Herhjemme kalder vi ham ikke "Kamphund", men Paco :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. august 2009

Betina88

Jeg elsker hunde , men jeg vil aldrig anskaffe mig en kamphund .. Selvfølgelig , hvis andre ha' en , så ska' de virkelig osse opdraves ordentligt som I ha' gjort med jeres ..

Men man ved jo aldrig , hvornår hunde går til angreb li'e pludselig .. men det er dejligt at høre at jeres ikk' går til angreb bare sådan ud i den blå luft ..

Det er bare nogle sø'e hunde I ha' ..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2009

Pia.

Isabeau skriver:

Hej!

Nu har jeg selv en "kamphund", som folk kalder dem. Her i huset kalder vi ham for Paco (og ellers en "muskelhund"), så jeg følger selvfølgelig med i hele debatten omkring disse hunderacer.

Jeg prøver at se det fra begge sider... Fx. er Paco, som vi har, en sort og hvid amstaff; verdens kærligste hund, hvis jeg selv skal sige det. Han ELSKER børn. Så sent som idag, da vi var ude og gå, faldt vi over 2 unger som spillede fodbold, og der fik han lov at være med. Han hoppede hverken op, bed, kradsede, gøede eller lign. af dem. Idag var han faktisk mere interesseret i bolden; "Kast den nu!"

Jeg kan blive så irriteret over folk, som maler fanden på væggen/skærer alle disse hunde over én kamp, for det er altså IKKE alle af denne race, som er sindsyge oven i hovedet og bider alt og alle. Det er simpelthen hundeejeren, som er problemet i de fleste tilfælde.

Jeg har styr på min hund, men går alligevel altid med ham i snor. På grønne arealer og store marker, blir´ han sluppet løs, og kommer HVER GANG, jeg kalder. Jeg har snor på ham, for netop ikke at starte diskussioner, skænderier og lign.

Min mand var ude for en dag, at få én over nakken, simpelthen fordi Paco kom for tæt på en mand, som gik i modsat retning på samme fortorv. Paco ville da bare snuse. "Få fjernet den hund nu!", råbte manden og gav Palle en ordentlig lussing.

Vi skal hen ad en grusvej, for at komme hen til marken, hvor Paco får sion daglige aftenstur, og på siden af denne grusvej, er også naboernes haver. En dag sprang en af naboens hunde ud gennem hækken, og gik fuldstændig amok påPaco! En ruhåret et eller andet..?  Det eneste Paco havde gjort, var at lette ben op af hækken. Naboen kom farende og også som tidligere, råbte "Få fjernet Jeres hund fra mit område!"... Jamen, altså...

Jeg bor i Sæby, men kommer fra Aalborg, nærmere betegnet Aalborg Øst, og mit indtryk af hundene derude, er at de ikke kun kan/skal bruges som potensforlængere". Folk tror, de får respekt, hvis de går med en muskelhund. Det er vidst nærmere frygt, er det ikke?

Jeg er gravid i uge 35, og vi har da haft vores spekulationer herhjemme omkring Paco og den lille ny. Vi er 100% sikre på, han overhovedet ikke gør hende noget, men blir´ han jaloux og/eller ligeglad? Eller kommer han til acceptere hende og elske hende?
Vi har også Molly, en labrador på 4 år, og faktisk er vi mere bekymret for hende. Hun har selv fået 2 kuld hvalpe og lige så snart de fik tænder, gad hun dem ikke mere. Så tog Paco over (han er faderen).
Molly kan godt lide børn, men helst i en bestemt alder. Hun gider dem ikke i længere tid og plejer at lægge sig i kurven, når hun ikke vil lege mere. Så ved ungerne også at de skal lade hende være i fred. Kurven er hendes "helle-sted".
Hun kan som sagt godt lide børn, men helst de "nye". Her er hun nysgerrig, snuser og "dutter" dem med næsen. Men når de når den der 3 års alder, så gider hun dem ikke mere. Det er til gengæld der, Paco er helt vild med dem, "for sådan nogle vil jo gerne lege"

Min point med dette indlæg, er simpelthen bare at lade Jer få et indtryk af, hvordan min hund er. På en måde, føler jeg at jeg skal retfærdiggøre mit valg af kæledyr, og selv om der som sagt er hunde af denne race derude, som kun vil bide og gøre ondt, så husk på, at ingen hunde fødes onde! 

