Folkeskoledebatten - hvad tænker i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. august 2014

Tip!

LinLin skriver:

Min søn går i 2. Kl i en folkeskole; de er 18 elever!: I de to andre klasser er de 20... (Der er en der er flyttet til en anden by siden de startede i 0. )

Det er kun skønt at den ikke er propfyldt, som folkeskolen er hvor min søn "hørte" til... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2014

Tin

Profilbillede for Tin
LinLin skriver:

Er det? Det vidste jeg ikke synes egentligt det er fint at det er der, men han har jo ingen dage han har fri før 14 og det synes jeg er "sent" hvis man gerne vil lave noget = køre et eller andet sted hen efter skoledagen er slut. Jeg vil hellere end gerne hjælpe ham herhjemme om aftenen i stedet

Jeg synes det er rart med lektiehjælpen.

Vi havde før svært ved at nå at få det hele lavet. Vi har 4 børn. Og hos de ældste har vi i det hele taget svært ved at hjælpe,da vi ofte ikke kan finde ud af det;-)

Tænker jo også at de jo alligevel ofte sad mindst 1 time efter SFO herhjemme og lavede lektier....Nu bruger de bare "sfo tiden" på lektier og lam derfor frit vælge og gøre som de har lyst til når de kommer hjem.

Eneste minus kunne ,i mine øjne være, at man fratager forældrene noget af det ansvar,der følger med at have skolesøgende børn.

Men her efter første uge,må jeg sige,at jeg forsat er meget positiv stillet.

Synes vores lærere er positive og gør meget for af fortælle om hvordan de har tænk sig af gøre brug af reformen.

Og har faktisk ikke hørt nogle af vores børn beklage sig:-) ahhh måske den store på 16. Han synes godt nok at skoledagen er lang,men hvis han ikke var i skole, ville han bare spille PS4 isteder;-) så tænker ikk at han tager skade:-)

Anmeld

15. august 2014

Mum33

Jeg er selv lærer og har været igang i en uge nu. Jeg synes der er mange gode ting i reformen, men desværre også meget urealistisk/besparende/uigennemtænkte ting i den. Jeg skal undervise 5 timer mere, og forberede mig 5 timer mindre pr uge  Hvor er kvaliteten i det? 

Anmeld

15. august 2014

1977

Profilbillede for 1977

Vores skole har aldersintegreret undervisning, undtagen i dansk og matematik. Her er der niveauinddelt undervisning. Så jeg er pt positivt stemt for det som sker. Det giver mere tid til deres projektbaseret undervisning og giver tid til den godmorgentid som ellers er taget fra undervisningen. 

Hvordan det kommer til at gå når han skal rulle fra indskoling til 3 klasse næste år, hvor der er normal skolegang, kan jeg ikke forholde mig til endnu. Den tager jeg til næste år 

Anmeld

15. august 2014

lille-fisen

Ciss skriver:

Et af de store problemer er jo, at mange af de fine ideer koster mange penge at gennemføre på en god måde. Så mange steder vil de nok ende med bare at blive gennemført, uden at rescourserne er tilstrækkelige.

Er helt enig  Synes egentlig det er nogle gode grund ideer men ressourcerne følger ikke med desværre.

Anmeld

15. august 2014

Wik

Jeg er glad for jeg har valgte mellem privat og offentlig skolegang. Men ville foretrække at der ikke var SÅ stor forskel som der kommer til at være nu. 

I min optik er mere tid ikke lig med højere faglighed, eller bedre skole, ligesom jeg ikke synes mine børn skal være 37 timer i skole, medmindre tiden bliver brugt på leg og sansning af verden. 

Fra lærerens side synes jeg det på en måde er befriende ikke at skulle arbejde hjemmefra, eller snakke i mobil efter 16.00 med bekymrede forældre eller lignende. Men på den anden side, da jeg læste til lærer var det fordi jeg ville noget med børnene, involvere mig i deres liv og virke. Jeg ville tage dem helt under huden og deres forældre. Hvis det krævede jeg tog en snak efter 20 gjorde jeg det til hver en tid, eller forberedte mig hvor som helst. Tanker høre til alle steder, dem kan man ikke lade ligge i skolens arbejdesrum. Jeg synes tilliden og friheden til dels er røget sig en tur med denne reform. 

Og en skrev så fornuftigt, at man ikke behøver finde sig i heldagsskole eller a la nu er den her, så må vi give det en chance og håbe det nok skal gå. Selvfølgelig skal man ikke være negativ bare for at være sur og bitterfisse, men man må godt være kritisk. 

Mine børn kommer ikke til at gå i skole 37 timer skemalagt om ugen i en alder af 7. Det er mit valg. Selvom børn er omstillingsparate og kan holde til meget, behøver skole og institutioner ikke være et opholdshjem eller børnehjem om man vil. Det er sundt for børn at være samme med deres forældre, deres venner i fri leg, og have tid til at kede sig eller bare være- Det er ihvertfald min mening og overbevisning.

Anmeld

15. august 2014

MysteriousAngel

Tin skriver:

Har barn i 1.,4. Og 9.kl.

Leksiecafe er IKKE noget man bliver tvunget til!!

Man er oblikatorisk tilmeldt et kvartal af gangen. Og man er fritstillet til at framelde det over skole Intra.

Altså er det noget man frit vælger....dog lidt bøvlet hvis timerne ligger mellem andre oblilatoriske fag! Vores ligger heldigvis som sidste timer på dagen,og vi har valgt at lade vores børn gøre brug af det gode tiltag :-)

Det kan de ikke kræve. Dit barn kan møde op fra den ene dag til den anden eller omvendt uden du skal sige det til nogen. Det står i loven så det skolen gør er ulovligt..

Anmeld

15. august 2014

Tin

Profilbillede for Tin
MysteriousAngel skriver:

Det kan de ikke kræve. Dit barn kan møde op fra den ene dag til den anden eller omvendt uden du skal sige det til nogen. Det står i loven så det skolen gør er ulovligt..

Hvad kan de ikke kræve?

Tror ikke helt jeg forstår dit svar:-)

Anmeld

16. august 2014

MysteriousAngel

Tin skriver:

Hvad kan de ikke kræve?

Tror ikke helt jeg forstår dit svar:-)

At man tilmelder/afmelder sit barn til lektiehjælpen..

Anmeld

16. august 2014

Tin

Profilbillede for Tin
MysteriousAngel skriver:

At man tilmelder/afmelder sit barn til lektiehjælpen..

Nåhh nej, skolen har meldt ud, at det er et forsøg,for på den måde, at få mest muligt ud af lærer resourserne. Det er jo ikke så smart med 2-3 lærer/pædagoger sat af til sådan en time,hvis så der kun dukker 5 ud af 30 elever op:-)

Så synes faktisk at det er lidt smart og noget mere fleksibel,end hvis man bare bliver væk og på den måde lader gode lærer timer gå til spilde.

Vi har,på vores skole, ihvertfald accepteret at det er sådan det foregår i år:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.