malou skriver:
Jeg kan med garanti sige at jeg ved at mine hunde ALDRIG ville så klik som så mange hele tiden skriver i deres indlæg. Jeg kender mine hunde ud og ind, kender deres temperament og deres psyke. Det har jeg sat mig ind i da vi anskaffede dem. Jeg/vi gik meget op i at vores hunde skulle komme fra et stabilt og roligt hjem... vi var 2 gange ovre i Esbjerg hos den familie hvor Dollar er født inden vi besluttede at han var den rigtige for os!! Og de tog os faktisk næsten 2 år at vælge den helt rigtige hund. Vi har været hos mange sælgere hvor der i vores øjne IKKE var styr på hvalpene og de levede i nogle usle forhold. Dollar er metalt testet hos vores dyrlæge da han har været med på Grønland i 4 md og kunne aldrig gøre nogen fortræd. Ja han er stor... ja han er stærk men han bruger det ikke. Ja han har været oppe og slås med andre hunde (i hundeparker) men han har aldrig bidt men kun markeret og prikket til dem.. omvendt er han blevet bidt af en schæferblandning så det blødte! jeg er gang på gang rystet over folk kan dømme min hunderace... døm de enkelte hunde og skær dem ikke over i en kam!!!
knus malou
ja, skindet bedrager somme tider. vi gik til hundetraening med vores bestemte cocker spaniel og der var en kamp hund i vores gruppe. en pitt bull af slagsen og vores hund begyndte at knurre af den og hoppe arrigt op paa den. jep, han ville slaas for den tennis bold den havde.

og hvad gjorde dette store muskel bundt som sagtens kunne bide ham i to stk. hun lagde sig underdanigt paa ryggen og saa bedende ud paa ham.
hun havde bare ikke det der kamp gemyt i sig. gudskelov for det for ellers eksisterede nemo ikke mere.
jeg synes at avle paa racen skulle ulovlig gores for alm. mennesker og kobere burde screenes ved kob af disse typer hunde da kamp hunde tiltraekker en type mennesker som slet ikke burde have dyr. hundene har ikke et farligere temperament end f.eks en yorkie, men de har musklerne og styrken til at kunne gore utrolig skade og draebe et menneske. og af den eneste grund synes jeg de skulle temperament godkendes inden de kan holdes som familie hund ude i verdenen.
Anmeld