Har I fået foretaget...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. september 2014

Anonym trådstarter

Så har jeg været afsted til aftalt undersøgelse, havde taget en kodimagnyl og en Ipren inden jeg tog hjemmefra. Hun var god og hurtig, mærkede intet udover til sidst hvor hun lige sagde at hun snart var færdig. Dejligt det er overstået. Hun gav mig et trusseindlæg da hun sagde det nogen gange blødte lidt efter "indgrebet", det har der heldigvis ikke været noget af.

Hun nævnte dog at min livmoderhals var en smule rød men det betød sjældent noget så nu skal jeg bare vente 2 uger så får jeg svar  Tager det med ophøjet ro, så længe der ikke ligger noget resultat  Er ikke sådan at vælte af pinden  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2014

Anonym trådstarter

Så har jeg fået svar fra undersøgelsen, der er celleforandringer - så bliver ringet op af egen læge senere i dag når de er færdige med patienterne eller imorgen - med henblik på en henvisning. Sekretæren kunne ikke fortælle mig andet end at der var konstateret celleforandringer, så det skal lægen uddybe. Min søster fik også konstateret celleforandringer og fik en (kan selvfølgelig ikke huske indgrebets navn nu..)     Så det skal jeg sikkert også. 

Anmeld

26. oktober 2014

Anonym trådstarter

Blev henvist til en gynækolog og fik en afbudstid i forgårs, hun gennemgik lige hvad det var og så til undersøgelsen hvor hun fire gange bad mig hoste og imens snuppede hun et lille stykke kød fra mit indre. Jeg bad om at se dem bagefter fordi jeg er nysgerrig. Så scannere hun mig i livmoderen og viste mig rundt derinde - jeg forstod lige så meget som til min scanning med sønnike  He he. Jeg fik et billede med hjem da hun erfarede min mor er onkolog, når jeg nu fortalte hende at jeg havde en knude derinde men det var vist ret almindeligt hos nogen og så nævnte hun at jeg havde noget der mindede om bumser derinde og hun havde prikket hul til en af dem. Det var ikke noget jeg skulle bekymre mig om såeh..  Syntes ikke undersøgelsen i underlivet er rare og jeg græd også og mine fødder vippede heftigt. Men sådan er jeg, på den måde får jeg udløst min uro i kroppen. 

Nu går der så 14 dage og så må vi se  

Det viser sig at min søster havde svære celleforandringer i anden omgang så derfor fik hun under fuld narkose keglesnitsoperationen. Ved ikke hvad jeg selv gør hvis det kommer til det, det indebære begge dele : lokal bedøv og fuld bedøv. En sprøjte som jeg er rædselsslagen bange for  

og så viser det sig at jeg er blevet undersøgt i 2002 og 2005 for celleforandringer, jeg har bare ikke vidst det  Da jeg ved at begge gange skulle jeg undersøges for klamydia. Men pænt af dem ellers. Så er det jo "KUN" 9 år siden sidst  

Apropos så syntes jeg godt nok jeg blødte meget efter indgrebet, fortsatte til idag men heldigvis kun som en slags slutmens. ville være. 

Anmeld

26. oktober 2014

flowerpot3

Super godt du fik det overstået. Krydser fingre for dig at det ikke er mere at komme efter 

Anmeld

26. oktober 2014

Baby15

Ja, selve tjekket ved lægen for cellefirandringer er ikke smertefuldt, niver bare lidt. 

Hvis man så har celleforandringer, skal der jo tages en biopsi, og det gør ondt. 

Viser biopsien at der er behov for keglesnit, får man en tid til det, da jeg var ved samtale inden operationen, lå der en pige og skreg og græd , hun havde valgt keglesnit under lokal bedøvelse, så jeg valgte at få det i fuld narkose. Indgrebet er kort, men man bløder meget og det gør utrolig ondt den efterfølgende tid

. men selve tjekket skal du ikke være nervøs over  

Anmeld

26. oktober 2014

Anonym trådstarter

Baby15 skriver:

Ja, selve tjekket ved lægen for cellefirandringer er ikke smertefuldt, niver bare lidt. 

Hvis man så har celleforandringer, skal der jo tages en biopsi, og det gør ondt. 

Viser biopsien at der er behov for keglesnit, får man en tid til det, da jeg var ved samtale inden operationen, lå der en pige og skreg og græd , hun havde valgt keglesnit under lokal bedøvelse, så jeg valgte at få det i fuld narkose. Indgrebet er kort, men man bløder meget og det gør utrolig ondt den efterfølgende tid

. men selve tjekket skal du ikke være nervøs over  

Ih hvor jeg håber de ikke finder noget for det der lyder overhovedet ikke rart  Blødning kan jeg håndtere, men tanken om at have ondt - øv øv øv. 

Og stakkels pige  håber hun kom sig ovenpå oplevelsen. Hvor forfærdeligt. 

Jeg tænkte bare da gynækologen snakkede om lokal vs fuld at jeg hellere ville have en lokalbedøvelse da jeg så ikke så sprøjten og det ville jeg jo gøre ved fuld bedøvelsen men snakkede jo så efterfølgende med min mor og selv hende som ikke er bange for noget som helst ville have fuld og fortalte at min søster også fik det, så tror sgu også det er det jeg vælger selvom det siges er et lille indgreb men ondt skal det bare ikke gøre - ikke imens ihvertfald. Ej hvor er det bare pest eller kolera  

Anmeld

26. oktober 2014

Anonym trådstarter

flowerpot3 skriver:

Super godt du fik det overstået. Krydser fingre for dig at det ikke er mere at komme efter 

Uha også mig  Tak  

Anmeld

26. oktober 2014

Baby15

Anonym skriver:

Ih hvor jeg håber de ikke finder noget for det der lyder overhovedet ikke rart  Blødning kan jeg håndtere, men tanken om at have ondt - øv øv øv. 

Og stakkels pige  håber hun kom sig ovenpå oplevelsen. Hvor forfærdeligt. 

Jeg tænkte bare da gynækologen snakkede om lokal vs fuld at jeg hellere ville have en lokalbedøvelse da jeg så ikke så sprøjten og det ville jeg jo gøre ved fuld bedøvelsen men snakkede jo så efterfølgende med min mor og selv hende som ikke er bange for noget som helst ville have fuld og fortalte at min søster også fik det, så tror sgu også det er det jeg vælger selvom det siges er et lille indgreb men ondt skal det bare ikke gøre - ikke imens ihvertfald. Ej hvor er det bare pest eller kolera  

Jeg mærkede slet ikke nålen der blev lagt i hånden, fik en maske, blev bedt om at tælle til 10, nåede til 4, så var jeg væk .. Vågnede en time senere, fik noget at drikke og spise, og tog hjem, de første dage var rigtig træls . Men bare det at der INTET har været siden, så var det bare det værd  

(er selv panisk for nåle, men st hun skreg og græd på den måde, det turde jeg ikke ) 

håber ikke de finder noget 

Anmeld

26. oktober 2014

BSB

Ja, fik lavet min første her sidste vinter. Før det havde jeg ikke tænkt over det - man er sgu´ så tankeløs, når man er ung. Min så fin ud, så det var dejligt . Jeg synes, det gjorde ret ondt, men kun meget kort.

Anmeld

26. oktober 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Jeg har fået keglesnit i lokalbedøvelse - det tog lang tid, men var hverken ubehageligt eller smertefuldt, og jeg undgår helst fuld narkose, som jeg synes er noget voldsomt.  Men vi er jo forskellige, og hvis man i forvejen er anspændt og let føler ubehag, kan det nok være den bedste løsning. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.