Anonym skriver:
Det jo ik fordi jeg har intet sagt i 7 år og pludselig nu går jeg amok
Jeg har klaget i 7 år og fortalt ham dit og dat og at hjælpe hinanden derhjemme
Men nej manden har gjort det i 2 dage og så er det glemt igen
Jeg har lavet skemaer tiæ os og har endda taget alt vasketøj støvsugnknf selv jeg har dårlig ryg
Men stadig han gider ik
Det er kun ros vi taler om, det er hans måde at respektere mig på pgså . Og det er lige startet
Jeg gik også ud fra at du havde sagt det til ham mange gange. Men man er nu engang som man er. Og når de ord der kommer ud af din mund konflikter med dine handlinger (få børn med ham, ordne alt det huslige, år efter år), så er det jo klart at han ikke tager det seriøst. Der er jo ingen konsekvenser.
Inden jeg fik barn med min mand, satte jeg mig ned og tænkte ham godt igennem. Der var nogle issues i vores parforhold som jeg havde det svært med. Jeg sagde til mig selv: "Kan jeg leve med det her og det her, også selvom det aldrig nogensinde bliver bedre?" Svaret var ja. Hvis svaret havde været nej, havde jeg aldrig fået et barn med ham.
Jeg ved godt at det sikkert er en skideirriterende ting at få at vide, nu hvor du jo rent faktisk har to børn med ham. Men det er blot for at få dig til at forstå at du har et kæmpe medansvar i forhold til at være positiv og konstruktiv hvis situationen skal blive bedre. Det nytter ikke at bebrejde, du må se fremad.
Og ja - så er det sindssygt dårlig timing at stille ultimatumer hvis manden har en depression. Men på den anden side, hvis du ikke kan leve med det, så kan du jo ikke leve med det.
Som sagt - få fat på en god parterapeut og start i noget behandling. Så kan du også få en professionel vurdering af om han rent faktisk er deprimeret eller ej (der bliver både nævnt stress og depression i tråden, jeg er lidt i tvivl om der reelt er tale om at din kæreste har en depression, eller kun stress? Det er jo ikke det samme).
Jeg synes godt at du kan tillade dig at sige til ham at hvis ikke han går med til parterapi, og til at I bliver bedre til at kommunikere, så gider du ikke mere. Men jeg tror at du skal regne med at have stor tålmodighed m.h.t. konkrete fremskridt fra hans side.
Anmeld