Folkeskoledebatten - hvad tænker i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.281 visninger
58 svar
146 synes godt om
14. august 2014

Lunae

Hold op hvor er der meget fokus på folkeskolen pt.

Hvad tænker i?
• er heldagsskolen en god eller dårlig ide?
• hvordan kunne man i jeres optik forbedre folkeskolen
• hvad tænker i om niveau og holdinddeling

Osv osv osv.

Del jeres tanker og lad os få en sund debat

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2014

Isabella_mor

Jeg har ærligt talt ikke sat mig ind i det 100%. Men jeg har en idé om at medierne får det til at lyde værre end det er. 

Anmeld

14. august 2014

Betina_fra_Als

Hej,

Jeg ved ikke hvad jeg skal mene endnu, det hele er jo så nyt.

Jeg tror ikke børn bliver dygtigere, nok snare mere skoletræt, når de skal gå i skole i så mange timer - hver dag.

En anden ting er lektierne, de skulle laves i skolens lektiecafe, men jeg kender flere også fra andre skoler, at børn får lektier med hjem og skal lave det hjemme.

Sker det i min datters klasse, bliver hun omgående meldt ud af lektiecafeén.

Men nu giver vi det en chance...

Anmeld

14. august 2014

ESV

Lunae skriver:

Hold op hvor er der meget fokus på folkeskolen pt.

Hvad tænker i?
• er heldagsskolen en god eller dårlig ide?
• hvordan kunne man i jeres optik forbedre folkeskolen
• hvad tænker i om niveau og holdinddeling

Osv osv osv.

Del jeres tanker og lad os få en sund debat

Med fare for at gøre mig upopulær så må jeg være ærlig og sige at jeg syntes det er på tide de danske børn får mere undervisning. Hvis vi vil konkurrere med landene omkring os på faglighed og dygtighed så skal fagligheden og undervisningen øges og styrkes! De danske børn er i mange år sluppet for nemt i min optik. Samtidig syntes jeg der burde være større muligheder for at sanktionerer dårlig opførsel det er simpelthen ikke i orden at undervisere og andre elever skal finde sig i at en enkelt eller to saboterer undervisningen for alle andre. Lærere skal idag finde sig i alt for meget, uopdragne børn og forældre der kræver mere end menneskeligt muligt

Anmeld

14. august 2014

ESV

Betina_fra_Als skriver:

Hej,

Jeg tror ikke børn bliver dygtigere, nok snare mere skoletræt, når de skal gå i skole i så mange timer - hver dag.

En anden ting er lektierne, de skulle laves i skolens lektiecafe, men jeg kender flere også fra andre skoler, at børn får lektier med hjem og skal lave det hjemme.

Hvorfor ikke bruge lektiecafeen som en ekstra hjælp frem for noget der bare kan sløjfes?

Anmeld

14. august 2014

Christine

Betina_fra_Als skriver:

Hej,

Vi fik at vide første dag år lektiecafe kan indebære fx at øve sig i at ramme en bold med et rundboldbat og at der således sandsynligvis vil komme hjemmearbejde alligevel 

Tror hverken politikere eller lærere har gennemtænkt konceptet helt så det er ret frustrerende at vi er nødt til at tage det som det kommer, det virker tilfældigt og formålsløst.

Anmeld

14. august 2014

Tip!

At jeg er glad for mit valg om at min søn skal på en lille privat skole, hvor der er tid til det enkelte barn og ikke stoppet 25 elever ind i en klasse.. 

Anmeld

14. august 2014

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Betina_fra_Als skriver:

Hej,

Min datter går i 4 klasse og hun har fået lektier med hjem næsten hverdag undtagen den første dag. Så jeg tror ikke at det kommer til at gå så godt som man nu gik og troede.

Anmeld

14. august 2014

Isabella_mor

ESV skriver:

Med fare for at gøre mig upopulær så må jeg være ærlig og sige at jeg syntes det er på tide de danske børn får mere undervisning. Hvis vi vil konkurrere med landene omkring os på faglighed og dygtighed så skal fagligheden og undervisningen øges og styrkes! De danske børn er i mange år sluppet for nemt i min optik. Samtidig syntes jeg der burde være større muligheder for at sanktionerer dårlig opførsel det er simpelthen ikke i orden at undervisere og andre elever skal finde sig i at en enkelt eller to saboterer undervisningen for alle andre. Lærere skal idag finde sig i alt for meget, uopdragne børn og forældre der kræver mere end menneskeligt muligt

Jeg har sjovt nok tit tænkt det samme. 

Anmeld

14. august 2014

Lunae

ESV skriver:

Jeg ved endnu ikke om en længere skoledag er svaret på hele folkeskoleproblematikken. Jeg tror i høj grad at det er hele enhedsskolen og inklusionsbegrebet, som vi skal kigge nærmere på.
Der er selvfølgelig nogle elever, som sabotere udvisningen, men jeg tror bestemt at flertallet har så store vanskeligheder at det enten ikke er det rigtige skoletilbud, eller at skolen simpelthen skal have tilført flere resurser i form at flere lærere/pædagoger eller færre elever i klassen, så det er muligt at nå flere børn.
Jeg er af den overbevisning, at børn gør det rigtige, hvis de kan og at man ikke kan forpligte folk over evne. Derfor må man trække på resurserne for at sikre sig at både de stærke og det svage elever tilgodeses.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.