Ikke længere det samme ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. december 2014

Mumto3

Jeg forstå ingenting  Du har haft en depression. I har været kærester i et halv år, de sidste par måneder har du været træt af ham, så træt at han har været nød til at flytte væk i en uge. Du slæber dig gennem weekenden med ham og glæder dig til det bliver hverdag igen, så han kan tage væk, på arbejde, og så vælger I at I gerne vil have et barn  Du er nu nygravid, det kan ikke være ret længe siden du testede, når du er i uge 4, og du er så træt af ham, at du er nød til at skrive om det på internettet.

I mit verdensbillede lyder det som en temmelig skæv start for en familie.

Der er mange herinde der skriver at graviditetshomonerne kan køre rundt med en, og det er også rigtigt, men de sidste par måneder FØR du blev gravid, var du jo røv træt af ham, og der var du jo som bekendt ikke gravid!!! -så det er ikke graviditetens skyld at du er træt af ham.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. december 2014

TNBC

Anonym skriver:

Nu skal det siges at jeg ønsker det her barn mere end noget andet og jeg gør alt hvad jeg kan for at genskabe mine følelser.

og det skal så siges at mine katte SKAL prioteres højre end min forlovede.

de er hjælpe løse og har brug for mig.

rengøring får mig til at slappe af.

men med en mand der heller sidder foran sin computer end at sidde med mig får heller ikke lysten frem i mig til kærlighed.

og måske vil mange mene der forkert at få det her barn når jeg føler som jeg gør. Men jeg er så meget imod abort og ja jeg kunne sagtens have beskyttet mig. Men selv Idag kan jeg ikke forstille mig en bedre far til vores barn. 

Jeg træffer ikke nogen beslutninger der ikke er gennemtænkt :-)

Katte er ikke hjælpeløse, de kan sagtens klare sig selv, de har ikke brug for nogen der giver dem det ene og det andet. Du søger for at de har mad, for du må ikke skifte deres bakke. Og så kan du nusse om dem. Og så lad moren tage sig af sine unger, det skal hun skam nok selv klare. Tror det er en undskyldning. Og det er super at de har hjulpet dig, men de skal ikke bruges som undskyldninger og slet ikke prioteres over dit forhold. Jeg vil sku blive ked af det hvis jeg ikke var vigtigere end en kat, at min kæreste hellere ville være sammen med dem end mig. Og allerede før jeg blev gravid, ikke havde nogle følelser for mig, men alligevel gik med til at lave et barn.

Jeg tror du prøver at finde en god grund til at gå fra ham.

Jeg forstår slet ikke hvorfor du har valgt at få barn med en mand, du ikke har nogle følelser og bare vil have at han skal gå væk. Du skal dele et barn med ham resten af jeres liv, du skal være i samme rum som ham op til flere gange, uden at vise overfor dit barn, at du faktisk bare vil have at far går.

Du kan jo ikke genskabe noget du ikke har. Og du burde nok have ventet med at få barn, til du fandt en mand du faktisk ville være sammen med. Det kan godt være at han bliver en god far, men det er en god nok grund til at få barn med en med en du ikke føler noget for, når I er et forhold. Så er han jo bare en donor.

Din kæreste fortjener at kende til dine tanker omkring det her.

Anmeld

11. december 2014

Isabella_mor

for mig der lyder det somom du er afklaret... at du ikke gider ham.

Anmeld

12. december 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Barnet vil aldrig mangle noget  

Udover sin far

Anmeld

12. december 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Jeg har prøvet at få det op at køre, og troet at det simpelhen var fordi jeg havde meget om ørene 

Prøv lige at vende den om - hvis nu en fyr skrev: "Jeg gjorde min kæreste gravid for to uger siden. Faktisk har hun irriteret mig i månedsvis, men jeg troede bare, det var fordi, jeg havde travlt. Jeg gider ikke være sammen med hende, jeg vil hellere gå tur med hundene og ordne bil. Nu er hun jo gravid, og jeg vil gerne være en god far for barnet, men hende gider jeg ikke." 

Ville du opfatte ham som ansvarlig, fair, voksen? Parat til at være far? 

