og der skete ikke en skid!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. december 2014

Pikku Myy

Anonym skriver:

I går havde min kæreste og jeg årsdag.. Vi har været sammen i en del år nu efterhånden. 8 år for at være præcis.

Vi havde ikke planlagt at vi skulle ud eller noget da det ikke er til da vi har en baby som jeg ammer. Men alligevel havde jeg lidt håbet på at han måske overraskede mig med et eller andet. og det gjorde han ikke.

Jeg havde købt ind til lækker aftensmad, en lækker bøf som er noget han virkelig godt kan lide. og så havde jeg også købt en lille gave til ham. Og da jeg gav ham gaven så sagde han at han ikke havde noget til mig. og jeg havde på en eller anden måde håbet på at han havde fundet noget som han bare synes jeg skulle have. eller bare planlagt et eller andet romantisk til mig.

Til min fødselsdag for ikke så længe siden, der var han småsløj og der sov han stort set hele dagen, så hvorfor har han så ikke gjort et eller andet for at gøre godt for at havde ligget og været syg. (jeg ved godt at han ikke selv kan gøre for at han var syg)

Men jeg kan ikke lade være med at være en smule såret når han bare ikke gør noget som helst for at vise mig hans følelser.

Han kom hjem med en buket blomster fra brugsen, som jeg synes er en rimelig letsluppet løsning. for det kræver altså ikke særlig meget tanke bag.. HVORNÅR KOMMER MIN KÆRLIGHEDSERKLÆRING... jeg har virkelig lyst til at STORTUDE.. det er jo ikke GAVEN der betyder noget.. det er jo det at han har tænkt på mig og at han virkelig ønsker at vise mig sin kærlighed til mig.. 

Er jeg bare helt forkert på den?

jeg havde egentlig sagt til mig selv at jeg ikke skal forvente noget og der sker ikke en skid osv. Men jeg havde nu også mere håbet end forventet vil jeg sige. og jeg er bare blevet så ked af det, og jeg føler lidt at hvis jeg siger det til ham, så virker jeg grådig eller sådan noget.. Men han kunne godt mærke på mig at jeg blev mere og mere ked af det iløbet af aftenen..

øv..

Hvis du har brug for at din mand skal give dig gaver eller blomster for at vise dig hvor meget han elsker dig, bliver du nok nødt til at fortælle ham det. Han har højst sandsynligt ikke brug for disse ting fra dig til at understrege din kærlighed til ham, og forstår derfor ikke hvor meget det åbenbart betyder for dig.

Sæt dig ned og fortæl ham at du har brug for gaver og blomster på følgende mærkedage. Lav en liste sammen og hæng den på køleskabet eller skriv den i hans kalender. Og så skal du lade ham øve sig. Der vil komme dage hvor han glemmer det, men hvis du hjælper ham og sætter pris på det når det lykkes for ham, vil han efterhånden få gang i en rutine.

Held og lykke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2014

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Han kan ikke læse dine tanker. Hvis du vil have noget, må du sige det til ham - og selv dér kan du ikke forvente at han "retter ind". Han er et andet menneske end dig, og viser sin kærlighed på andre måder. 

Derudover så kom han jo rent faktisk med blomster til dig. Så det passer jo ikke når du skriver at han ikke gjorde noget.

Men - forventningsafstem. I bliver nødt til at kommunikere om hvordan I vil have at tingene skal være. 

Herhjemme glemt vi begge vores bryllupsdag i år - kun min mor huskede den. Det er jo ikke ensbetydende med at vi ikke elsker hinanden helt vildt højt - det betyder bare ikke noget for os. Og sådan er mennesker så forskellige.

han ved jo godt hvad jeg ønsker mig.. han kender mine forventninger... 

og JA han kom med blomster. men på en fesen måde... han kunne lige så godt have givet mig en liter mælk... 

Anmeld

16. december 2014

Julemusen

Nogen går mere op i mærkedage end andre. Det er med at få kommunikeret med hinanden om ens forventninger til fødselsdag,  årsdage og lignende, for man kan jo ikke vide hvad den modsatte part ønsker.

