til jer der ikke har boern

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. august 2009

RumlesMor

Syntes helt klart at alle skal være velkomne på baby.dk. Er selv kommet til i forbindelse med min 2. graviditet, men har altid været nysgerrig af natur - så kunne sagtens have været barnløs og stadig aktiv herinde.

Jeg er dog i tvivl om hvorvidt oplægget skal læses negativt?

Måske har nogen bare ville spørge til hvad der bringer folk herind... og spørge til vores holdning om at få råd fra folk uden børn. Med de reaktioner der er kommet, kan jeg godt forstå man har valgt at være anonym. 

Kan godt se at indlægget kan "klinge" lidt negativt,
men det er jo bare en debat  og interessant - for mange har jo læst den!

Folk skal ikke forsvare deres grunde til at være her, men det er da interessant at høre dem - for det viser jo hvor forskellige vi er - og "hvor" vi er i livet.

Forsat god debat!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2009

dorthemus

Anonym skriver:

hvorfor er i her, hvorfor kigger i på mine boern, hvorfor raadgiver i mig om mine boern?

Øhh nu ved jeg jo ikke lige hvem du er
Jeg er her fordi jeg prøver at få et barn og har brug for råd og støtte i processen...

Anmeld

27. august 2009

Miamaja

Heidi-Godsk skriver:

Fatter ikke lige pointen i indlæget.

hahaha

Anmeld

27. august 2009

dorthemus

Tjuhl skriver:

jeg er barnløs, men jeg her er bl.a. pga den eminent gode gruppe for barnløse i behandling som Henrik har lavet herinde. jeg har lært mange ting om behandlingerne, som jeg ikke har fået svar på på fertilitetsklinikken og så er det bare pisse rart at tale med noget der ved hvordan det er, at fylde sig med hormoner og have det som om hjertet blir trukket ud af brystkassen på een hver gang menstruationen kommer - også efter flere år.

Helt enig...ku ikke have skrevet det bedre selv

Anmeld

27. august 2009

FrkT

Arj helt ærligt, hvad i alverden er det for et indlæg?
Jeg har personligt ingen børn, men vi prøver. Men synes da alle skal være velkomne. Ved ikke hvad du mener når du siger "Kigger på mine børn", men hvis du tænker billeder i dit album - så fjern da billederne (eller sæt kode på). Og mht. at rådgive dig om børn uden selv at have børn; man kan sagtens have masser er erfaring med børn fra søskende, venners børn og meget andet, jeg har fx en del erfaring med børn efter at have været ung pige i huset tre forskellige steder, hvor jeg til tider tog mig af børnene både dag og nat, og altid om dagen i hvert fald. Alle mennesker kan jo kun give råd ud fra deres egen viden og erfaring. Og så vil jeg lige tilføje, at det ikke er alle som har børn som burde have børn - og de samme mennesker vil sikkert heller ikke være de bedste til at rådgive andre ang børn, der ville os uden børn måske kunne rådgive ligeså godt.
Må sige at jeg synes det er et ubehageligt indlæg, og hvis du har oplevet noget bestemt med en konkret person, så skriv da til vedkommende i stedet!

Anmeld

27. august 2009

Jordbærpigen

6800 skriver:

Fordi man ingen børn har ENDNU, kan man vel godt have masser af erfaring igennem venners og søskendes børn.

Eller hvis man fx. arbejder med småbørn/babyer i vuggestuen

Anmeld

27. august 2009

Jordbærpigen

Anonym skriver:

hvorfor er i her, hvorfor kigger i på mine boern, hvorfor raadgiver i mig om mine boern?

Tænker blot: Hvis ikke du er interesseret i at andre ser på din profil, dine børn og rådgiver dig på dine indlæg i debatten, så skulle du måske ikke have en profil herinde?
Blot en tanke fra min side.... og så forstår jeg i øvrigt ikke helt dette indlæg. Er den tænkt til nogen bestemte?.. Og så kunne jeg jo så spørge: Jer der er ANONYME, hvad laver I herinde??

Jeg har ingen børn endnu, men vi arbejder på sagen og er herinde da jeg gerne vil dele/have erfaring omkring graviditet, børn osv. Selv er jeg pædagog, så måske jeg kan give andre et par råd med å vejen, selvom jeg ikke selv har børn!

Anmeld

27. august 2009

ønskebørn74

Cris skriver:

Og hvis man synes, at man ikke må se på børnene, så kan man lade det være med at lægge billeder ind... Jeg forstå ikke helt, hvad du vil med indlægget, men det kunne være, at du har haft en eller anden dårlig erfaring med én eller to personer. Men du skal ikke kaste sten på resten!

Og jeg ved ikke lige om personen har set det... Der er en debat for barnløshedsbehandling på siden....

Anmeld

27. august 2009

Pige2009

Nu synes jeg altså lige jeg vil på banen i denne tråd også. I fortolker alle Anos indlæg som værende negativt, men h*n spørger jo bare, hvorfor dem uden børn er her. Jeg synes da ikke der er noget galt i spørgsmålet...

Hvorfor tager I sådan på vej??

Hilsen Linda 33+5

Anmeld

27. august 2009

Pige2009

Jane84 skriver:

Tænker blot: Hvis ikke du er interesseret i at andre ser på din profil, dine børn og rådgiver dig på dine indlæg i debatten, så skulle du måske ikke have en profil herinde?
Blot en tanke fra min side.... og så forstår jeg i øvrigt ikke helt dette indlæg. Er den tænkt til nogen bestemte?.. Og så kunne jeg jo så spørge: Jer der er ANONYME, hvad laver I herinde??

Jeg har ingen børn endnu, men vi arbejder på sagen og er herinde da jeg gerne vil dele/have erfaring omkring graviditet, børn osv. Selv er jeg pædagog, så måske jeg kan give andre et par råd med å vejen, selvom jeg ikke selv har børn!

Som svar på dit spørgsmål omkring anonymitet. Kan jeg oplyse, at jeg selv på et tidspunkt har oprettet en tråd anonymt, da den omhandlede et meget personligt spørgsmål, og jeg var ikke parat til at alle skulle vide jeg lå og slås med. Jeg fornemmer, at rigtig mange har oprettet tråde herinde anonymt af samme årsag. 

Ikke alle er parate til at udøse sit hjerte eller inderste tanker, derfor synes jeg det er godt, man stadig man oprette tråde anonymt... Alt med måde selvfølgelig... Hvorfor mener du ikke, vi er berettigede herinde?

Hilsen Linda 33+5

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.