Hej smukke kvinder og mænd.
Min den yngstes far og jeg kan bare ikke samarbejde omkring vores søn. Og gud hvor går det mig på! Han bor hjemme hos mig i hverdagen og hveranden weekend er han hos far. Vi havde aftalt ekstra ferie, men jeg havde sagt max 7 dage, da vores søn intet hører fra sin far mens han er hjemme hos mig, så 14 dage som far foreslog synes jeg virkede som voldsomt lang tid. Desuden er vores søn MEGET mærket af samværet og er ufattelig aggressiv, ked og sur når han kommer hjem. Vores søn har så været på ferie fra sidste torsdag (d. 26/6) til i søndags (d. 6/7) dette udelukkende fordi far nægtede at udlevere Xander da han havde været der i en uge, jeg havde kontakt til statsforvaltningen fredag, dagen efter han skulle have været hjemme, de bad mig kontakte fogedretten, men da det var fredag mente de ikke at de kunne nå at hjælpe mig, så jeg ventede pænt til søndag med at hente ham (dog har hele weekenden været søvnløs og med ufattelig mange tårer)
Ikke nok med at han nægtede at udlevere vores søn, han nægtede mig også al kontakt med Xander i den tid han var hos sin far. Xander er liiiiiiiiige blevet 3 år, så så lang tid uden kontakt til mor, når han vel og mærket er vant til mig hver dag, kunne i den grad mærkes på ham da han blev hentet.
Desuden var han blevet meget svær at forstå (sprog) han var begyndt at tale babysprog igen, han har ellers haft et ufatteligt flot sprog og en uhyggelig klar udtale, udover det er han gået fra at være 80% blefri til slet ikke at kunne undvære bleen.
Xander har ikke brugt sut i ca ½ år, men ville have en sut da han kom hjem, for det fik han hos far.
Nu mener far så at han skal hente Xander nu på torsdag og have ham i 12 dage, dette er jeg dog meget imod, jeg mener at han kan få ham på planlagt weekend, præcis som vores samværsresolution skriver. I den er er ikke beskrevet ferie, så i følge statsforvaltningen kan jeg til enhver tid forlange at det er den der bliver overholdt så far ikke får mere ferie nu og indtil ferien er fastsat hos dem.
Jeg går ikke ind for at nægte Xander samvær med sin far, men omvendt kan jeg også se hvor meget deres samvær sætter Xander tilbage i udvikling, og jeg føler min søn bliver holdt som gidsel i og med han ikke må have kontakt til mig.
Hvad ville i have gjort i mit tilfælde? - Jeg føler virkelig jeg bliver nødt til at kæmpe med næb og klør mod denne ferie hos far, men omvendt er jeg bange for at Xander føler at jeg nægter ham hans far.
Puha det blev langt, håber i nåede her til og vil give et råd eller to med på vejen.
Knus fra Stéphanie
Anmeld