Venter barn med utro kæreste!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. september 2014

Dorthe1986

Jeg har som Modesty en anden indgangsvinkel til tingene end så mange andre.

Men problemet er for mig at se ikke så meget at han har haft sex med en anden, men at det er tilliden der er blevet brudt.

Jeg tænker det vigtigste er at få snakket. Få ham til at forklare hvorfor han gjorde det. Og det er ikke nok at han bare siger "jeg ved det ikke, det skete bare". Han skal mærke efter indeni sig selv og give dig en forklaring på hvorfor. For så kan i arbejde med det og finde en løsning.

Man handler ofte på nogle følelser og det er bare vigtigt at få afklaret helt præcist hvad det er for følelser der er blevet handlet på.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2014

mulleh

Dorthe1986 skriver:

Jeg har som Modesty en anden indgangsvinkel til tingene end så mange andre.

Men problemet er for mig at se ikke så meget at han har haft sex med en anden, men at det er tilliden der er blevet brudt.

Jeg tænker det vigtigste er at få snakket. Få ham til at forklare hvorfor han gjorde det. Og det er ikke nok at han bare siger "jeg ved det ikke, det skete bare". Han skal mærke efter indeni sig selv og give dig en forklaring på hvorfor. For så kan i arbejde med det og finde en løsning.

Man handler ofte på nogle følelser og det er bare vigtigt at få afklaret helt præcist hvad det er for følelser der er blevet handlet på.

Vi har snakket om hvorfor han gjorde det. Og det må vi arbejde på så det ikke er grunden igen. 

Anmeld

10. september 2014

Trekløver(:

mulleh skriver:

Årh det fucking hårdt. Jeg har idag fundet ud af at min kæreste gemmen 2 år, har den sidste måned været mig utro. Vi har købt hus og bil sammen og venter en lille baby til Marts.. 

Jeg er så rystet og ked af det, at jeg ikke ved hvad fanden jeg skal gøre. Har lyst til at give ham et par flade. 

Det må være så hårdt søde du, og specielt nu du venter jeres fælles barn. Han kan absolut ikke være det bekendt og han er et kæmpe kvaj! Jeg kan slet ikke sætte mig ind i at kunne finde på at være sin gravide kæreste/kone utro. Det er rigtig usselt. Du er super sårbar lige nu, mere end hvis du ikke havde været gravid. Han skal have en skideballe af den anden verden, og du skal have en masse frustrationer ud af kroppen.

Du skal tænke dig rigtig godt om i forhold til hvad du vil med ham og jeres forhold, og om du mener at du kan leve med det han har gjort. Hvis jeg var i dine sko ville jeg bombe og kæmpe. Kæmpe for jeres forhold og kæmpe for at få tilliden tilbage igen. Men det er din mand der skal bevise at du kan stole på ham, og det er ham der skal oppe sig GEVALDIGT. Tag hjem til dine forældre eller en veninde nogle dage og tænk dig om, græd ud ved en skulder og så skæld din mand ud alt hvad du overhovedet orker.

Utroskab behøver ikke være enden på et forhold. Men der skal meget til at kæmpe sig op igen og man skal lære at acceptere det der er sket. Jeg har ikke selv oplevet utroskab i et forhold, men ved med mig selv at skete det ville jeg blive og kæmpe, hvis det var noget der var sket 1 gang og ikke havde stået på flere måneder/år.

Men hver tro mod dig selv og mærk efter. Fordi kan du ikke leve med det, så gå fra ham med oprejst pande. Du kan godt give jeres barn en god start på livet selvom du er alene

Kæmpe kram til dig!

Anmeld

11. september 2014

Newsence

melila skriver:

Syntes det er flot i har klaret det, og det har jeg dyb respekt for. Jeg er nødt til at vide, af ren nysgerrighed om du føler det har været det værd at leve både med den følelse og uvished i årene efter? For mig lyder det voldsomt at skulle leve sådan. Og meget at ofre for en mand. Jeg var selv udsat for utroskab (smed ham ud med det samme) og for mig har jeg vægtet højere at tage den sørge periode og så finde en mand som jeg kan stole på og ikke skulle gå rundt og bære en frygt overfor hele tiden. Det jo et fængsel. Groft sagt. Håber ikke du tager det som et angreb, vi er alle forskellige og respektere lige så meget dit valg, som mit eget.

om det er det værd ved jeg først når jeg er nået ud på den anden side, men ja lige nu føler jeg det og jag føler det var det rigtige for mig den gang og det føler jeg stadig det er.

ja vi er alle forskellige og nej tar det ikke som angreb. det er ikke første gang jeg hører den, men altså jeg syntes ikke det er et dårligt liv jeg har nu.. Ja der er tider hvor det hele ramler og ja der er dage hvor jeg tjekker alt fordi nu går panikken i mig men mest af alt så har vi det godt idag og nyder hinanden og han er så glad for hver dag jeg vågner op og kæmper videre og han hjælper mig igennem det og jeg tror på at jeg en dag vil stå stærkere med ham som partner og se tilbage på den tid som noget sort jeg overvandt..

men som sagt så er det 100% et personligt valgt og jeg har lieg stor respekt for dem der bliver sammen som dem der smider den utropart ud...