Vh. en glad ejer af verdens bedste hund; Paco

Hold op hvor er han lækker... Jeg er ikke mere bange for muskelhunde end jeg er for gravhunde... - problemet er sgu tit der hvor hundene havner - selv den mest kærlige Labrador retriever han ødelægges i de forkerte hænder... og hvor er det bare trist... jeg syntes det her er pisket så meget op med de stakkels kamp hunde.. - nu har man set sig "sur" på "kamphunden" som de så kærligt kalder den, for 10 år siden var det rottweileren og dobberman'en man var så frygteligt bange for... Rottweileren går nu under en af de bedste familie hunde der findes...

Knus Pia - en glad hunde elsker...

Anmeld

24. august 2009

Diana...

Pia. skriver:

Hold op hvor er han lækker... Jeg er ikke mere bange for muskelhunde end jeg er for gravhunde... - problemet er sgu tit der hvor hundene havner - selv den mest kærlige Labrador retriever han ødelægges i de forkerte hænder... og hvor er det bare trist... jeg syntes det her er pisket så meget op med de stakkels kamp hunde.. - nu har man set sig "sur" på "kamphunden" som de så kærligt kalder den, for 10 år siden var det rottweileren og dobberman'en man var så frygteligt bange for... Rottweileren går nu under en af de bedste familie hunde der findes...

Knus Pia - en glad hunde elsker...

Anmeld

24. august 2009

malou

Dejligt indlæg og endelig en lidt større tolerance fra andre der har svaret. Ellers er det jo en "vild" debat herinde og selvfølgelig skal folk have lov til at hade og afsky disse racer... men flere har også måtte indrømme at når de har været i selsskab med en muskelhund... er der mange der ændre deres holdninger.
Vi havde en ven og hans nye kæreste til grill-aften igår...- hun har selv en bla. af cocker/labrador og havde svoret at muskelhunde ALDRIG blev hendes kop the.. men efter 6 timer i selsskab med vores amstaff´s Dollar & Cosmo, blev hun tydeligvis positivt overrasket og var lidt i "chok" over hvor søde de var... og hvor roligt de bare luntede rundt mens de var her. De sad pænt ved hendes side og ville rigtig gerne nusses ligesom alle andre "alm" hunde...- så hendes holdning blev helt klart rykket fra "ALDRIG KAMPHUNDE og de skal forbydes" til "okey.. det var faktisk helt okey det her... ikke en race der skal forbydes" og hvis jeg kan gøre en indsats og "omvende" folk der kommer og møder vores... så er jeg kommet et LANGT stykke i denne her afskyelige HETZ imod mine elskelige hunde....

det var bare lige det jeg ville sige

Knus til alle hunde elskere

Malou

Anmeld

24. august 2009

Muffinmus

malou skriver:

Dejligt indlæg og endelig en lidt større tolerance fra andre der har svaret. Ellers er det jo en "vild" debat herinde og selvfølgelig skal folk have lov til at hade og afsky disse racer... men flere har også måtte indrømme at når de har været i selsskab med en muskelhund... er der mange der ændre deres holdninger.
Vi havde en ven og hans nye kæreste til grill-aften igår...- hun har selv en bla. af cocker/labrador og havde svoret at muskelhunde ALDRIG blev hendes kop the.. men efter 6 timer i selsskab med vores amstaff´s Dollar & Cosmo, blev hun tydeligvis positivt overrasket og var lidt i "chok" over hvor søde de var... og hvor roligt de bare luntede rundt mens de var her. De sad pænt ved hendes side og ville rigtig gerne nusses ligesom alle andre "alm" hunde...- så hendes holdning blev helt klart rykket fra "ALDRIG KAMPHUNDE og de skal forbydes" til "okey.. det var faktisk helt okey det her... ikke en race der skal forbydes" og hvis jeg kan gøre en indsats og "omvende" folk der kommer og møder vores... så er jeg kommet et LANGT stykke i denne her afskyelige HETZ imod mine elskelige hunde....

