Når samværet går af l..t

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. juli 2014

TNBC

Stéphanie skriver:

Hej smukke kvinder og mænd.

Min den yngstes far og jeg kan bare ikke samarbejde omkring vores søn. Og gud hvor går det mig på! Han bor hjemme hos mig i hverdagen og hveranden weekend er han hos far. Vi havde aftalt ekstra ferie, men jeg havde sagt max 7 dage, da vores søn intet hører fra sin far mens han er hjemme hos mig, så 14 dage som far foreslog synes jeg virkede som voldsomt lang tid. Desuden er vores søn MEGET mærket af samværet og er ufattelig aggressiv, ked og sur når han kommer hjem. Vores søn har så været på ferie fra sidste torsdag (d. 26/6) til i søndags (d. 6/7) dette udelukkende fordi far nægtede at udlevere Xander da han havde været der i en uge, jeg havde kontakt til statsforvaltningen fredag, dagen efter han skulle have været hjemme, de bad mig kontakte fogedretten, men da det var fredag mente de ikke at de kunne nå at hjælpe mig, så jeg ventede pænt til søndag med at hente ham (dog har hele weekenden været søvnløs og med ufattelig mange tårer)

Ikke nok med at han nægtede at udlevere vores søn, han nægtede mig også al kontakt med Xander i den tid han var hos sin far. Xander er liiiiiiiiige blevet 3 år, så så lang tid uden kontakt til mor, når han vel og mærket er vant til mig hver dag, kunne i den grad mærkes på ham da han blev hentet.

Desuden var han blevet meget svær at forstå (sprog) han var begyndt at tale babysprog igen, han har ellers haft et ufatteligt flot sprog og en uhyggelig klar udtale, udover det er han gået fra at være 80% blefri til slet ikke at kunne undvære bleen.

Xander har ikke brugt sut i ca ½ år, men ville have en sut da han kom hjem, for det fik han hos far.

Nu mener far så at han skal hente Xander nu på torsdag og have ham i 12 dage, dette er jeg dog meget imod, jeg mener at han kan få ham på planlagt weekend, præcis som vores samværsresolution skriver. I den er er ikke beskrevet ferie, så i følge statsforvaltningen kan jeg til enhver tid forlange at det er den der bliver overholdt så far ikke får mere ferie nu og indtil ferien er fastsat hos dem.

Jeg går ikke ind for at nægte Xander samvær med sin far, men omvendt kan jeg også se hvor meget deres samvær sætter Xander tilbage i udvikling, og jeg føler min søn bliver holdt som gidsel i og med han ikke må have kontakt til mig.

Hvad ville i have gjort i mit tilfælde? - Jeg føler virkelig jeg bliver nødt til at kæmpe med næb og klør mod denne ferie hos far, men omvendt er jeg bange for at Xander føler at jeg nægter ham hans far.

Puha det blev langt, håber i nåede her til og vil give et råd eller to med på vejen.

Knus fra Stéphanie

Jeg ville ikke udlevere ham, og så ville jeg straks få fat i nogen, så det ALDRIG skete igen. Hvad kan der ikke ske næste gang? At du ikke får din søn tilbage? 

Og så at du ikke må snakke med din søn, seriøst. 

Det er ikke godt for din søn, og det kan ødelægge ham. Din ex tænker overhovedet ikke på Xander, men kun på hvordan han kan ødelægge dig. 

Lad ikke Xander være hos ham, før han kan opfører sig ordentligt og som et voksent menneske. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juli 2014

Stéphanie

Jj1709 skriver:

Men hvad så når han jo tilbageholder ham? De må da kunne sætte sig ind i din bekymring.. 

Men var det ikke en mulighed at kontakte farmor fremover, hvis han laver det nummer? Nu hvor han opholder sig med hende.. 

Det kunne de også sagtens, men sagde samtidig at jeg var nødt til at vise mig som en bedre forælder end han.

Hehe, jo i princippet kunne jeg godt, men farmor vælger at overhøre telefonen da der så er husfred...

Anmeld

7. juli 2014

Jj1709

Stéphanie skriver:

Det kunne de også sagtens, men sagde samtidig at jeg var nødt til at vise mig som en bedre forælder end han.

Hehe, jo i princippet kunne jeg godt, men farmor vælger at overhøre telefonen da der så er husfred...

Men så tænker jeg, at hun jo faktisk ikke er et hak bedre end ham?  Hun lader stå til for husfredensskyld.. 

Anmeld

7. juli 2014

Stéphanie

Yurie skriver:

Jeg ville ikke udlevere ham, og så ville jeg straks få fat i nogen, så det ALDRIG skete igen. Hvad kan der ikke ske næste gang? At du ikke får din søn tilbage? 

Og så at du ikke må snakke med din søn, seriøst. 

Det er ikke godt for din søn, og det kan ødelægge ham. Din ex tænker overhovedet ikke på Xander, men kun på hvordan han kan ødelægge dig. 

Lad ikke Xander være hos ham, før han kan opfører sig ordentligt og som et voksent menneske. 

