Har I fået foretaget...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Har I fået foretaget en livmoderhalskræftundersøgelse?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

6.925 visninger
58 svar
9 synes godt om
2. september 2014

Anonym trådstarter

... livmoderhalskræftundersøgelse? 

Hvordan var det? 

Jeg er 35 og har endnu ikke fået foretaget en, men ringer en af dagene til lægen og får en tid for nu skal det være. Løb lige ind i en længerevarende rejse og dernæst menstruation efter jeg fik brevet i starten af august, så nu kan jeg komme til. 

Min søster fik foretaget en og de fandt celleforandringer - så hun fik keglesnittet (som lyder ubehageligt) men blev erklæret rask. Heldigvis. 

Nu er det så min tur efter alt for mange års sløseri. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. september 2014

Mettefpigen

Jaa det har jeg, og vil jeg have regelmæssigt da min mormor har haft kræft i underlivet og min mor har haft celleforandringer 2 gange... de kigger bare forneden og tager en prøve også er det slut ;-)

Anmeld

3. september 2014

Anonym trådstarter

Jaa det har jeg, og vil jeg have regelmæssigt da min mormor har haft kræft i underlivet og min mor har haft celleforandringer 2 gange... de kigger bare forneden og tager en prøve også er det slut ;-)

Tak for svar. 

Har læst mig til at nogen finder det ikke decideret smertefuldt, men ubehageligt. 

Og er mærkeligt nok efter fødslen af min dreng blevet meget   "Snerpet" - han er 4.5 år nu (ikke lige det ord jeg ville beskrive det med, men kan ikke lige komme på det jeg har i tankerne  Typisk.) omkring mit underliv, hvor jeg før graviditeten og fødslen bare smækkede benene op og fik det overstået, som det mest naturlige som det er.  

Så er sådan lidt.. øv og ih omkring at de skal røre og .. ja øv-følelse. Selvom det jo af gode grunde er rigtig vigtigt! 

Anmeld

3. september 2014

Hullabullabulla

Anonym skriver:

Hvordan var det? 

Jeg er 35 og har endnu ikke fået foretaget en, men ringer en af dagene til lægen og får en tid for nu skal det være. Løb lige ind i en længerevarende rejse og dernæst menstruation efter jeg fik brevet i starten af august, så nu kan jeg komme til. 

Min søster fik foretaget en og de fandt celleforandringer - så hun fik keglesnittet (som lyder ubehageligt) men blev erklæret rask. Heldigvis. 

Ja for pokker da, får den foretaget minimum hvert 3. år. Kan intet mærke heldigvis
Min søster på 30 har fået lavet keglesnit, og derfor er jeg meget obs på at få lavet smeartesten hyppigt.

Anmeld

3. september 2014

Mami

Får den hvert 2 år første gang som 21 årig (vi har mange kræft ramte i min familie) 

Anmeld

3. september 2014

Mor1986

Jeps, får den hvert tredje år. Vi har forskellige former for kræft i familien, plus to fastre der har haft celle forandringer. Så jeg gør det

Anmeld

3. september 2014

MorDk

i 2007 fik jeg foretaget et keglesnit da jeg havde celleforandringer. Har gået til tjek hvert 3. år siden. Men skal have en tid snart igen bare for sikkerheds skyld

Anmeld

3. september 2014

betski

Anonym skriver:

Hvordan var det? 

Jeg har fået fortaget celleskrab siden jeg var helt ung. Jeg har haft svage forandrigner, som de ikke ville gøre noget ved, men det betød, at jeg skulle tjekkes hvert år. I 08 fandt de svære forandringer og jeg fik derfor fortaget et keglesnit. Siden da, har der ikke været forandringer :-)

Anmeld

3. september 2014

MyLove E

Jeg fik taget sidste år og der var celleforandringer, de ville så tjekke igen 6 mdr efter og der var stadig. Så der fik jeg et keglesnit.
Det tager 5 min og så bløder man lidt og så er der ikke så meget mere i det.
Jeg skal ha en tid ved min læge nu her snart, der er nemlig gået 6 mdr igen Så godt du lige skrev

Både min mor moster og mormor har altid haft celleforandringer. ..

Anmeld

3. september 2014

Sujan

Får man ikke automatisk indkaldelse til den? Mener da at jeg får indkaldelse hvert 3 år tror jeg.

Og ja er da ikke rart, men skal bare overståes. Så slemt er det ikke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.