Når samværet går af l..t

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. juli 2014

Bshizzle

Gud hvor jeg føler med dig 

Og her syntes jeg du skulle tænke på jeres søn hvad han har brug for og IKKE brug for! 

Har han brug for en Far der ikke ér der for ham men bruger ham som 'gidsel' overfor dig? 

Ved du hvordan han er sammen med jeres søn? 

Syntes helt sikkert du skal holde dig til de aftaler der er på skrift, og ikke give efter! 

Jeg står desværre i næsten samme situtation 

Min X har for 6 år siden været lige så GRRRR (grimme ord her!) 

men jeg holdte mig efter aftalerne, så kunne han brokke sig så meget han ville! 

Efter nogle år (hvor han endelig accepterede jeg var kommer videre i mit liv med ny kæreste) snakkede vi alle SÅ godt sammen! 

Og nu idag.. Prøver han at ta min søn fra mig! 

Som der intet hold er i

Men syntes du skulle ta kontakt til amtet og forklare din sag og hvad du er nervøs for! 

Men for guds skyld.. Lad ikke jeres søn mærke noget eller høre noget negativt om hans Far 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juli 2014

Stéphanie

Storms-Mor skriver:

Det kan jeg faktisk godt forstå
Meeen sikke en afstand i r flyttet fra hinanden ..

Ja det er det, da vi fandt sammen flyttede jeg til ham, men har aldrig følt mig tilpas og kunne ikke rigtig skabe mig et netværk, så jeg havde et stort behov for at komme "hjem" igen på fuldtid. Har altid pendlet meget frem og tilbage i weekender og ferier så Xander følte dig heldigvis tilpas med det samme

Anmeld

7. juli 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg synes det er nogle super relevante spørgsmål, og sætter pris på at du spørge, så bliver det jo også noget nemmere for dig at forstå og evt råde. Vi har været fra hinanden i lidt over 1½ år, så tilbagegangen i sproget kan næsten ikke skyldes det.

Vi har været igennem mægling hos sf hvor tingene blev udpenslet meget kraftigt, det eneste han havde travlt med den dag var at sms'e og fortælle hvor dum og grim jeg var og at jeg ikke fortjente at leve mere. Han nærer virkelig et dybt had til mig, og er bange for at det had hindrer ham i at se sin søn ordentligt

Er glad for du ikke tager det personligt. Det er netop for at få en bedre forståelse. 

Men nej så tror jeg heller ikke sprogtilbagegangen har noget med jeres "skilsmisse" at gøre. 

Han lyder ret umoden 

Vil lige tilføje at jeg helt klart synes det er det mest rigtige at gøre: holde sig til aftalen og så kan han skyde sig selv i foden hvis han ikke overholder aftalen. 

Jeg håber han en dag bliver voksen og kan få et ordentligt samarbejde op at køre. 

Jeg ønsker dig al held og lykke 

Anmeld

7. juli 2014

Moar2011

Stéphanie skriver:

Ja det er det, da vi fandt sammen flyttede jeg til ham, men har aldrig følt mig tilpas og kunne ikke rigtig skabe mig et netværk, så jeg havde et stort behov for at komme "hjem" igen på fuldtid. Har altid pendlet meget frem og tilbage i weekender og ferier så Xander følte dig heldigvis tilpas med det samme

Nåårh ja det kan jeg selvfølgelig godt se så

Men man havde nok Ikk lige regnet med sån en krig her

Anmeld

7. juli 2014

Yurie skriver:

Nej, hun ville sørge for at hendes søn ikke bliver mere ødelagt end han er i forvejen. Eller jo, men det er jo ikke første gang han har gjort det. 
Hvis min ex nægtede at udlevere mit barn, og nægtede at jeg kunne snakke med mit barn, mens det var hos ham, ville jeg også nægte at udlevere mit barn, ind til at der var kommet klare regler og jeg var tryg ved det igen. 

Hvad nu hvis han næste gang, forsvinder med drengen, for at straffe hende? Så hun ikke kan have sønnen? Så sidder hun tilbage med følelsen og tankerne; Hvorfor holdte jeg ham ikke hos mig? Hvorfor gav jeg ham til faren?

Selvfølgelig skal man ikke male fanden på væggen, men jeg ville helt sikkert ikke udlevere min søn til sin far i 12dage efter den måde han opførte sig denne her gang. Og jeg ville være monster nervøs. 

Et barn der går så meget til bage i sin udvikling har det ikke godt, og det er det man skal se på, ikke om barnet bliver brugt som våben eller ej. For jeg synes ikke det moren gør, er det samme som faren gjorde. 

Der er heller ikke tale om 12 dage men en weekend. Hvis hun ikke afleverer ham til far på fars dage står hun skidt i statsforvaltningen og det vil da gå ud over sønnen. 

