Anonym skriver:
Jeg ved at han vil sin datter - men det undre mig at han ikke vil tage en snak med mig inden han skal have hende på weekend - tænker; det må være i hans interesse at vide hvad der er gamle og nye oplysninger i sagen hvis hun begynder at fortælle ham noget.
Ligeledes må det være i hans interesse at høre hvordan jeg har tacklet hende den sidste tid når der er kommet ting frem hun har været ked af.
Anyways - jeg SKAL ikke udlevere hende til samvær med hendes far, men jeg gør nok klogt i det.
Har valgt at hyre en til at "overvåge" dem i weekenden - dvs. følge dem når de forlader fars bopæl. Så kan jeg om ikke andet få beviset for at han IKKE kan skærme hende hvis det er tilfældet.
Jeg har fortalt min datter at når far kommer og henter hende må hun gerne fortælle ham at hun ikke vil ud til farfar (håber at jeg på den måde kan få ham til at love hende at de ikke skal der ud)
Ringer til hende HVER dag fra nu og til mandag morgen.
Mit hjerte bløder - men jeg må bare stole på at han vil hende det bedste, ellers har jeg i hvert fald gjort mig mine forholdsregler og sørger for bevismateriale.
Det lyder faktisk som en ... Ok, lidt nederen, strengt taget, men faktisk også rigtig god idé, at få far og datter overvåget, når de ikke er hjemme. Nederen, fordi det er en tillidssag. Men jeg havde nok gjort præcist det samme (hvis jeg ellers var kvik nok til at få ideen), og jeg synes nok i virkeligheden, at din datters ve og vel er så meget vigtigere end noget som helst andet, herunder også tilliden mellem dig og far. Han behøver jo ikke blive informeret om det overhovedet, medmindre det viser sig, at han bryder jeres aftale.. Og så er tilliden jo brudt af ham også, og med meget værre konsekvenser ..
Jeg er synes det er imponerende, at du stadig har energi til at kæmpe, og få brillante indslag som en detektiv til at holde øje med, at din datter ikke bliver sat af hos farfar igen.
Det er trist, at det skal være nødvendigt, men du kan jo altid spørge far, ved lejlighed .. "Hvad havde du egentlig selv gjort, hvis det var omvendt?"