Anmeld

11. september 2014

Chellie

Jeg har været igennem møllen et par gange, og er gang er han blevet smidt ud på røv og albuer. Pånær den sidste, hvor situationen var en anden, og ham er jeg stadig sammen (og meget lykkelig) med. Situationen var, at han havde kysset en anden, til en fest i forbindelse med et træf, hvor jeg ikke var med. Han gik selv til bekendelse, og tog sin skideballe som en mand hele vejen. Især det sidste var en stor del af, at vi har kunnet få det til at fungere bagefter, men det har også krævet meget af mig. Instinktet kræver hævn, og han skal straffes, lide lige så meget som jeg lider, det skal gøre ondt osv. osv. osv .. Men, han har altid haft en utrolig god indflydelse på mig - givet mig tid til at stoppe op, og tænke færdig, uden at gå i forsvar, hvis jeg er muggen over noget, så vi kan komme konstruktivt ud af det. Det gjaldt også her. Han fandt sig i min umiddelbare reaktion, blev ved med at undskylde, han stak ikke af, eller prøvede at forsvare sig med latterlige undskyldninger. Hvilket gjorde, at jeg fik raset så meget af, at jeg kunne tænke rationelt igen. Og jeg kom frem til følgende:

Mit mål her i livet er ret enkelt - jeg vil være glad. Jeg har aldrig været så glad med nogen, som jeg er med ham, så jeg havde bestemt noget at miste. Hvis jeg fortsat skulle være glad med ham, ville det kræve, at vi begge er glade. Det vil sige, straf og hævn ville ikke være en mulighed, da det vil ødelægge forholdet. Alternativet ville være at blive single, med hvad det indebærer af sorg, tvivl om fremtiden (jeg vil jo gerne have børn, og er altså midt i 30'erne), og savnet af det, vi havde. Jeg valgte, hvad jeg så som den nemme udvej - at give forholdet en chance.

Dermed ikke sagt, at der ikke ville være konsekvenser, men konsekvenserne skulle være af konstruktiv natur. Det skulle handle om at genvinde tilliden, fremfor at blive til "vi skal lide lige meget". Så, straf, for straffens skyld, var udelukket. Vi satte os ned, og snakkede os frem til, hvad tillid er, hvad spillereglerne fremover skulle være (fx. at han ikke tager til det træf alene mere, samt at al kontakt til trunten er afbrudt indtil jeg på eget initiativ melder andet ud), og han fik hele tiden muligheden for at sige fra. Det gjorde han heldigvis ikke på noget tidspunkt. Der kom også nogle andre ting i spil (jeg ville have frikort til at læse ham over skulderen på facebook, ville have ret til at stille inkvisitoriske spørgsmål, hvis jeg følte noget var forkert, uden det skulle opfattes som angreb), men alt i alt er de to nævnte de eneste, der reelt har været har været i spil. Han har ikke talt med hende siden, om end, jeg har haft lidt kontakt med hende, i forbindelse med min bearbejdelse af tingene, og han har ikke været til det nævnte træf siden (vi tog ud at rejse sammen istedet). Han skal afsted igen på et tidspunkt, men fremover tager jeg med, og deltager i arrangementet som alle andre.

Jeg har ikke fortrudt min beslutning på noget tidspunkt, men jeg er virkelig taknemlig over, at han formåede at holde ud, indtil jeg blev så rationel, at jeg også kunne tænke konstruktivt. Det var nogle hårde dage, mens vi fik slebet kanterne af på det nye regelsæt, og fik fundet hinanden igen, men det var virkelig dét værd. Min tillid er stadig rusten i kanterne, men til gengæld tror jeg ironisk nok, at hans tillid til mig er dobbelt så stor nu, hvor han har oplevet mig arbejde mig igennem en vrede så stor, uden at blive til et bittert monster af det. Så, alt i alt er vores forhold måske ikke ligefrem bedre, men det er i hvert fald lige så godt, som før. Mere kan man vist ikke bede om 

Anmeld

11. september 2014

ønskebørn74

mulleh skriver:

Mange tak alle sammen. 

