Anonym skriver:
Åh altså hvor skal jeg starte...
kort introduktion; Jeg er 30 år, har været sammen med min mand i 10 år, vi har to hunde, faste jobs og et helt vidunderligt børnefrit liv.
Jeg har de sidste to uger gået med ømme bryster, hovedpine, vanvittig træthed og uudholdelig kvalme, hvilket fik mig - bare for sjov - til, at købe en graviditetstest som jeg så tog her i mandags.
Den har vist, at jeg er gravid....fuck!.....hvordan skete det lige? Vi/jeg har aldrig ønsket børn. Jeg tror simpelthen ikke, at jeg har det i mig. Jeg roder, jeg er en natteravn, jeg kan knap nok passe på mig selv...så det der med, at passe på et barn har bare aldrig rigtig interesseret mig.
Jeg er gået i total chok og har sygemeldt mig fra arbejdet fordi jeg ikke kan andet end tude...jeg er SÅ skræmt og jeg HADER, at jeg skal være så pisse syg samtidig med, at jeg skal træffe et valg omkring det her.
Vi var ved lægen igår og han siger, at jeg er 5-7 uger henne (jeg holder overhovedet ikke styr på datoer for sidste, første eller midterste dag af min mens!) og vi har aftalt, at vi på mandag skal fortælle lægen om vi ønsker abort eller om vi ønsker, at beholde det.
Det er bare SÅ svært når man ALDRIG i sine VILDESTE fantasier havde tænkt et barn ind i sit liv...jeg er så skide bange for, at beholde det...at det vil ødelægge vores liv...at jeg ville blive en enorm dårlig mor....jeg føler allerede som et vildt dårligt menneske fordi jeg har det som jeg har det for for de fleste mennesker, er det jo en gave og en glædelig ting....åh...jeg er ikke engang sikker på, hvad mit spørgsmål er.....jeg har vel bare behov for, at ventilere og komme af med den her overrumplende, altoverskyggende følelse af afmagt og fortvivlelse 
Det samme skete for mig i januar i år. Har også to hunde, der er som mine børn, dejlig kæreste og skønt liv uden forpligtelser. Jeg har aldrig brudt mig om børn og har aldrig ønsket selv at få børn overhovedet. Men så fandt jeg ud af jeg var gravid da jeg var 2-3 uger henne (min kæreste var virkelig glad selvom vi var enige om ikke at skulle have børn) Jeg havde hverken lyst til at skulle have barnet eller lyst til at få det fjernet, men jeg kunne mærke at det - trods ovenstående - føltes mere forkert at skulle have det fjernet. Så jeg stolede på min mavefornemmelse og beholdt barnet selvom jeg ikke var totalt i hopla over det (og slet ikke så meget i selvsving over det som ALLE andre). Men så langsomt vænnede jeg mig til tanken og begyndte at glæde mig mere og mere - især efter vi havde været til den første scanning. Og så i går oprandt dagen og der fødte jeg den sødeste og dejlie lille dreng og nu er jeg glad for at "uheldet" skete...