Anmeld

12. december 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Nu skal det siges at jeg ønsker det her barn mere end noget andet og jeg gør alt hvad jeg kan for at genskabe mine følelser.

og det skal så siges at mine katte SKAL prioteres højre end min forlovede.

de er hjælpe løse og har brug for mig.

rengøring får mig til at slappe af.

men med en mand der heller sidder foran sin computer end at sidde med mig får heller ikke lysten frem i mig til kærlighed.

og måske vil mange mene der forkert at få det her barn når jeg føler som jeg gør. Men jeg er så meget imod abort og ja jeg kunne sagtens have beskyttet mig. Men selv Idag kan jeg ikke forstille mig en bedre far til vores barn. 

Jeg træffer ikke nogen beslutninger der ikke er gennemtænkt :-)

Så er dine beslutninger bare ikke tænkt særlig godt igennem. 

Du kender egentlig ikke manden til fulde (mener jeg ikke man gør efter 6 måneder) og vælger at blive gravid? Halvdelen af tiden har du ikke kunne holde ham ud og vælger at blive gravid? Nej - synes ikke det er gennemtænkt. 

Du skriver først at det er din skyld og han prøver ihærdigt, for senere at skrive at du gør hvad du kan og han kun sidder ved computeren - hvordan hænger det sammen? 

Og ærligt talt så er jeg træt af at høre på at man er imod abort for i min verden handler det ikke om sine principper. 

Anmeld

12. december 2014

M &.I

Jeg tror du ikke vil have ham for starten af og vil kun have barnet og misbruger ham. Sådan opfatte jeg det! 

Og katten kan selv klar det , den skal ikke holdes 24 timer!

synes du skal tænke godt igennem, det er synd for ham! Stakkels manden! 

Anmeld

12. december 2014

AMM00

Jeg håber han ser denne debat.. 

Du fortjener ham ikke.. Han var vidst kun til en udnyttelse som skulle gøre dig gravid.. 

Hvor er det dog synd for ham.. 

Hvis dit barn spurgte dig en dag om hvorfor du ikke er sammen med faren. Hvad vil du svare ? Jamen jeg had ham ikke.. ? 

Man bliver ikke bare gravid for at føde et barn så barnet skal være uden en far. Det er noget helt andet hvis der var alvorlige problemer, men udfra hvad jeg har læst så er det dig der ikk gider ham. 

Ig seriøst. Er en kat virkelig vigtigere end din mand ? 

Så håber jeg godt nok ikk at katten også vil være vigtigere end dit barn!!!

Anmeld

12. december 2014

Patriark

Anonym skriver:

Godaften, alle sammen. 

Jeg er gravid i uge 4. og efter alt det her med graviditet, er jeg blevet så træt af min forlovede! jeg ved virkelig ikke hvordan jeg skal håndtere det. men hader når han er her :/ Har det bedste den tid han er på arbejde  
weekenderne virker så laaaange, bare de timer vi sammen om dage tænker jeg kun på at han gudskelov skal afsted imorgen  

Han er en fantastisk mand, og gør simpelhen alt for at jeg skal have det godt. men jeg tror bare han elsker mig mere end jeg elsker ham. 

Den sidste tid, har jeg skubbet ham meget væk, vores kærligheds liv er faktisk helt dødt ? Og det udelukkende min skyld, for han prøver virkelig. 

men min energi bliver brugt på mine 3 katte, og på at holde hjemmet rent  

Er det virkelig retfærdigt overfor ham at blive ved med det her forhold ? 

Knus, en bekymret kommende mor 

Få en abort og gå fra ham.

Det ville i nok alle være bedst tjent med; dig, din kæreste og jeres ufødte barn.

Ellers kan I få barnet, gå fra hinanden, skændes om samværsaftaler...

Der er også et tredje alternativ:

Tænk lidt over hvorfor du venter din forlovedes barn, hvorfor I overhovedet er forlovede...

Anmeld

12. december 2014

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Okay, det lyder ikke til det bare er hormoner....

Jeg synes, du skal overveje dine valgmuligheder meget nøje....:

Synes du, at det er ok, at få et barn med en, som du egentlig ikke elsker? Synes du det er okay, at dit barn nok skal være delebarn allerede fra starten af?

Jeg vil ikke sige til dig at du skal få en abort, for det er DIT valg...Ikke andres!

Men jeg vil sige til dig, at du virkelig skal overveje den her situation virkelig nøje....

At du vægter dine katte meget højt, ja, det synes jeg også er din sag.....  

Men tænk dig nu godt om...Det er jo ikke dig selv, du skal tænke på, men det kommende barn....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.