Herhjemme kalder vi ham ikke "Kamphund", men Paco :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. august 2009

malou

Miamaja skriver:

ja, skindet bedrager somme tider. vi gik til hundetraening med vores bestemte cocker spaniel og der var en kamp hund i vores gruppe. en pitt bull af slagsen og vores hund begyndte at knurre af den og hoppe arrigt op paa den. jep, han ville slaas for den tennis bold den havde.

og hvad gjorde dette store muskel bundt som sagtens kunne bide ham i to stk. hun lagde sig underdanigt paa ryggen og saa bedende ud paa ham.
hun havde bare ikke det der kamp gemyt i sig. gudskelov for det for ellers eksisterede nemo ikke mere.

jeg synes at avle paa racen skulle ulovlig gores for alm. mennesker og kobere burde screenes ved kob af disse typer hunde da kamp hunde tiltraekker en type mennesker som slet ikke burde have dyr. hundene har ikke et farligere temperament end f.eks en yorkie, men de har musklerne og styrken til at kunne gore utrolig skade og draebe et menneske. og af den eneste grund synes jeg de skulle temperament godkendes inden de kan holdes som familie hund ude i verdenen.

præcis, jeg er enig. Hundene bør mental testes (som begge vores blev inden vi fik pas til dem da vi havde dem med på Grønland) + kørekort er en brandgod ide!!!! Men jeg bliver sgu ked når folk generalisere disse racer... eller når der kom et forslag om at blandede hunde skulle aflives. det er faktisk de rene racer der tit bliver indavl og underlige oppe i knoppen. Jeg er klart enig i at der er et problem med muskelhunde men stadig er det ikke fair at sige at ALLE er sindsyge og deres indstinkt bare ligger og ulmer under overfladen....

sjovt nok har vi slet ikke alle de problemer her i Sverige som der er i Dk.. så endnu engang er jeg glad for Sverige som ellers er forbudsland for alt...

knus til dig i USA

malou

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. august 2009

malou

Her Victor med vores Amstaff Cosmo...

Anmeld

26. august 2009

Isabeau

malou skriver:

Her Victor med vores Amstaff Cosmo...

SÅ dejlig

Anmeld

26. august 2009

malou

Isabeau skriver:

SÅ dejlig

Ja han er super dejlig og jeg er stolt over at han er min.... (cosmo altså... smiler)  glæder mig meget til at hører mere om din bebs når hun kommer til verden..

knus malou

Anmeld

26. august 2009

Bondepigen

malou skriver:

Jo jeg føler meget med i medierne omkring alt den debat der om kamphunde... og jo det var frygteligt det der skete.. ingen tvivl om det... men jeg vil gerne lige sige at den lille dreng gik ind ad en aflukket havelåge.. - hvis det går nogen ind ad vores have er det da også på eget ansvar... hvilket vi også har stående på døren!!

knus malou

Han er 5 år. Han kan nok ikke læse.

Anmeld

26. august 2009

ønskebørn74

Isabeau skriver:

Hej!

Nu har jeg selv en "kamphund", som folk kalder dem. Her i huset kalder vi ham for Paco (og ellers en "muskelhund"), så jeg følger selvfølgelig med i hele debatten omkring disse hunderacer.

Jeg prøver at se det fra begge sider... Fx. er Paco, som vi har, en sort og hvid amstaff; verdens kærligste hund, hvis jeg selv skal sige det. Han ELSKER børn. Så sent som idag, da vi var ude og gå, faldt vi over 2 unger som spillede fodbold, og der fik han lov at være med. Han hoppede hverken op, bed, kradsede, gøede eller lign. af dem. Idag var han faktisk mere interesseret i bolden; "Kast den nu!"

Jeg kan blive så irriteret over folk, som maler fanden på væggen/skærer alle disse hunde over én kamp, for det er altså IKKE alle af denne race, som er sindsyge oven i hovedet og bider alt og alle. Det er simpelthen hundeejeren, som er problemet i de fleste tilfælde.

Jeg har styr på min hund, men går alligevel altid med ham i snor. På grønne arealer og store marker, blir´ han sluppet løs, og kommer HVER GANG, jeg kalder. Jeg har snor på ham, for netop ikke at starte diskussioner, skænderier og lign.

Min mand var ude for en dag, at få én over nakken, simpelthen fordi Paco kom for tæt på en mand, som gik i modsat retning på samme fortorv. Paco ville da bare snuse. "Få fjernet den hund nu!", råbte manden og gav Palle en ordentlig lussing.

