Herhjemme kalder vi ham ikke "Kamphund", men Paco :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. august 2009

Pernilleh

Profilbillede for Pernilleh
Åh,hvor er de søde begge 2

Jeg elsker hunde,men er dog også virkelig ræd for store hunde...har haft en del grimme oplevelser,især med schæfere.Det er jeg dog helt sikker på er ejernes skyld,ikke hundenes,og sådan tror jeg desværre tit det er.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2009

Zelania

Efter min mening er små hunde mere arrige, men eftersom de er "små" får de ikke så meget omtale som store hunde, selvom de kan være langt mere bidske.

Nogle hunde har det måske i generne, men jeg vil nu mene at størstedelen af de hunde der angriber ikke har fået en ordenlig opdragelse / behandling.

Anmeld

24. august 2009

Miamaja

uha. jeg ville ogsaa blive lidt nervos hvis jeres hund, saadan som den ser ud, kom lidt for taet paa mig. muskel hunde har ikke et vaerre temperament end andre racer, men de har mere styrke og kan gore mere skade en f.eks en ruhaaret terrier. det er ene og alene derfor

Anmeld

24. august 2009

Bubbi

Jeg er en person der elsker alle hunde, uanset størrelse

Jeg er selv den lykkelige ejer af 2 små hunde (til trods for jeg altid har sagt jeg ville have en stor hund) Men dette passede ikke til mit liv den gang og nu.

Jeg bor midt i kbh, ud til et dejligt stort grønt område, hvor vi går tur med hundene.
Vores han hund, er igennem det første år af sit liv, blevet mishandlet noget så forfærdeligt, så kan ikke med andre hunde. Kommer de for tæt, gør han meget.
Så jeg går altid væk med mine hunde, når jeg kan se andre komme. Desværre er der bare de her gutter, som går med deres lokum af en hund, som ikke helt fanger det med snor på deres hund, og det gør mig gal.
For når min hund dersværre ikke kan holde kæft, ser den det ofte som tegn på kamp. Og skal hilse at sige det er svært at stå med to hunde i armen og den store hund op af en.

Jeg ville ønske at alle folk gik med deres hunde i snor, og der mener jeg alle, uanset om det er en stor eller lille vovse. Også skal alle vi hundeejer lære at forstå, at det er os der har valgt at få hund, og ikke dem vi møder på gaden. De går ikke op af vores dyr hver dag, og ved hvad de er for nogle, og vi ved ikke hvad de har haft af oplevelser med hunde, som gør at de bestemt går en stor bue uden om.

Og ingen tvivl alle hunde kan binde, men vi må også bare se i øjnene at større hunde, kan gøre mere skade, end et lille stykke lort

Jeg syntes helt bestemt der skal være plads til alle hunde, men åhh hvor ville jeg ønske at folk der få disse hunde, ville påtage sig opgaven 100 % og ikke bare halvt.

Ja nu skal mine hunde ikke snydes
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

24. august 2009

Muffinmus

Problemet ligger i at jeg ikke bryder mig om dem, hverken deres udseende, at deres kæber kan nærmest låse sig fast og det at det er så usandsynligt nemme at provokere sådan at de anbriber...og det kan man ikke træne væk, det er en del af deres eller udemærkede urinstinkt som du hverken kan gøre til eller fra med.
Kan ikke lide dem og vil aldrig kunne det desværre.
Som en anden skriver...man ved jo aldrig hvilken en af de psykopatiske hunde der går omok og hvilke der til dels virker ok i hovedet...for problemet ligger jo netop i at det klikker fuldstændigt for dem lige pludselig.
Har selv set det ske..
En hund der bare stod i indkørslen hos nogle der bor 800 meter fra os..
En mand kommer kørende med sin golden retriver.
Hunden hverken gør eller noget..den ligger lidt og efter det er nået 100 m ned af vejen stikker den lortekøter i spurt og kaster sig over den stakkels retriver.....
Hunden overlever heldigvis, for vi er 3 der flyver hen og skriger af køteren og til sidst giver den slip og løber hjem.
Jeg tger min barnevogn og går med den hjem, ringer på og skælder ejeren ud med MEGET STORE bogstaver....at hvis jeg nogensinde jer han hund udenfor igen skyedr jeg den sgu selv.
I øvrigt er der en familie med 2 børn...begge under 10 år.
Så familie hund min bare mås.....
Og ja, det er fint du er glad for din hund, og sådan hunde bør også holdes i snor.
Men du må også respktere at folk er skidebange for dem
Og ja, små hunde er ofte nolge små arrige sataner der gør en masse, men dem kan man trods alt sprake væk og deres bid er da til at overkomme

