Anonym skriver:
Min mand og jeg har to småbørn sammen
efter vi har fået børnene er han blevet ændret til en anden person
og i dag efter 8 år fik jeg det ud af ham ... Han sagde at hvis jeg ikke var i hans liv så have han være toptrænet nu, spist sundt, været lykkeligere og generelt slappet mere af ..
Det gjorde av at hører det ... Men jeg sagde så at han sku bar gå sin vej og blive lykkelig hvis det er det der betyder mere for ham end familielivet ... Der ingen der tvinger ham, han har selv valgt det .
Det lyder til din mand er meget bitter og har brug for det der så fint kaldes ansvarsfralæggelse. Han er den eneste der er ansvarlig for hans egen lykke. IKKE dig! Han kan godt bruge dig som undskyldning for ikke at være toptrænet, spise sundt og været mere afslappet. Men hvad har i virkeligheden holdt ham tilbage fra at gøre de ting? Dig? Jeg tvivler på du har forbudt ham at træne eller spise sundt. Han bruger dig som undskyldning for alle de dårlige vaner han har (Spise usundt, ikke at træne osv.), og det gør at han så bare kan læne sig tilbage og sige at det jo ikke har noget med ham selv at gøre.
Sig han må til at mande sig lidt op og tage ansvar for sit eget liv og sundhed. Det kan og vil aldrig blive dit ansvar eller din skyld!
Og du skriver det jo så fint selv - han har selv valgt den situation han sidder i. Og det synes jeg er vigtigt du holder fast i!
Anmeld