Jeg kan sagtens følge dig og alt i mig skriger også at det er det jeg skal gøre, men for at få det største forspring i vores retsag er jeg i følge sf nødt til at udlevere ham. Men det bliver ikke under alle omstændigheder, han har fået en besked om at der ikke bliver mere ferie til ham og alt efter hvordan han reagerer på den kan han få ham på weekend. Har dog lige som lige erfaret at jeg kan forlange overvåget samvær denne weekend grundet "faren" for at Xander ikke bliver udleveret. Så det vil jeg have sat i gang hvis han ikke brænder en sikring over beskeden.

Det er ikke noget der KAN ødelægge ham, det er allerede godt i gang

Anmeld

7. juli 2014

Moar2011

Stéphanie skriver:

Har lige skrevet til ham at der ikke bliver mere ferie, og han har også fået grunden, samt besked om at kontakte statsforvaltningen hvis han er uenig. Har endda skrevet det på en pæn og høflig men meget firkantet måde så der ikke er noget at være i tvivl om

Blir spændene at se hvad hans reaktion bliver på det ..

Anmeld

7. juli 2014

Maja88

Jeg kender ikke jeres historie..
Men prøv lige at vende den om..
Tænk hvis xander havde bopæl hos far og du bad om at få ferie med ham og far så sagde nej..
Hvordan ville du have det??
Jeg forsvarer ikke at han ikkr udleverede ham for det er ikke ok, me tit så er det lidt som om at fordi vi er moderen-så har vi automatisk ret til at styre slagets gang.. men hvad med far..det er også hans dna

Anmeld

7. juli 2014

Stéphanie

Jj1709 skriver:

Men så tænker jeg, at hun jo faktisk ikke er et hak bedre end ham?  Hun lader stå til for husfredensskyld.. 

Nej det er hun ikke, hun er dog bedre til at tilgodese nogle af Xanders andre behov. Men har lige erfaret at man kan få et kritisk overvåget tilsyn under samvær hvis der er farer for at Xander bliver tilbageholdt eller skadet, så det skal jeg vidst lige have snakket med sf om i morgen

Anmeld

7. juli 2014

Stéphanie

Maja88 skriver:

Jeg kender ikke jeres historie..
Men prøv lige at vende den om..
Tænk hvis xander havde bopæl hos far og du bad om at få ferie med ham og far så sagde nej..
Hvordan ville du have det??
Jeg forsvarer ikke at han ikkr udleverede ham for det er ikke ok, me tit så er det lidt som om at fordi vi er moderen-så har vi automatisk ret til at styre slagets gang.. men hvad med far..det er også hans dna

Jeg kan mere end bare følge dig da jeg HAR stået i den situation med min datter, da var det hendes far der havde hende. Jeg krævede på intet tidspunkt 14 dages sammenhængende ferie da det var for meget for vores datter, havde min daværende eksmand (vi er sammen igen) sagt nej til ferie ville jeg have vidst at det ikke havde været for at straffe mig, men af hensyn til vores datter. Det er sket en enkelt gang da vores datter var ramt af skoldkopper og ikke havde lyst til at skulle hjem til mig, og det godtog jeg. Det var sgu da møg hårdt og et nederlag af den anden verden, men det var det bedste for vores datter og så måtte jeg sgu tilsidesætte mine behov!

Vil lige sige at jeg ikke er sur og jeg ikke angriber, det er bare for at få min pointe igennem.

Jeg mener ikke jeg har flere rettigheder end faderen har, men jo, når ikke der bliver taget hensyn til Xanders behov, så er jeg nødt til at gå ind og forsøge at styre slagets gang. For min søns skyld.

Det her er ikke noget jeg ikke har vendt med både min advokat og en jurist hos sf, men ville gerne høre jeres holdning om det

Anmeld

7. juli 2014

TNBC

Stéphanie skriver:

Jeg kan sagtens følge dig og alt i mig skriger også at det er det jeg skal gøre, men for at få det største forspring i vores retsag er jeg i følge sf nødt til at udlevere ham. Men det bliver ikke under alle omstændigheder, han har fået en besked om at der ikke bliver mere ferie til ham og alt efter hvordan han reagerer på den kan han få ham på weekend. Har dog lige som lige erfaret at jeg kan forlange overvåget samvær denne weekend grundet "faren" for at Xander ikke bliver udleveret. Så det vil jeg have sat i gang hvis han ikke brænder en sikring over beskeden.

Det er ikke noget der KAN ødelægge ham, det er allerede godt i gang

Det var også det jeg mente, at han er ødelagt, men det kan blive meget værre. 

Jeg ville helt sikkert få overvåget samværd, og sørge for at have en der kan tage hen til eksen, hvis han nægter noget igen eller bare er en idiot i det hele taget. 

Ingen mor skal være ked af det og bange for ikke at få sin søn tilbage. 

Anmeld

7. juli 2014

Stéphanie

Storms-Mor skriver:

Blir spændene at se hvad hans reaktion bliver på det ..

Jeg sidder med hjertebanken og koldsved og er ufattelig glad for at der er 160km i mellem os lige nu

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.