Vi fik igår snakket det hele igennem og jeg fik tudet lidt meget. Og igen her til morgen. :/ 

han vil rigtig gerne stadig være sammen med mig. Og han siger at han elsker mig og at han er rigtig ked af det. 

Han tager på søndag 14 dage på øvelse i Norge med arbejdet (han er soldat) så der har jeg mulighed for at tænke om jeg kan klare at vi forsætter. 

Jeg vil rigtig gerne for elsker ham. Men er bange for at jeg aldrig ville kunne stole på ham. Og være bange for at han kunne gøre det igen. :/ årh det hårdt. 

Puha, krammer..

Anmeld

11. september 2014

anonym10101

Åh nej dog. Var det min kæreste var han altså blevet sparket ud med et par dum flade, jeg har ingen tolerance med den slags. 

Jeg håber du vælger de rigtige valg for dig 

Knus 

Anmeld

16. september 2014

sesse

mulleh skriver:

Årh det fucking hårdt. Jeg har idag fundet ud af at min kæreste gemmen 2 år, har den sidste måned været mig utro. Vi har købt hus og bil sammen og venter en lille baby til Marts.. 

Jeg er så rystet og ked af det, at jeg ikke ved hvad fanden jeg skal gøre. Har lyst til at give ham et par flade. 

Ja det er noget af en lussing at få midt i det hele, jeg er ikke fan af utroskab, men når det er sagt, så skal du gå ind i dig selv og mærke godt efter om du elsker ham og om han er værd at holde på, ikke for barnets skyld men for din skyld. Hvis han er det så skal der arbejdes og i må tale sammen om det, evt også med en professionel, desværre er der en grund til utroskab og NEJ det retfærdiggør det IKKE men der skal tages fat om det, så det ikke sker igen. Jeg håber du træffer den beslutning som er den rigtige for dig og ikke som andre ser dig gøre. Det er nemt bare at skrive gør dit eller dat, men kun du kender den hele version og jeres forhold. Styrke og tanker fra mig

Anmeld

16. september 2014

Anonym

Øv det er en svær situation!!! sender dig tanker og kram. Jeg er helt enig i at han er mega tarvelig og latterlig og sikkert sagtens kunne have godt af et par flade... 

Men jeg er ikke enig i at han bare skal have et spark, i venter et barn sammen hvilket måske er vigtigere end ens egen følelse af svigt. 

Jeg ville tage ham til parterapi og få hjælp til enten at fortsætte eller starte på at være dele forældre, for i vil altid skulle være en del af hinandens liv!!! Begge løsninger  rummer et vælg af svære kameler som skal sluges og jeg ved bare fra mit eget liv at er man i stand til at tilgive (både sig selv og andre) kommer man så meget længere og livet bliver meget sjovere at leve...

Måske lyder jeg mega hippie agtig i forhold til mange af de andre, det er jeg egentlig ikke... men pyt hvis det er sådan jeg fremstår...

Anmeld

16. september 2014

Mor til Ella

modesty skriver:

Mit udgangspunkt er et helt andet, da vi herhjemme har et åbent forhold, og det derfor er okay at være sammen med andre. Jeg har aldrig forstået det store problem i at min mand, eller jeg, har sex med andre. Det betyder jo ikke at jeg elsker min mand mindre, tværtimod har det været en stor berigelse for vores forhold.

MEN! Vi er altid ærlige overfor hinanden. Der er rene linjer og vi fortæller hinanden hvad vi laver. Løgn i et parforhold har jeg det meget svært med. 

Der er noget tillid der skal genopbygges inde i dig, og det kommer til at tage tid. Min mand løj engang for mig i en anden sammenhæng, og det tog et par år før jeg helt følte at jeg kunne stole på ham igen.

Men hvis forholdet skal fungere igen, skal man have som mål at mistilliden skal forsvinde. Man skal ikke svælge i den. Det nytter ikke noget at gå og bebrejde den anden, at bringe løgnen op i hvert eneste skænderi o.s.v. Selvfølgelig har du ret til at være skidesur her i starten, dine følelser skal bearbejdes og mærkes, men når den første chok-periode er overstået, så må du sige til dig selv at fokus er at få jeres parforhold til at køre. Specielt når der kommer en baby om lidt.

Har I overvejet parterapi som en måde at få snakket jeres følelser igennem?

Vi er alle mennesker og vi kan alle fejle. Han begik en fejltagelse, han har sagt undskyld og han er klar til at kæmpe for forholdet. Nu kender jeg selvfølgelig ikke din mand, men som udgangspunkt så tænker jeg at I nok skal klare den.

Jeg bliver lidt nysgerrig.

du siger i har et åbent forhold, og det er jo fint hvis det fungere for jer.

men vil det sige at det er iorden at din mand knalder systematisk med den SAMME pige i en længere periode? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.