Anmeld

24. august 2009

Helle30

Jeg synes, Jeres hund lyder til at være rigtig sød og rar - som de fleste hunde egentlig er.
Faktisk er jeg ikke helt klar over, hvordan man definerer en kamphund/muskelhund - om der er en liste over, hvilke racer det drejer sig om?
Jeg er nu heller ikke sikker på, problemet ligger hos hunden alene - og nu stikker jeg en lommefilosofi med fordomme og generaliseringer af værste skuffe - for jeg har ikke andet at bygge det på: Der findes flere former for potensforlængere: Der kan være tale om en Ford Escord - proppet med lyd og lir fra T-Hansen. Der kan være tale om en kniv eller måske et skydevåben. - Der kan også være tale om en hund (racen uanset).Nogle gange har de sgu både Forden, våbenet og hunden.  Manden (oftest en mand ml 17 og 30 år) hænger ud i bybilledet dag og aften. Hans krop har form som en trekant, for han koncentrerer sig mest om overkrop i fitnesscenteret. Hans hår er meget kort, og selvom hans hårfarve ikke indikerer, at hun skulle være særlig velpigmenteret, så er han ligeså brun som en gammel gulerod. Han er iklædt en meget stram, hvid t-shirt, nogle bukser og et par hvide Addidassko. Måske har han en tyk kæde om halsen.
HANS HUND ER JEG BANGE FOR! - uanset hvilken race, det er. Men af én eller anden grund har han aldrig en Cockerspaniel, en Puddel eller en Golden retriever. Han har en hund, der ligner ham selv: Stor muskuløs krop - relativt tynde ben og med et olmt blik i øjnene.

Min farmor og farfar havde en Boxer, og selvom jeg synes, den var arvegrim og kommodeagtig, så var den en dejlig hund, fordi den blev holdt af dejlige og kærlige mennesker. Samme hund kunne være blevet holdt af en vred ung mand, og så måske have udviklet et andet sind.

Som det er tilfældet med børn, synes jeg, det er altafgørende, hvilke mennesker der er "ejere" af hunden.

Jeg kan godt forstå, du bliver ærgelig over den debat, der kører lige nu, når nu du ved, at jeres hund er godheden selv.
Jeg håber på, at den nuværende debat kan løses ved, at hundeejere skal have en slags kørekort til at have hund - og at der lægges vægt på, at hunde skal føres i snor og være afskåret fra offentlig vej omkring hjemmet.

- Helle - glad "mor" til en sort Labra - formel 1.

Anmeld

24. august 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Det er en meget sværd debat. Jeg er fuldstændig enig i at alle 'kamphunde, muskelhunde osv' ikke skal dræbes. Og helt sikkert så handler problemet mest om de stakkels tidligt skadede hunde, der bliver taget for tidligt fra moren og bliver fragtet på ussel vis fra østeuropa og får bank og bliver aggrassivt opdraget.

Jeg kender også flere muskelhunde der er søde og kærlige hunde.

MEN - Dertil skal det også siges, at det er MUSKELHUNDE. De har super mange kræfter og det ligger i deres gener at kunne kæmpe. Ligesom jagt, ligger i generne hos jagt hunde osv. Derfor er et angreb af en muskelhund potentielt super meget farligere end af en anden slags hund. Fordi deres hjerne fortæller dem, hvad de skal gøre.

De der anskaffer sig den slags hunde, skal også være super meget bevidst om, hvad det er de har med at gøre, og at det er et stort arbejde fra starten og hele vejen gennem dens liv. Da den potentielt ER farlig, uanset om det er den sødeste og dejligste hund i verden. Det er endnu mere nødvændigt at opdrage på den end på en champange-glas puddel eller hvad vi er ude i.