Vi skal hen ad en grusvej, for at komme hen til marken, hvor Paco får sion daglige aftenstur, og på siden af denne grusvej, er også naboernes haver. En dag sprang en af naboens hunde ud gennem hækken, og gik fuldstændig amok påPaco! En ruhåret et eller andet..?  Det eneste Paco havde gjort, var at lette ben op af hækken. Naboen kom farende og også som tidligere, råbte "Få fjernet Jeres hund fra mit område!"... Jamen, altså...

Jeg bor i Sæby, men kommer fra Aalborg, nærmere betegnet Aalborg Øst, og mit indtryk af hundene derude, er at de ikke kun kan/skal bruges som potensforlængere". Folk tror, de får respekt, hvis de går med en muskelhund. Det er vidst nærmere frygt, er det ikke?

Jeg er gravid i uge 35, og vi har da haft vores spekulationer herhjemme omkring Paco og den lille ny. Vi er 100% sikre på, han overhovedet ikke gør hende noget, men blir´ han jaloux og/eller ligeglad? Eller kommer han til acceptere hende og elske hende?
Vi har også Molly, en labrador på 4 år, og faktisk er vi mere bekymret for hende. Hun har selv fået 2 kuld hvalpe og lige så snart de fik tænder, gad hun dem ikke mere. Så tog Paco over (han er faderen).
Molly kan godt lide børn, men helst i en bestemt alder. Hun gider dem ikke i længere tid og plejer at lægge sig i kurven, når hun ikke vil lege mere. Så ved ungerne også at de skal lade hende være i fred. Kurven er hendes "helle-sted".
Hun kan som sagt godt lide børn, men helst de "nye". Her er hun nysgerrig, snuser og "dutter" dem med næsen. Men når de når den der 3 års alder, så gider hun dem ikke mere. Det er til gengæld der, Paco er helt vild med dem, "for sådan nogle vil jo gerne lege"

Min point med dette indlæg, er simpelthen bare at lade Jer få et indtryk af, hvordan min hund er. På en måde, føler jeg at jeg skal retfærdiggøre mit valg af kæledyr, og selv om der som sagt er hunde af denne race derude, som kun vil bide og gøre ondt, så husk på, at ingen hunde fødes onde! 

Vh. en glad ejer af verdens bedste hund; Paco

100% ENIG. VI HAR 3 I FAMILIEN. SKØNNE HUNDE ALLE SAMMEN!!

Anmeld

27. august 2009

malou

Han er 5 år. Han kan nok ikke læse.

smiler nej... sikkert ikke.... derfor sidder vores håndtag på vores låge også oppe som i børnehaver  Netop for at tage ALLE forholdsregler... hvilket MANGE ikke gør og derved ender i frygtelige episoder!!! Men igen skal det siges som jeg skrev i et andet indlæg.... folk/børn står og stikker hænderne ind gennem hækken til vores hunde... plus de bliver drillet... hvor klog er man så??????? Det er ikke altid hundes skyld!!

knus og fortsat god dag!!!

Anmeld

27. august 2009

malou

ønskebarn74 skriver:

100% ENIG. VI HAR 3 I FAMILIEN. SKØNNE HUNDE ALLE SAMMEN!!

dejligt at høre..

knus malou

Anmeld

27. august 2009

Bondepigen

malou skriver:

smiler nej... sikkert ikke.... derfor sidder vores håndtag på vores låge også oppe som i børnehaver  Netop for at tage ALLE forholdsregler... hvilket MANGE ikke gør og derved ender i frygtelige episoder!!! Men igen skal det siges som jeg skrev i et andet indlæg.... folk/børn står og stikker hænderne ind gennem hækken til vores hunde... plus de bliver drillet... hvor klog er man så??????? Det er ikke altid hundes skyld!!

knus og fortsat god dag!!!

Nej, jeg påstår heller ikke, at det altid er hundens skyld. Er sikker på, du har et par skønne hunde, men vil bare gerne pointere, at man aldrig kan stole på en hund.... lige meget hvor godmodig den så end er.. 

God dag til dig osse.  

Anmeld

28. august 2009

qp

Jeg kan slet ikke have det her, at hundeejere kan være så naive!!!! Man kan for helvede IKKE STOLE PÅ ET DYR 100% - det er et DYR som har DYRISKE INSTINKTER som OS mennesker ALDRIG kan komme til, at læse 100% - ALDRIG!!!!!!!!!!!!!
I burde slet ikke have dyr når i ikke forstår hvad det er i er i besiddelse af!!!! - (I sætter jeres eget og andres liv i fare)!!!

/Mariann (surt opstød JA!!!!)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.