MysteriousAngel skriver:
Du kan da for alvor ikke mene at det er kriterierne for, at gerne ville have børn? 
Man skal da ønske dem, af hjertet. Ikke fordi man har en god økonomi. 
Bliver lige nød til at blande selvom jeg egentlig ikke ville... Men jeg blev også uplanlagt gravid - ja er faktisk blevet det to gange, så to af mine 4 er absolut kommet som overraskelser.
Med den første af de uplanlagte som også var mit første barn - var jeg slet ikke der hvor jeg vidste om jeg ønskede barn, jo en gang ude i fremtiden, men ellers... Kunne slet ikke forholde mig til hvad der var i min mave - ikke ment på den negative måde, men bare det var så sindsygt uvirkeligt og jeg ønskede ikke barn af hjertet som du skriver, men nu var jeg gravid og så var det sådan.
Var jo som andre gravid i 9 mnd, syntes det var sjovt at se min mave vokse, det var sjovt at mærke liv, se maven ændre form osv. Men jeg kunne da på ingen måde forholde mig til hvad det betød (og jeg var 28 på vej til veluddannet så var ikke på den måde imbecil og retarderet
). Kan huske vi tog på udsalg i januar (havde termin i april) og kunne ikke en gang købe tøj til baby for hvad havde sådanne nogle på. Jeg kunne finde ud af at søge på test om barnevogne, finde den brugt og min kære husbond havde en kollega der gav os en brugt tremmeseng, jeg havde læst man skulle have et psulebord, så det fik lavet af det vi ellers havde hjemme og så var det det... Havde ikke købt ind efter lister, havde intet tøj, havde ingen drømme om det at være mor osv osv osv. Jeg ønskede ikke et barn af hjertet. Og alligevel da jeg fik min datter i armene var jeg mor med et trylleslag af hele hjertet.
Med den sidste uplanlagte og vores sidste barn, var vi faktisk der vi slet ikke ønskede os flere børn, da vi stod med en test faldt der mange tårer og det var ikke af glæde. Jeg eller min mand ønskede os på ingen måde dette barn, men vi kunne heller ikke vælge en abort. For mig gik det nok lidt hurtigere at ønske barnet, kom allerede inde i maven. For min mand tog det en del længere tid - men igen da baby kom i armene blev man mor og far med hjertet.
siger ikke det sker for alle, men blot at man kan altså godt ikke ønske et barn af hjertet (ja jeg ønskede så heller ikke mit 3. Barn men det er en anden historie) og blive forældre med hjeret når barnet så er der.
sjovt nok nu jeg skriver det, er der ikke et af mine 3 levende børn jeg ønskede af hjertet som du skriver og de er hele mit liv nu - jeg er mor med så stort M det ikke kunne skrives her, så jo nogen gange kan det blot være man skal have skubbet....