Har I fået foretaget...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. september 2014

Janey

Profilbillede for Janey

Jeg sørger også for at få det regelmæssigt, da en af mine veninder har haft livmoderhalskræft, så det er vigtigt for mig, at der bliver holdt øje. Jeg har så heller ingen gener ved det, og synes ikke det hverken gør ondt eller bløder. Min læge tager bare et lille skrab på en pind, og det kan knap nok mærkes

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. september 2014

modesty

Anonym skriver:

... livmoderhalskræftundersøgelse? 

Hvordan var det? 

Jeg er 35 og har endnu ikke fået foretaget en, men ringer en af dagene til lægen og får en tid for nu skal det være. Løb lige ind i en længerevarende rejse og dernæst menstruation efter jeg fik brevet i starten af august, så nu kan jeg komme til. 

Min søster fik foretaget en og de fandt celleforandringer - så hun fik keglesnittet (som lyder ubehageligt) men blev erklæret rask. Heldigvis. 

Nu er det så min tur efter alt for mange års sløseri. 

Ja, det får jeg gjort hvert 3. år, hver gang jeg bliver indkaldt.

Anmeld

3. september 2014

mt2

Anonym skriver:

Hvordan var det? 

Jeg er 35 og har endnu ikke fået foretaget en, men ringer en af dagene til lægen og får en tid for nu skal det være. Løb lige ind i en længerevarende rejse og dernæst menstruation efter jeg fik brevet i starten af august, så nu kan jeg komme til. 

Min søster fik foretaget en og de fandt celleforandringer - så hun fik keglesnittet (som lyder ubehageligt) men blev erklæret rask. Heldigvis. 

Ja, jeg har fået foretaget to, da min første test ikke kunne bruges til klart svar om celleforandringer, da jeg havde inflammation (betændelsestilstand) i underlivet, hvilket var ganske ufarligt heldigvis 

Men fik taget ny test, og ingen celleforandringer. Har i den grad tænkt mig at blive testet hver 3. år, da jeg har kræft i familien. Hellere blive tjekket end ikke at blive 

Hvordan det er.. Er individuelt.. Kommer helt an på hvordan du har det med at få foretaget GU, men ingen synes vel det er rart. Jeg synes personligt ikke det gjorde ondt, eller var utrolig ubehageligt. 

Se og få ringet

Anmeld

3. september 2014

Chrissi_lgh@hotmail.com

Anonym skriver:

Hvordan var det? 

Jeg fik lavet "celleskrab" da jeg var til 8 ugers tjek ved lægen efter fødslen. 

Hun sagde, at hun lige så godt kunne gøre det så jeg ikke behøvede ligge på briksen mere end højst nødvendigt (mange tak )

Det var den 18/8, så nu er der ikke længe til at jeg får svar. Dog er der ingen i min familie, der har haft livmoderhalskræft, så jeg tager det ganske roligt. Har også fået den første af de tre HPV vacciner. Dog vil jeg have taget testen igen hvert 3. år for at være på den sikre side. 

Anmeld

3. september 2014

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Ja, selvfølgelig - alle bliver det tilbudt hver 3 år.

Jeg havde celleforandringer i 2009 (en halvt år efter min datter var født). Det var ved en almindelig indkaldelse, at de opdagede det. Jeg fik lavet et keglesnit og der har intet være siden. Jeg går til kontrol 1 gang om året. Jeg var til kontrol i fredags og de sagde det så fint ud, men venter stadigvæk på svaret.

Jeg kan ikke forstå de kvinder som ikke får lavet det hver 3 år. Det kan i sidste ende redde ens liv

Anmeld

3. september 2014

Frk_Louise

Anonym skriver:

Hvordan var det? 

Jeg har fået lavet den et par gange nu, første gang da jeg blev 25. Og første gang var der celleforandringer, så skulle have lavet en igen et par måneder efter for at se om det blev samme resultat. 

Heldigvis var der ingenting 

Mener også det er hvert andet eller tredje år, jeg skal have den lavet!

Og jeg er en af dem, der bestemt ikke synes det er rart! Det er ikke total uudholdeligt, men synes det gør rigtig ondt. Det niver og river i underlivet og jeg får sved på panden. Men det er da heldigvis ret hurtigt overstået 

Afsted med dig! Det er dumt at lade være! 

Anmeld

3. september 2014

Inger

Profilbillede for Inger
Mine guldklumper, Marie 101013 og Kristian 240715 :-)

Afsted med dig :-)

jeg har gået til tjek hvert andet år fra jeg fik tilbuddet som 23-årig..

men i 2007 fik jeg konstateret celleforandring, fik en biopsi, hvor de så hvor slemme celleforandringerne var, og jeg fik et keglesnit, hvor de fik alt med ud, heldigvis.

Jeg skulle gå til kontrol hvert år i 10 år herefter, da mine celleforandringer havde været på et højt stadie.. 

Så få det gjort, jeg havde flere år med negative prøver og pludselig var der altså noget... Det niver lige et lille sekund,når de drejer "flaskerenseren" rundt ( det ligner det altså ) og det er det.. :-)

Anmeld

3. september 2014

Anonym trådstarter

Tak for svar og beretninger allesammen. Har forsøgt at komme igennem til lægen, men det eneste jeg får ud af det er tlfsvareren der siger Lægerne, vent venligst. Må bare blive ved med at prøve.

Og ja, jeg har været sløset ved ikke at reagerer på alle indbydelserne til undersøgelsen, men bedre sent end aldrig. Nu skal det så være. 

Vi har ingen kræft i familien, så har nok bare taget den lidt roligt og ikke bekymret mig. 

Anmeld

3. september 2014

Trekløver(:

Anonym skriver:

Hvordan var det? 

Ja det har jeg, og der har ikke været celleforandringer heldigvis. Hvert. 3. År får man indkaldelse og det takker jeg altid ja til. Man kan lige så godt få det tjekket for ens egen skyld. Der kan være noget lige pludselig.

Anmeld

3. september 2014

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Selvfølgelig!! Får det foretaget hver 3 år. Det skylder man sig selv og sine nærmeste!! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.