Det forstår jeg ikke. Hvordan ville i kunne erstatte et barn med et andet?
Hvis det var argumentet så ja måske...
Men argumentet er langt mere komplekst prøver at forsimple. At miste sit ønskebarn, sit forresten meget planlagte ønskebarm, opleve at man ikke kan bestemme over livet, at man ikke bare får de drømme og vejen ikke bare er lige. Gjorde for mig (os) at jeg fik et andet syn på livet, fik et andet syn på hvor meget jeg kan planlægge (tro mig det var så planlagt og drømt, der var teaterbilletter til flere måneder til den store, der var billeder i mit hoved af julen, min fødselsdag, min datters fødselsdag osv osv osv), og ikke mindst fik jeg et andet syn på det at få lov at være mor....
Jeg er ikke imod aborter, har fået en tidligere, men havde jeg fået en abort (og stadig hvis jeg igen skulle komme ud for det) så ville jeg aldrig kunne lægge tanken væk om at netop den spire var min Lia der kom igen - ja totalt irrationelt, men sorg og kærlighed er ikke rationelt. Jeg ville aldrig kunne tilgive mig selv, og er ikke et sekund i tvivl om du kunne have fundet mig på den lukkede nu og ikke her som er normalt menneske... Så ja måske er det koldt at fravælge aborten for sin egen skyld, men jeg stod med et valg: vil jeg ende i mørket igen og måske aldrig kunne kæmpe mig op, eller vil jeg kæmpe for at komme til at elske et barn der ikke var ønsket?
Jeg havde en gang kæmpet kampen for at kunne være mor med hjertet igen, for at kunne elske et barn igen. Den kamp havde været sindsyg hård, den hårdeste i mit liv, men jeg havde vundet den, så jeg vidste jeg kunne... Og jeg vidste endda også hvordan jeg kunne vinde den - og tro mig det gjorde jeg!
Min lille uønskede søn blev den der fik trukket lykken helt ind i mit liv igen, og ja tror man på skæbnen, at en lille finger kan være på spil eller noget alla vil man måske mene at mit uønskede barn netop var livet der gav mig dig hele tilbage.
Måske netop fordi jeg har oplevet at alt simpelthen ikke går efter drejebogen, at jeg tænker når livet pludselig drejer til venstre end til højre så før man bare justerer ind og kører tilbage på den planlagte vej, så skal man give sig selv chancen for lige at mærke efter om den "nye" vej måske alligevel er en mulighed.
hov svarede før du rettede :-)