Han er ikke glad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.349 visninger
72 svar
74 synes godt om
5. december 2014

Anonym trådstarter

Min mand og jeg har to småbørn sammen 

efter vi har fået børnene er han blevet ændret til en anden person

og i dag efter 8 år fik jeg det ud af ham ... Han sagde at hvis jeg ikke var i hans liv så have han være toptrænet nu, spist sundt, været lykkeligere og generelt slappet mere af ..  

Det gjorde av at hører det ... Men jeg sagde så at han sku bar gå sin vej og blive lykkelig hvis det er det der betyder mere for ham end familielivet ... Der ingen der tvinger ham, han har selv valgt det . 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2014

SandraXOXO

Man er selv ansvarlig for sin egen lykke, at han giver dig skylden og ansvaret, er kun fordi han har det dårligt og ikke orker gøre noget ved det. Men derfor er det stadig tarveligt sagt. Hvis han ikke er lykkelig må han jo tá sig sammen og gøre noget ved det. 

Anmeld

5. december 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Sikke noget sludder. Så må han da tage op og træne. Det handler om planlægning. Man er sin egen lykkes smed. 

Altså jo jo familielivet ændrer meget. Overskuddet til at pleje sig selv er ikke så stor og man glemmer måske lidt sig selv på vejen. Men på et tidspunkt finder man ud af at planlægge og gør plads til hobbyer/træning osv. 

Og som du selv siger: Han har selv valgt familielivet. 

Men det kunne godt lyde som om han har fået en depression? 

Anmeld

5. december 2014

Købmagerkonen

Anonym skriver:

og i dag efter 8 år fik jeg det ud af ham ... Han sagde at hvis jeg ikke var i hans liv så have han være toptrænet nu, spist sundt, været lykkeligere og generelt slappet mere af ..  

Det gjorde av at hører det ... Men jeg sagde så at han sku bar gå sin vej og blive lykkelig hvis det er det der betyder mere for ham end familielivet ... Der ingen der tvinger ham, han har selv valgt det . 

Helt ærligt, så synes jeg det er en rigtig tarvelig udmelding fra hans side - og også dybt urimelig!

Han er tydeligvis ked af nogle ting ved hans liv, men i stedet for at tage ansvar for det, tørrer han det af på dig og jeres familieliv. Det er desværre ofte nemmere at give andre skylden for at man ikke selv er glad. Det er jo heller ikke sikkert han havde været lykkeligere uden jer - så havde han jo sikkert bare ønsket sig en familie.

Det er vist et tydeligt eksempel på at græsset synes grønnere på den anden side...

Kunne det være en mulighed at give ham plads til at han kunne træne og spise sundere - eller evt bare synliggøre at han har mulighed for det? Så kan han måske indse at hvis han mangler den forandring, kan han da bare gå i gang. Det behøver jo ikke nødvendigvis at koste jeres samliv.

Et stort kram til dig! Det må virkelig ikke være sjovt at få kastet sådan noget møg i hovedet!

Anmeld

5. december 2014

Anonym trådstarter

FruOlsen skriver:

Helt ærligt, så synes jeg det er en rigtig tarvelig udmelding fra hans side - og også dybt urimelig!

Han er tydeligvis ked af nogle ting ved hans liv, men i stedet for at tage ansvar for det, tørrer han det af på dig og jeres familieliv. Det er desværre ofte nemmere at give andre skylden for at man ikke selv er glad. Det er jo heller ikke sikkert han havde været lykkeligere uden jer - så havde han jo sikkert bare ønsket sig en familie.

Det er vist et tydeligt eksempel på at græsset synes grønnere på den anden side...

Kunne det være en mulighed at give ham plads til at han kunne træne og spise sundere - eller evt bare synliggøre at han har mulighed for det? Så kan han måske indse at hvis han mangler den forandring, kan han da bare gå i gang. Det behøver jo ikke nødvendigvis at koste jeres samliv.

Et stort kram til dig! Det må virkelig ikke være sjovt at få kastet sådan noget møg i hovedet!

Vi har givet ham plads til alt det han ønskede sig 

i starten ville han til hans barndomsby og hygge, feste med sine venner .. Og overnatte self. Jeg havde engang lige fået kejsersnit med nr 2 barn og en uge efter lå han os være alene og tog til sin barndomsby for at hygge og overnatte .. Uden at skrige hvordan det gik herhjemme 

hans træning gjorde at han blev mere ego centreret og ville hele tiden tænke på sin kost og blev tit sur på mig og børnene fordi vi ik lod ham slappe af og sove til middag da det skal man hvis man skal være toptrænet 

han mener han ville opnå alt det uden os 

Anmeld

5. december 2014

Købmagerkonen

Anonym skriver:

Vi har givet ham plads til alt det han ønskede sig 

i starten ville han til hans barndomsby og hygge, feste med sine venner .. Og overnatte self. Jeg havde engang lige fået kejsersnit med nr 2 barn og en uge efter lå han os være alene og tog til sin barndomsby for at hygge og overnatte .. Uden at skrige hvordan det gik herhjemme 

hans træning gjorde at han blev mere ego centreret og ville hele tiden tænke på sin kost og blev tit sur på mig og børnene fordi vi ik lod ham slappe af og sove til middag da det skal man hvis man skal være toptrænet 

han mener han ville opnå alt det uden os 

Ja, så er det godt nok ikke en let situation at stå i. Det lyder som om du har forsøgt at give ham plads men han lyder som en egocentreret drengerøv der ikke har styr på sine prioriteringer...

Jeg ved ikke hvilke råd der kunne hjælpe dig andet end klichéerne om psykolog (til ham) eller parterapi, men jeg tvivler på han ville være åben for sådan noget?

Jeg håber i hvert fald det bedste for dig, om det så bliver med eller uden drengerøven

Anmeld

5. december 2014

Mor til Ella

Anonym skriver:

Hvor gammel er den så kaldte "mand"???

Anmeld

5. december 2014

Anonym trådstarter

Mor til Ella skriver:

Hvor gammel er den så kaldte "mand"???

Snart 29

Anmeld

5. december 2014

got2b

Han kan ikke tøre den af på dig. Hvis han vil træne, så må han træne. 

Anmeld

5. december 2014

Anonym trådstarter

got2b skriver:

Han kan ikke tøre den af på dig. Hvis han vil træne, så må han træne. 

Men det gør han :/ 

han er simpelthen for meget

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.