bare til at vise mig sine følelser. og jeg må jo bare lære at acceptere at det der den mand jeg har valgt at få børn med og bo sammen med. 

jeg kan dog ikke lade være med at føle mig ked af det og blive skuffet over at jeg ikke bliver behandlet lidt mere som hans dyrebare. 

og jeg kan ikke lade være med at blive misundelig når andre piger bliver behandlet som prinsesser og får smykker og bliver tilbedt. 

jeg havde egentlig bare brug for at "græde ud" et sted... 

Han stinker til at vise sine følelser på måde du vil have det. 

Jeg synes ikke du kan sige at du bliver skuffet hvis du ikke bliver overrasket og samtidig vil du ikke bede ham om det - han tænker ikke som dig og ved helt sikkert ikke du vil blive enorm ked af det uden en gave. 

Du må bede og så kan det jo være han husker det til næste år, hvor du så slipper for at bede om det. 

Jeg synes også det er synd for manden at du er utilfreds med blomsterne han har købt. Han er nok ikke lige så romantisk anlagt som dig og tænker sikkert ikke det er fesent at købe blomster i en brugs. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2014

Pikku Myy

Anonym skriver:

Jeg har da også prøvet at forklare ham det. vi har talt mange gange om det, og jeg hentyder også "Det gad jeg godt" når andre modtager den behandling jeg drømmer om fra ham.. 

jeg kommer med åbentlyse hints når vi f.eks. ser film og der skker noget romantisk. men han fanger det nok ikke..

jeg kan bare ikke få mig selv til at sige.

"jeg vil have gaver og jeg vil forkæles når jeg har fødseldag og når vi har årsdag osv" fordi så kommer det jo bare fordi jeg gerne vil have det, og ikke fordi han virkelig ønsker at give mig det..  giver det mening..

jeg har ikke lyst til at skulle træne min kæreste som en hund for at få det jeg vil have.. 

Ja, det giver mening. Og jeg forstår dig bestemt godt. Men det jeg tror der vil ske, hvis du hjælper ham i gang ved meget konkret at sige at du vil overraskes med blomster og gaver på følgende dage, er at han vil opdage hvor glad du bliver. Lige nu får han bare dårlig samvittighed over ikke at slå til, og mærkedagene bliver værre og værre for ham. Men hvis han kommer til at opleve hvor meget det faktisk betyder for dig (positivt), vil han højst sandsynligt begynde at gøre det fordi du bliver glad, og ikke fordi du oprindeligt bad ham om det.

For selvfølgelig vil din kæreste gerne gøre dig glad - han elsker dig jo. Han ved bare ikke hvordan han skal gøre. Når I ser en kvinde der får blomster og du hinter, ser han en kvinde der får en dusk grønt. Han ser højst sandsynligt ikke alt det rundt omkring som du ser. Og nu kom han med en dusk til dig, men det virkede ikke efter hensigten. Du bliver nødt til at hjælpe ham så han kan vise dig hvor meget du betyder for ham

Anmeld

16. december 2014

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Han stinker til at vise sine følelser på måde du vil have det. 

Jeg synes ikke du kan sige at du bliver skuffet hvis du ikke bliver overrasket og samtidig vil du ikke bede ham om det - han tænker ikke som dig og ved helt sikkert ikke du vil blive enorm ked af det uden en gave. 

Du må bede og så kan det jo være han husker det til næste år, hvor du så slipper for at bede om det. 

Jeg synes også det er synd for manden at du er utilfreds med blomsterne han har købt. Han er nok ikke lige så romantisk anlagt som dig og tænker sikkert ikke det er fesent at købe blomster i en brugs. 

jeg tror virkelig jeg stinker til at forklare mig...

det er jo ikke det at jeg fik blomster fra brugsen der er fesent. et var måden jeg fik dem på. det virkede på ham som om at det var en sur pligt der bare skulle ordnes... det er fanme ikke særlig romantisk.. 

Anmeld

16. december 2014

Anonym trådstarter

Pikku Myy skriver:

Ja, det giver mening. Og jeg forstår dig bestemt godt. Men det jeg tror der vil ske, hvis du hjælper ham i gang ved meget konkret at sige at du vil overraskes med blomster og gaver på følgende dage, er at han vil opdage hvor glad du bliver. Lige nu får han bare dårlig samvittighed over ikke at slå til, og mærkedagene bliver værre og værre for ham. Men hvis han kommer til at opleve hvor meget det faktisk betyder for dig (positivt), vil han højst sandsynligt begynde at gøre det fordi du bliver glad, og ikke fordi du oprindeligt bad ham om det.

For selvfølgelig vil din kæreste gerne gøre dig glad - han elsker dig jo. Han ved bare ikke hvordan han skal gøre. Når I ser en kvinde der får blomster og du hinter, ser han en kvinde der får en dusk grønt. Han ser højst sandsynligt ikke alt det rundt omkring som du ser. Og nu kom han med en dusk til dig, men det virkede ikke efter hensigten. Du bliver nødt til at hjælpe ham så han kan vise dig hvor meget du betyder for ham

jeg ved bare ikke hvordan jeg skal gøre det uden at det virker som bestilt arbejde.. 

Anmeld

16. december 2014

Pikku Myy

Anonym skriver:

jeg ved bare ikke hvordan jeg skal gøre det uden at det virker som bestilt arbejde.. 

Pointen er at det gerne må være bestilt arbejde til at starte med.

Anmeld

16. december 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

jeg tror virkelig jeg stinker til at forklare mig...

det er jo ikke det at jeg fik blomster fra brugsen der er fesent. et var måden jeg fik dem på. det virkede på ham som om at det var en sur pligt der bare skulle ordnes... det er fanme ikke særlig romantisk.. 

Men tror du ikke at du synes det er fesent uanset leveringen, fordi han ikke gjorde det som du havde håbet på? 

Altså jeg ved ikke hvordan man afleverer blomster, siger tillykke og det skal lyde som en sur pligt? Sagde han det i en sur tone? 

Anmeld

16. december 2014

Anonym trådstarter

Pikku Myy skriver:

Pointen er at det gerne må være bestilt arbejde til at starte med.

Det synes jeg bare virker dumt.! 

Anmeld

16. december 2014

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Men tror du ikke at du synes det er fesent uanset leveringen, fordi han ikke gjorde det som du havde håbet på? 

Altså jeg ved ikke hvordan man afleverer blomster, siger tillykke og det skal lyde som en sur pligt? Sagde han det i en sur tone? 

Nej. Han er ikke en sur type. Jeg blev da også glad for blomsterne. 

Anmeld

16. december 2014

Pikku Myy

Anonym skriver:

Så må du jo finde på noget andet. Eller ingenting ...

Du skal bare huske at du ikke kan forvente at din kæreste pludselig ændrer sig ud af det blå, så hvis du beslutter dig for ikke at gøre noget aktivt for at få det ændret, bliver du nok nødt til at arbejde med dine forventninger og skuffelse.

Anmeld

16. december 2014

Skouboe

Anonym skriver:

Jamen så kan vi du lave den her tråd igen til din fødselsdag, til jeres 9 års dag osv...

Jeg kan sagtens forstå dig, men det virker overhovedet ikke som om du har forståelse for ham? Jeg kan sende de tydeligste hints i verden til min mand, og han opfatter dem slet ikke.

Vær ærlig og fortæl præcist hvad du forventer af ham og hvornår og så tag den derfra... og ellers så snakkes vi ved samme tid næste år

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.