Jeg har fået blomster to gang af min mand i de snart 8 år vi har været sammen. Årsagen er at jeg ikke er særlig glad for at få en buket da jeg bare ikke kan se glæden i det. Det ved min mand 

Til vores bryllupsdag plejer vi at snakke sammen om vi skal lave noget sammen på dagen eller hvad vi hver i sær har lyst til at bruge dagen på. Vi køber ikke rigtig gaver til hinanden ved mærkedage men fik en ny mobil da jeg blev gravid da han ville have at jeg kunne sende billeder af den lille til familien 

Det med fødselsdagen er dog noget øv! Jeg sørger også altid for god mad, vandbakkelseskagemand hjem til og til hans arbejde, gaver og det hele på hans fødselsdag. Men min mand er ikke god til det den anden vej. Og jeg gider ikke stå i køkkenet hele min fødselsdag  men har så bare lært at lave mad dagen før så vi får rester på min fødselsdag. Så slipper jeg for madlavning. Hvis det er i en weekend plejer jeg dog at blive inviteret ud og spise 

Anmeld

16. december 2014

Lukas&Liam<3

Her hjemme lå vi den anden dag inde i sengen og snakkede, også siger min kæreste, Gud, vi havde års dag d. 1... Det havde vi begge glemt  vi er vidst begge ikke ret gode til sådan noget 

Anmeld

16. december 2014

Anonym trådstarter

Pikku Myy skriver:

Hvis du har brug for at din mand skal give dig gaver eller blomster for at vise dig hvor meget han elsker dig, bliver du nok nødt til at fortælle ham det. Han har højst sandsynligt ikke brug for disse ting fra dig til at understrege din kærlighed til ham, og forstår derfor ikke hvor meget det åbenbart betyder for dig.

Sæt dig ned og fortæl ham at du har brug for gaver og blomster på følgende mærkedage. Lav en liste sammen og hæng den på køleskabet eller skriv den i hans kalender. Og så skal du lade ham øve sig. Der vil komme dage hvor han glemmer det, men hvis du hjælper ham og sætter pris på det når det lykkes for ham, vil han efterhånden få gang i en rutine.

Held og lykke

er jeg den eneste der synes det er SKIDE fesent at BEDE om at blive overrasket på mærkedage osv..??? 

jeg har da virkelig ikke lyst til at BEDE om at få dit og dat.. 

desuden har jeg jo lov til at blive ked af det når jeg ikke bliver overrasket. men det er jo ikke ens betydning at jeg så skal BEDE ham om det for at jeg bliver stillet tilfreds..

det er jo lidt det der er min pointe..

han stinker bare til at vise mig sine følelser. og jeg må jo bare lære at acceptere at det der den mand jeg har valgt at få børn med og bo sammen med. 

jeg kan dog ikke lade være med at føle mig ked af det og blive skuffet over at jeg ikke bliver behandlet lidt mere som hans dyrebare. 

og jeg kan ikke lade være med at blive misundelig når andre piger bliver behandlet som prinsesser og får smykker og bliver tilbedt. 

jeg havde egentlig bare brug for at "græde ud" et sted... 

Anmeld

16. december 2014

Anonym trådstarter

MorDk skriver:

Jeg kan godt forstå dig. men nogle (læs MANGE) mænd tænker ikke over det. Min "mand" han er såååå stolt af sig selv i år for han har f.eks husket at købe julegave til mig fra ungerne. Men ellers har mine fødselsdage, mors dag og overraskelser generelt været en by i Rusland. Og det ER ikke ens betydende med at De ikke elsker en, ikke tænker på en osv. De har det bare ikke i sig... 

ja du har ret i det der med at han jo elsker mig..  det ved jeg godt. han er bare en klovn til at vise det.. VIRKELIG.. og det ved jeg godt. men når der så kommer en mulighed for ham hvor han kan gøre noget ekstra ud af det, så griber han den ikke...

Men han synes det er mere synd for hunden hvis den ikke får en gave på dens fødselsdag end hvis jeg ikke gør.. hunden VED ikke engang at den har fødselsdag.!

