Jeg er glad for jeg har valgte mellem privat og offentlig skolegang. Men ville foretrække at der ikke var SÅ stor forskel som der kommer til at være nu.
I min optik er mere tid ikke lig med højere faglighed, eller bedre skole, ligesom jeg ikke synes mine børn skal være 37 timer i skole, medmindre tiden bliver brugt på leg og sansning af verden.
Fra lærerens side synes jeg det på en måde er befriende ikke at skulle arbejde hjemmefra, eller snakke i mobil efter 16.00 med bekymrede forældre eller lignende. Men på den anden side, da jeg læste til lærer var det fordi jeg ville noget med børnene, involvere mig i deres liv og virke. Jeg ville tage dem helt under huden og deres forældre. Hvis det krævede jeg tog en snak efter 20 gjorde jeg det til hver en tid, eller forberedte mig hvor som helst. Tanker høre til alle steder, dem kan man ikke lade ligge i skolens arbejdesrum. Jeg synes tilliden og friheden til dels er røget sig en tur med denne reform.
Og en skrev så fornuftigt, at man ikke behøver finde sig i heldagsskole eller a la nu er den her, så må vi give det en chance og håbe det nok skal gå. Selvfølgelig skal man ikke være negativ bare for at være sur og bitterfisse, men man må godt være kritisk.
Mine børn kommer ikke til at gå i skole 37 timer skemalagt om ugen i en alder af 7. Det er mit valg. Selvom børn er omstillingsparate og kan holde til meget, behøver skole og institutioner ikke være et opholdshjem eller børnehjem om man vil. Det er sundt for børn at være samme med deres forældre, deres venner i fri leg, og have tid til at kede sig eller bare være- Det er ihvertfald min mening og overbevisning.
Anmeld