Anmeld

7. juli 2014

TNBC

mor:) skriver:

Der er heller ikke tale om 12 dage men en weekend. Hvis hun ikke afleverer ham til far på fars dage står hun skidt i statsforvaltningen og det vil da gå ud over sønnen. 

Faren mener jo at han skal hente Xander på torsdag og have ham i 12dage. 

Selvfølgelig skal hun holde de aftaler de har på skrift, men jeg vil nok tænke over omkring overvåget. Og så nogen kan se hvad der sker når Xander og faren er alene. Se hvordan Xander er. 

Anmeld

7. juli 2014

Stéphanie

Bshizzle skriver:

Gud hvor jeg føler med dig 

Og her syntes jeg du skulle tænke på jeres søn hvad han har brug for og IKKE brug for! 

Har han brug for en Far der ikke ér der for ham men bruger ham som 'gidsel' overfor dig? 

Ved du hvordan han er sammen med jeres søn? 

Syntes helt sikkert du skal holde dig til de aftaler der er på skrift, og ikke give efter! 

Jeg står desværre i næsten samme situtation 

Min X har for 6 år siden været lige så GRRRR (grimme ord her!) 

men jeg holdte mig efter aftalerne, så kunne han brokke sig så meget han ville! 

Efter nogle år (hvor han endelig accepterede jeg var kommer videre i mit liv med ny kæreste) snakkede vi alle SÅ godt sammen! 

Og nu idag.. Prøver han at ta min søn fra mig! 

Som der intet hold er i

Men syntes du skulle ta kontakt til amtet og forklare din sag og hvad du er nervøs for! 

Men for guds skyld.. Lad ikke jeres søn mærke noget eller høre noget negativt om hans Far 

Gør virkelig også hvad jeg kan for udelukkende at tilgodese Xanders behov, vil faktisk biiiib hans fars og mine behov et langt stykke, men er det ikke naturligt når man er forældre???

Jeg holder mig også kun til det der står på skrift. Jeg tør simpelthen ikke andet! Det er modbydeligt når man sidder med den der følelse af at ens barn bliver holdt som gidsel, man sover ikke, spiser ikke, laver ikke andet end at være bekymret og hyle konstant, og udelukkende fordi man er bange for hvordan ens barn har det!

Det eneste jeg ved er at han er meget overladt til sin farmor da far har sin sport og det er der ikke noget der skal komme i vejen for!!!

Puuuha det lyder bare alt andet end sjovt. Xanders far har forsøgt at fratage mig forældremyndigheden men fik at vide at det kunne han lige så godt glemme alt om med det samme vi trådte ind i amtet, nu forsøger han at få bopælen og vi venter pt afgørelse i retten, men tror ikke der sker ændringer. Der er ikke det store belæg for det.

Ej hvor er jeg glad for at det gik godt for dig/din søn, efter så lang tid giver det jo slet ikke mening at flytte et barn med mindre barnet lider under det!

Ringer også til amtet i morgen, og snakker med dem.

Jeg forsøger virkelig også alt hvad jeg kan for at skåne Xander for mine følelser om alt det her, får snakket og reageret når ungerne ikke er hjemme og kunne ikke finde på at sige noget ondt om hans far så længe Xander kan høre det, jeg oplevede det selv som barn og gud hvor gjorde det ondt!

Tak for rådende, det var en stor hjælp

Anmeld

7. juli 2014

Yurie skriver:

Faren mener jo at han skal hente Xander på torsdag og have ham i 12dage. 

Selvfølgelig skal hun holde de aftaler de har på skrift, men jeg vil nok tænke over omkring overvåget. Og så nogen kan se hvad der sker når Xander og faren er alene. Se hvordan Xander er. 

Det har hun også skrevet - at det bliver overvåget. Og bliver det ikke overvåget kan hun få fogeden til at hente barnet når fars dage er slut. 

Anmeld

7. juli 2014

Stéphanie

Yurie har faktisk ret. Problemet ligger i at far vil have ham i 12 dage nu her, og det nægter jeg. Det kan kun gå helt galt, men ja, far har weekender og dem er jeg nødt til at give ham, men kan tilgengæld forlange at det bliver overvåget, så er jeg sikker på at han ikke smutter med min søn, for det er jeg virkelig bange for, og han har i den grad mulighederne for det, uden at skulle bevæge sig særlig meget for det

Anmeld

7. juli 2014

TNBC

Det har hun også skrevet - at det bliver overvåget. Og bliver det ikke overvåget kan hun få fogeden til at hente barnet når fars dage er slut. 

Ja, hun har fået af vide at hun kan få det overvåget. 
Men det ville også være den eneste måde jeg ville overlade mit barn til sin far efter den opførsel. Jeg ville være for bange.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.