Har I fået foretaget...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. september 2014

Christine

Anonym skriver:

... livmoderhalskræftundersøgelse? 

Hvordan var det? 

Jeg er 35 og har endnu ikke fået foretaget en, men ringer en af dagene til lægen og får en tid for nu skal det være. Løb lige ind i en længerevarende rejse og dernæst menstruation efter jeg fik brevet i starten af august, så nu kan jeg komme til. 

Min søster fik foretaget en og de fandt celleforandringer - så hun fik keglesnittet (som lyder ubehageligt) men blev erklæret rask. Heldigvis. 

Nu er det så min tur efter alt for mange års sløseri. 

Jeg er blevet tjekket to gange - smart nok inden graviditet begge gange. Det er overhovedet ikke slemt og jeg fil relativt hurtigt svar, så det er bare om at komme af sted. Det er så vigtigt 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. september 2014

esioul

Anonym skriver:

Hvordan var det? 

Jeg er 35 og har endnu ikke fået foretaget en, men ringer en af dagene til lægen og får en tid for nu skal det være. Løb lige ind i en længerevarende rejse og dernæst menstruation efter jeg fik brevet i starten af august, så nu kan jeg komme til. 

Min søster fik foretaget en og de fandt celleforandringer - så hun fik keglesnittet (som lyder ubehageligt) men blev erklæret rask. Heldigvis. 

Jeg har fået det lavet 2 gange. Som 23 og 25årig. 

Det gjorde ikke ondt. 

Anmeld

3. september 2014

Nystart

Her får jeg den HVERT år og det forbliver sådan....

jeg fik svær celleforandring efter jeg fik min datter, fik et keglesnit, og går nu til kontroller...

Min mor var ædt op af kræft, blandt andet livmoder og tarm.... så her er jeg afsted hvert år med underlivet og hvert andet med tarm...

det tager SÅ lidt af ens tid, at få taget en skrab, men det tager alt din tid hvis du IKKE får det opdaget og standset i tide

Anmeld

3. september 2014

2babygirls

Anonym skriver:

Hvordan var det? 

Ja, tror jeg har fået det gjort 3 gange. Det skylder jeg mine børn når nu mormor har haft livmoderhalskræft.

Anmeld

3. september 2014

Elgaard73

Her har jeg fået lavet testen hver 3. år, siden jeg var 21 år. I 2008, var der så pludselig halvsvære celleforandringer og fik lavet keglesnittet og der har ikke været noget siden. Går nu til kontrol hvert år. Det skal man normalt i ni år efter keglesnit, men har i sinde at forsætte, når de ni år "udløber".

Anmeld

3. september 2014

Clisolka

Jep, jeg får den hvert 3. år - nu 36 år gammel, så jeg har efterhånden prøvet det nogle gange, men det er en undersøgelse jeg ikke vil gå glip af 

Det gør ikke ondt, bare lidt ubehageligt 

Anmeld

3. september 2014

Frk.S

Ja, det har jeg fået gjort hvert 3. år siden jeg var 23.

Synes det er dumt ikke at tage imod det tilbud. Det er da ikke fordi det ligefrem er fedt, men det gør ikke ondt og er hurtigt overstået. 

Jeg har indtil videre haft normale prøver, men kender flere der har fået konstateret celleforandringer. 

Anmeld

3. september 2014

Hugoline.

Ja. Første gang var jeg lige fyldt 23 og hos lægen med noget andet.min læge mente jeg kunne få undersøgelsen nu jeg var der. 

Jeg er kun 28 har fået en del pga fødsel og atypiske celler til 8 ugers undersøgelsen, derefter 4 celleskrab over det følgende år ikke viste sig at være noget.

derudover har jeg fået vaccinen 

Anmeld

3. september 2014

Hugoline.

Jeg synes altså det gør lidt ondt. Det mest smertefrie har været ved en gynækolog, så hvis man er utryg ved sin egen læge, kan man bare få en henvisning. 

Anmeld

4. september 2014

Anonym trådstarter

Så har jeg fået en tid den 17. september hos den kvindelige læge på stedet. Har ellers en super sød mandlig læge der, men lige med det her snupper jeg kvinden. Lægesekretæren/sygeplejersken sagde nogen tager et par panodiler inden, så det tror jeg jeg gør 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.