Malou

Jamen jeg har skam mødt søde muskelhunde, det er slet ikke det..jeg stoler bare ikke på dem..overhovedet.
For trods opdragelse er ders kampgen abre så stærkt at de ikke selv har kontrol over det...derfor selv den sødeste familiehund kan gå amok ud af det blå.
Og ja, små hidsige hunde er nogle gulvmopper der bider i ny og næ, men jeg vil til en hvertid hellere bides 5 gange af en gulvmoppe end en enkalt omgang af en muskelhund. Det der gør dem til kamphunde er jo entop at det gen er så nemt at få frem, derfor de stadig bruges blandt andet i Kina..sammen med Tosaen.
Og jeg synes det er fint at f.eks pit bull´en er ulovlig(siden 1991) sammen med Tosaen...fordi de hundes kampgen simpelthen ikke er væk trods avl i mange mange år.
Ved ikke hvad der er rigtigt at gøre, hvad der hjælper bedst men tror ikke på et kørekort. En "rosker" kan sgu sagtens vise han kan styre en hund og være kærlig, noget andet når han har bestået prøven.
Eller må man jo for 117 gang pointere at der skal gives masive bøder til folk der går i offentligt forum med en hund de ikke kan styre, en hund uden snor på og i værste tilfælde mundkurv...så kan de da ikke gøre noget skade på gaden.
At de så kan angrie folk i deres egen have er simpelthen for meget, jeg havde selv skudt dem på stedet i forsvar.

Anmeld

24. august 2009

Pia.

malou skriver:

Malou

Det er også nogle fantastiske lækre hunde du har... dem er jeg helt vilde med...

Er i det hele taget meget glad for dyr - men hunde er min svaghed... elsker dem... og det er det væreste der er sket for mig da jeg mistede min 6 årige pige for kort tid siden...

Anmeld

24. august 2009

Mormilla

Jeg bryder mig ikke om fremmede hunde! Det gælder alle både stor og lille!!! Jeg går os uden om hunde på gaden, fordi man ved jo ikke hvordan de er!!!Men grunden til at jeg ikke bryder mig om kamphunde er fordi at deres kæber låser hvis de bider. Det bryder jeg mig bare ikke om!!! Man kan jo ikke gøre noget som helst hvis den først har bidt sig fast!
Men vil gi dig ret i at det har noget med hvordan man opdrager sin hund!

Vi har selv to hunde en schæfer og en border collie. Det er to hunde som skal ha meget motion. Det er os to hunde som kan blive skøre hvis de ikke får en go opdragelse!

Anmeld

24. august 2009

malou

MariaE skriver:

Jamen jeg har skam mødt søde muskelhunde, det er slet ikke det..jeg stoler bare ikke på dem..overhovedet.
For trods opdragelse er ders kampgen abre så stærkt at de ikke selv har kontrol over det...derfor selv den sødeste familiehund kan gå amok ud af det blå.
Og ja, små hidsige hunde er nogle gulvmopper der bider i ny og næ, men jeg vil til en hvertid hellere bides 5 gange af en gulvmoppe end en enkalt omgang af en muskelhund. Det der gør dem til kamphunde er jo entop at det gen er så nemt at få frem, derfor de stadig bruges blandt andet i Kina..sammen med Tosaen.
Og jeg synes det er fint at f.eks pit bull´en er ulovlig(siden 1991) sammen med Tosaen...fordi de hundes kampgen simpelthen ikke er væk trods avl i mange mange år.
Ved ikke hvad der er rigtigt at gøre, hvad der hjælper bedst men tror ikke på et kørekort. En "rosker" kan sgu sagtens vise han kan styre en hund og være kærlig, noget andet når han har bestået prøven.
Eller må man jo for 117 gang pointere at der skal gives masive bøder til folk der går i offentligt forum med en hund de ikke kan styre, en hund uden snor på og i værste tilfælde mundkurv...så kan de da ikke gøre noget skade på gaden.
At de så kan angrie folk i deres egen have er simpelthen for meget, jeg havde selv skudt dem på stedet i forsvar.

