malou skriver:
Dejligt indlæg og endelig en lidt større tolerance fra andre der har svaret. Ellers er det jo en "vild" debat herinde og selvfølgelig skal folk have lov til at hade og afsky disse racer... men flere har også måtte indrømme at når de har været i selsskab med en muskelhund... er der mange der ændre deres holdninger.
Vi havde en ven og hans nye kæreste til grill-aften igår...- hun har selv en bla. af cocker/labrador og havde svoret at muskelhunde ALDRIG blev hendes kop the.. men efter 6 timer i selsskab med vores amstaff´s Dollar & Cosmo, blev hun tydeligvis positivt overrasket og var lidt i "chok" over hvor søde de var... og hvor roligt de bare luntede rundt mens de var her. De sad pænt ved hendes side og ville rigtig gerne nusses ligesom alle andre "alm" hunde...- så hendes holdning blev helt klart rykket fra "ALDRIG KAMPHUNDE og de skal forbydes" til "okey.. det var faktisk helt okey det her... ikke en race der skal forbydes" og hvis jeg kan gøre en indsats og "omvende" folk der kommer og møder vores... så er jeg kommet et LANGT stykke i denne her afskyelige HETZ imod mine elskelige hunde....
det var bare lige det jeg ville sige 
Knus til alle hunde elskere
Malou
Jamen jeg har skam mødt søde muskelhunde, det er slet ikke det..jeg stoler bare ikke på dem..overhovedet.
For trods opdragelse er ders kampgen abre så stærkt at de ikke selv har kontrol over det...derfor selv den sødeste familiehund kan gå amok ud af det blå.
Og ja, små hidsige hunde er nogle gulvmopper der bider i ny og næ, men jeg vil til en hvertid hellere bides 5 gange af en gulvmoppe end en enkalt omgang af en muskelhund. Det der gør dem til kamphunde er jo entop at det gen er så nemt at få frem, derfor de stadig bruges blandt andet i Kina..sammen med Tosaen.
Og jeg synes det er fint at f.eks pit bull´en er ulovlig(siden 1991) sammen med Tosaen...fordi de hundes kampgen simpelthen ikke er væk trods avl i mange mange år.
Ved ikke hvad der er rigtigt at gøre, hvad der hjælper bedst men tror ikke på et kørekort. En "rosker" kan sgu sagtens vise han kan styre en hund og være kærlig, noget andet når han har bestået prøven.
Eller må man jo for 117 gang pointere at der skal gives masive bøder til folk der går i offentligt forum med en hund de ikke kan styre, en hund uden snor på og i værste tilfælde mundkurv...så kan de da ikke gøre noget skade på gaden.
At de så kan angrie folk i deres egen have er simpelthen for meget, jeg havde selv skudt dem på stedet i forsvar.
Anmeld