Har du et okay forhold til dine egne forældre. Det er faktisk atypisk at en kvinde på din alder ikke ønsker børn, og det er ikke unaturligt det du føler, men det bekymre mig at du er nærmest angst.
Det er jeg ked af, for det gør det jo svært at tænke klart. Men søde dig, måske er det her din chance for at prøve noget nyt.
Det er dejligt at i har det godt nu, men der er ingen der siger I får det dårligt, I får det hårdt på nogle tidspunkter men I bliver jo stærkere af det.
Du skriver at du tror du bliver en dårlig mor, hvorfor tror du det? Du har to hunde, dem er jeg sikker på du er omsorgsfuld overfor. Og med mindre du har en dårlig opvækst, så ligger det helt naturligt i mennesket at det kan tage vare på sit afkom, så det er jeg sikker på du kan. Men men men hvis man ikke har lyst så skal man ikke gøre det.
Men igen er du itvivl så skal du beholde det.
Hvordan kan du sige at hun skal beholde det hvis hun er i tvivl? Hun har aldrig ønsket at få børn, hun har afskrevet muligheden, og den eneste grund til at hun overhovedet overvejer det, er fordi hun er blevet gravid ved et uheld.
Selvfølgelig er hun i tvivl. Alle hjørner og kroge af det samfund vi lever i, fortæller hende jo det som du også fortæller hende: At hun er unormal fordi hun ikke ønsker at blive mor. Jeg kan godt forstå at man ikke kan lade være med at blive påvirket af sådan en indstilling.
To hunde??? Altså, hvis man aldrig har ønsket at blive mor, og ikke aner hvad det indebærer, så skal man nok ikke vælge det til som man i forvejen har valgt fra, fordi man kan finde ud af at passe sine to hunde.
Jeg synes ikke at det handler om at eliminere enhver tvivl, men om at finde ud af om man mest ønsker sig et barn - eller mest ønsker sig at være barnløs.
EDIT: Tonen virker måske lidt hård i mit indlæg - det er egentlig ikke ment sådan. Jeg prøver bare at tydeliggøre min holdning, som er meget modsat din.