Jeg kan med garanti sige at jeg ved at mine hunde ALDRIG ville så klik som så mange hele tiden skriver i deres indlæg. Jeg kender mine hunde ud og ind, kender deres temperament og deres psyke. Det har jeg sat mig ind i da vi anskaffede dem. Jeg/vi gik meget op i at vores hunde skulle komme fra et stabilt og roligt hjem... vi var 2 gange ovre i Esbjerg hos den familie hvor Dollar er født inden vi besluttede at han var den rigtige for os!! Og de tog os faktisk næsten 2 år at vælge den helt rigtige hund. Vi har været hos mange sælgere hvor der i vores øjne IKKE var styr på hvalpene og de levede i nogle usle forhold. Dollar er metalt testet hos vores dyrlæge da han har været med på Grønland i 4 md og kunne aldrig gøre nogen fortræd. Ja han er stor... ja han er stærk men han bruger det ikke. Ja han har været oppe og slås med andre hunde (i hundeparker) men han har aldrig bidt men kun markeret og prikket til dem.. omvendt er han blevet bidt af en schæferblandning så det blødte! jeg er gang på gang rystet over folk kan dømme min hunderace... døm de enkelte hunde og skær dem ikke over i en kam!!!

knus malou

Anmeld

24. august 2009

qp

malou skriver:

Malou

Som i hundeejere siger skal man ikke geniralisere hundene, de er forskellige og dermed også opdraget på forskellig vis. Det kan godt være dine hunde er søde ved hende pigen på trods af, at de ikke kender hende - men der er hunde af samme race som dine der ville haft reageret helt anderleser i samme situation.

Kh Mariann (der engang holdt rigtig meget af en Amerikansk Bulldog som var såååh sød og såååh velopdraget MEN efter 4 år begyndte, at knorre efter deres lille  ny datter hvorefter den kom til en anden familie)!

Anmeld

24. august 2009

Muffinmus

malou skriver:

Jeg kan med garanti sige at jeg ved at mine hunde ALDRIG ville så klik som så mange hele tiden skriver i deres indlæg. Jeg kender mine hunde ud og ind, kender deres temperament og deres psyke. Det har jeg sat mig ind i da vi anskaffede dem. Jeg/vi gik meget op i at vores hunde skulle komme fra et stabilt og roligt hjem... vi var 2 gange ovre i Esbjerg hos den familie hvor Dollar er født inden vi besluttede at han var den rigtige for os!! Og de tog os faktisk næsten 2 år at vælge den helt rigtige hund. Vi har været hos mange sælgere hvor der i vores øjne IKKE var styr på hvalpene og de levede i nogle usle forhold. Dollar er metalt testet hos vores dyrlæge da han har været med på Grønland i 4 md og kunne aldrig gøre nogen fortræd. Ja han er stor... ja han er stærk men han bruger det ikke. Ja han har været oppe og slås med andre hunde (i hundeparker) men han har aldrig bidt men kun markeret og prikket til dem.. omvendt er han blevet bidt af en schæferblandning så det blødte! jeg er gang på gang rystet over folk kan dømme min hunderace... døm de enkelte hunde og skær dem ikke over i en kam!!!

knus malou

Allerede der har du tabt kampen......for ingen kan garantere det ikke slår klik for deres hund....det er sgu da regel nr 1 man SKAL vide om hunde.
DEt kan slå klik for alle hunde desværre, så du skal aldrig stole 100 % på din hund..den er godt nok integreret, men den er stadig et rovdyr.
Elsker hunde, de er skønne og dejlige og har næsten altid haft hund, dog ikke nu med små børn i huset.
Og jeg VED man aldrig skal gøre den fejltagelse som dig at tro man ved ens hund er 100 %, det er der bare INGEN hund der er uanset race eller opdragelse.
Nogle har bare nemmer ved det end andre, nememre at tirre det bidske gen og det gælder så muskelhundene især, men også i højere grad shæfere, Labs, Retrivere osv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.