OPDATERING !!!!
Igår var min datter til videoafhøring.
Hun havde en pædagog med fra hendes børnehave og da vi kom der over blev jeg enig med mig selvom at min datter og pædagogen gik ind uden mig - jeg ville derefter komme ind og sætte mig i ventelokalet.
Det var min datter helt tryg ved.
En times tid senere var de færdige og jeg blev trukket til side af den politibetjent som havde siddet med i monitorrummet.
"Vi mener ikke at der sker noget strafferetligt mellem din datter og hendes farfar"
..
Jeg blev paf, alt peger jo på det.
"Vi mener dog at vi har med at gøre med en farfar som på ingen måde forstår sig på børn, og der er ingen tvivl om at der ér en leg som de to leger sammen som hun ikke kan lide" ..no shit?
"Vi mener også at din datter i dén grad mistrives" ..sagt som skrevet, med tryk med DÉN!
Bagefter gik politi, kommune, børnehus og jeg ned i et mødelokale hvor vi snakkede om hvad der nu skulle ske.
Politiet er klare i deres udmeldning - på onsdag skal farfar se videoen (det har han ret til jf. lovgivningen) - men han er hverken mistænkt eller sigtet for at havde begået noget inde for strafferammen.
Herefter lukker politiet sagen - men jeg er selvfølgelig velkommen til at indgive nye oplysninger i sagen
..
Politiet går efter vi har talt om hvordan min datters far skal underrettes.
Jeg siger at det vil jeg egentlig gerne selv gøre, for samarbejdets skyld.
Taler efterfølgende med kommunens sagsbehandler og sagsbehandleren fra børnehuset, de fortæller at der selvfølgelig forsat vil være en §50 undersøgelse (den skal køres færdigt jf. lovgivningen) og børnehuset beder om lov til at foretage en psykologisk screening af min datter for at komme nærmere ind på hvad den her leg går ud på.
Jeg giver selvfølgelig tilladelse til at lave sådan en screening af hende.
Pædagogen fra min datters børnehave var med inde til videoafhøringen fordi min datter ikke var helt tryg ved at skulle der ind alene.
Da vi skal til at køre hjem siger hun; "hvad gør de så nu?"
..ingenting siger jeg til hende, de tror ikke på at der er noget ulovligt i det her!
Hun ligner ét stort spørgsmålstegn - og fortæller mig at hun er sikker på at der er ét eller andet helt galt.
Hjemme efter turen i Børnehuset ringer jeg til hendes far som egentlig ikke rigtig reagerer - han nægter at tale med mig og det i telefonen og vil at vi skal mødes. Vi aftalte idag, fredag - kl. 14.00. Jeg er dog selv kommet meget i tvivl om, om det er en god idé - jeg er påvirket og han er meget sur.
Han udtalte bla. i telefonen: "hun lyver, jeg vil tale med hende og høre hvad det er hun har sagt om ham" ..det nægtede jeg ham, jeg synes ikke der er nogen grund til at han skal sætte skræk i livet på vores datter - hun skal jo ikke have skæld ud for at hun endelig har lukket op og fortalt hvad der sker.
Nu sidder jeg så her, jeg er i vildrede - jeg kan i mit moderhjerte ikke udlevere min datter til samvær om 1 uge - jeg har ikke nogen paragraffer med mig.
Jeg NÆGTER at svigte min datter - jeg har lovet hende at hun ikke skal ud til sin farfar igen, og hvis hun så alligevel kommer der ud - hvem fanden (undskyld mit spansk) skal hun så nogensinde kunne stole på igen?
Jeg skal tale med min advokat idag, jeg vil spørge hende om jeg har nogle juridiske muligheder og hvordan jeg står hvis jeg blot tilbageholder min datter fra samvær.
Jeg vil pointere at jeg har politi, kommune og børnehusets ord for at jeg i DÈN grad har en pige som mistrives - det kan jeg da på ingen måde lade mine øre gå forbi.
WHAT????!!!!! Er i chok over den udmelning politiet kommer med.