mulleh skriver:
Årh det fucking hårdt. Jeg har idag fundet ud af at min kæreste gemmen 2 år, har den sidste måned været mig utro. Vi har købt hus og bil sammen og venter en lille baby til Marts..
Jeg er så rystet og ked af det, at jeg ikke ved hvad fanden jeg skal gøre. Har lyst til at give ham et par flade. 

Mit udgangspunkt er et helt andet, da vi herhjemme har et åbent forhold, og det derfor er okay at være sammen med andre. Jeg har aldrig forstået det store problem i at min mand, eller jeg, har sex med andre. Det betyder jo ikke at jeg elsker min mand mindre, tværtimod har det været en stor berigelse for vores forhold.
MEN! Vi er altid ærlige overfor hinanden. Der er rene linjer og vi fortæller hinanden hvad vi laver. Løgn i et parforhold har jeg det meget svært med.
Der er noget tillid der skal genopbygges inde i dig, og det kommer til at tage tid. Min mand løj engang for mig i en anden sammenhæng, og det tog et par år før jeg helt følte at jeg kunne stole på ham igen.
Men hvis forholdet skal fungere igen, skal man have som mål at mistilliden skal forsvinde. Man skal ikke svælge i den. Det nytter ikke noget at gå og bebrejde den anden, at bringe løgnen op i hvert eneste skænderi o.s.v. Selvfølgelig har du ret til at være skidesur her i starten, dine følelser skal bearbejdes og mærkes, men når den første chok-periode er overstået, så må du sige til dig selv at fokus er at få jeres parforhold til at køre. Specielt når der kommer en baby om lidt.
Har I overvejet parterapi som en måde at få snakket jeres følelser igennem?
Vi er alle mennesker og vi kan alle fejle. Han begik en fejltagelse, han har sagt undskyld og han er klar til at kæmpe for forholdet. Nu kender jeg selvfølgelig ikke din mand, men som udgangspunkt så tænker jeg at I nok skal klare den.

Anmeld