Anmeld

16. december 2014

Pikku Myy

Anonym skriver:

er jeg den eneste der synes det er SKIDE fesent at BEDE om at blive overrasket på mærkedage osv..??? 

jeg har da virkelig ikke lyst til at BEDE om at få dit og dat.. 

desuden har jeg jo lov til at blive ked af det når jeg ikke bliver overrasket. men det er jo ikke ens betydning at jeg så skal BEDE ham om det for at jeg bliver stillet tilfreds..

det er jo lidt det der er min pointe..

han stinker bare til at vise mig sine følelser. og jeg må jo bare lære at acceptere at det der den mand jeg har valgt at få børn med og bo sammen med. 

jeg kan dog ikke lade være med at føle mig ked af det og blive skuffet over at jeg ikke bliver behandlet lidt mere som hans dyrebare. 

og jeg kan ikke lade være med at blive misundelig når andre piger bliver behandlet som prinsesser og får smykker og bliver tilbedt. 

jeg havde egentlig bare brug for at "græde ud" et sted... 

Helt ærligt, så tror jeg de mænd du omtaler også har lært at gøre disse ting. Enten fordi de har set andre have succes med det eller fordi de er blevet bedt om det. Gaver og overraskelser er ikke noget der ligger i nogle mænds gener, men ikke i andres. Og det er en god nyhed, for det betyder at det kan ændres. Hvis du vil. Pointen er at hvis du hjælper ham til at starte med, vil han højst sandsynligt begynde at overraske dig på eget initiativ. Hvis du ingenting gør, vil du blive skuffet de næste mange år.

Anmeld

16. december 2014

Anonym trådstarter

Pikku Myy skriver:

Helt ærligt, så tror jeg de mænd du omtaler også har lært at gøre disse ting. Enten fordi de har set andre have succes med det eller fordi de er blevet bedt om det. Gaver og overraskelser er ikke noget der ligger i nogle mænds gener, men ikke i andres. Og det er en god nyhed, for det betyder at det kan ændres. Hvis du vil. Pointen er at hvis du hjælper ham til at starte med, vil han højst sandsynligt begynde at overraske dig på eget initiativ. Hvis du ingenting gør, vil du blive skuffet de næste mange år.

Jeg har da også prøvet at forklare ham det. vi har talt mange gange om det, og jeg hentyder også "Det gad jeg godt" når andre modtager den behandling jeg drømmer om fra ham.. 

jeg kommer med åbentlyse hints når vi f.eks. ser film og der skker noget romantisk. men han fanger det nok ikke..

jeg kan bare ikke få mig selv til at sige.

"jeg vil have gaver og jeg vil forkæles når jeg har fødseldag og når vi har årsdag osv" fordi så kommer det jo bare fordi jeg gerne vil have det, og ikke fordi han virkelig ønsker at give mig det..  giver det mening..

jeg har ikke lyst til at skulle træne min kæreste som en hund for at få det jeg vil have.. 

Anmeld

16. december 2014

modesty

han ved jo godt hvad jeg ønsker mig.. han kender mine forventninger... 

og JA han kom med blomster. men på en fesen måde... han kunne lige så godt have givet mig en liter mælk... 

Bare fordi du ved at han gerne vil have et blowjob om dagen, er det jo ikke nødvendigvis ensbetydende med at du husker at give ham det, vel?

Hvis jeg var dig, ville jeg prøve at glemme det, acceptere at din mand er anderledes end dig på det her område og fokusere på de vigtige ting i jeres relation. Elsker I hinanden? Har I det godt sammen (på trods af alt det bøvl der jo uværgerligt følger med lille baby)?

Anmeld

16. december 2014

MorDk

Anonym skriver:

ja du har ret i det der med at han jo elsker mig..  det ved jeg godt. han er bare en klovn til at vise det.. VIRKELIG.. og det ved jeg godt. men når der så kommer en mulighed for ham hvor han kan gøre noget ekstra ud af det, så griber han den ikke...

Men han synes det er mere synd for hunden hvis den ikke får en gave på dens fødselsdag end hvis jeg ikke gør.. hunden VED ikke engang at den har fødselsdag.!

Ejjjj for helvede.... jamen det er jo til grin! Kan sgu godt forstå dig! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.