Jeg har ingensomhelst idé om, hvordan vi skal løse problemet med, at folk går rundt med den slags hunde, der overhovedet ikke burde have en hund og slet ikke en sindsyg skadet kamp-hund  Det er super synd for hundende og synd for dem det går udover og synd for dem der har de søde og glade og kærlige hunde.

Et forbud virker ikke, for dem der har de sindsyge hunde, de går også med skydevåben og de er også forbudt. - Så det kan være hips som haps...

Derimod, ER der sket en kraftig stigning i den slags hunde, derfor er der også mange mennesker der har den slags hunde, som ikke er ansvaret værdigt... Og derfor kommer i problemer, så det er meget meget svært...

Men jeg er slet ikke i tvivl om at din hund er skøn og med skøn på!  Jeg kender også flere andre af den slags der er skønne. Det er bare en linedans... 
Og svært for jer, og alle andre.

KRAM

Anmeld

24. august 2009

Mira0911

Jeg er ret sikker på i mange tilfælde, når folk køber muskelhund/kamphund gælder os alle andre racer, tror mange glemmer at sætte sig ind i racen, hvad den har brug for...

JEG dømmer ikke nogen...

Vi har selv en labber formel 1'er.....
Her er han... Han er super dejlig... :O)

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

24. august 2009

Isabeau

LineD skriver:

Hvor kan jeg godt lide din overskrift, og hvor har du ret, det er til at brække sig over at alle skal skæres over en kam!
Herhjemme er det dog en Golden Retriever og en Gravhunde bl. der raserer Og har fået mange kommentarer til gravhunden at det da er nogle små arrige sataner... Men ja, igen det er folk der ikke kan se ud over ejen næse

Synes det er nogle søde vufdyr, Både den muskuløse og den muskelfattige haha PJAT! Både Paco og Molly

VI ved godt, hun er lidt tyk   Hun blev sterelliseret i marts måned, og så blir´ man lidt småfed. Hehe.  

Anmeld

24. august 2009

Isabeau

Bubbi skriver:

Jeg er en person der elsker alle hunde, uanset størrelse

Jeg er selv den lykkelige ejer af 2 små hunde (til trods for jeg altid har sagt jeg ville have en stor hund) Men dette passede ikke til mit liv den gang og nu.

Jeg bor midt i kbh, ud til et dejligt stort grønt område, hvor vi går tur med hundene.
Vores han hund, er igennem det første år af sit liv, blevet mishandlet noget så forfærdeligt, så kan ikke med andre hunde. Kommer de for tæt, gør han meget.
Så jeg går altid væk med mine hunde, når jeg kan se andre komme. Desværre er der bare de her gutter, som går med deres lokum af en hund, som ikke helt fanger det med snor på deres hund, og det gør mig gal.
For når min hund dersværre ikke kan holde kæft, ser den det ofte som tegn på kamp. Og skal hilse at sige det er svært at stå med to hunde i armen og den store hund op af en.

Jeg ville ønske at alle folk gik med deres hunde i snor, og der mener jeg alle, uanset om det er en stor eller lille vovse. Også skal alle vi hundeejer lære at forstå, at det er os der har valgt at få hund, og ikke dem vi møder på gaden. De går ikke op af vores dyr hver dag, og ved hvad de er for nogle, og vi ved ikke hvad de har haft af oplevelser med hunde, som gør at de bestemt går en stor bue uden om.

Og ingen tvivl alle hunde kan binde, men vi må også bare se i øjnene at større hunde, kan gøre mere skade, end et lille stykke lort

Jeg syntes helt bestemt der skal være plads til alle hunde, men åhh hvor ville jeg ønske at folk der få disse hunde, ville påtage sig opgaven 100 % og ikke bare halvt.

Ja nu skal mine hunde ikke snydes

Hej!

Kan kun give dig ret. Man må sætte sig ind i den hund, man anskaffer sig. Jeg ved da godt, at folk ikke kan se på Paco at han er sød og artig, sådan lige ved første øjekast, og derfor elsker jeg simpelthen også, når folk spørger mig om de må hilse på ham. "Se deres frygt i øjnene".

Muskelhundene får meget dårlig omtale, men faktisk syns´ jeg til gengæld, at jeg oftere oplever at folk er nysgerrige, kommer hen og vil se om de der muskelhunde virkelig er så farlige som medierne gør dem til. 

Dejlige hunde , du har

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.