Det er en meget sværd debat. Jeg er fuldstændig enig i at alle 'kamphunde, muskelhunde osv' ikke skal dræbes. Og helt sikkert så handler problemet mest om de stakkels tidligt skadede hunde, der bliver taget for tidligt fra moren og bliver fragtet på ussel vis fra østeuropa og får bank og bliver aggrassivt opdraget.
Jeg kender også flere muskelhunde der er søde og kærlige hunde.
MEN - Dertil skal det også siges, at det er MUSKELHUNDE. De har super mange kræfter og det ligger i deres gener at kunne kæmpe. Ligesom jagt, ligger i generne hos jagt hunde osv. Derfor er et angreb af en muskelhund potentielt super meget farligere end af en anden slags hund. Fordi deres hjerne fortæller dem, hvad de skal gøre.
De der anskaffer sig den slags hunde, skal også være super meget bevidst om, hvad det er de har med at gøre, og at det er et stort arbejde fra starten og hele vejen gennem dens liv. Da den potentielt ER farlig, uanset om det er den sødeste og dejligste hund i verden. Det er endnu mere nødvændigt at opdrage på den end på en champange-glas puddel eller hvad vi er ude i.
Jeg har ingensomhelst idé om, hvordan vi skal løse problemet med, at folk går rundt med den slags hunde, der overhovedet ikke burde have en hund og slet ikke en sindsyg skadet kamp-hund

Det er super synd for hundende og synd for dem det går udover og synd for dem der har de søde og glade og kærlige hunde.
Et forbud virker ikke, for dem der har de sindsyge hunde, de går også med skydevåben og de er også forbudt. - Så det kan være hips som haps...
Derimod, ER der sket en kraftig stigning i den slags hunde, derfor er der også mange mennesker der har den slags hunde, som ikke er ansvaret værdigt... Og derfor kommer i problemer, så det er meget meget svært...
Men jeg er slet ikke i tvivl om at din hund er skøn og med skøn på!

Jeg kender også flere andre af den slags der er skønne. Det er bare en linedans...

Og svært for jer, og alle andre.
KRAM