Når samværet går af l..t

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.409 visninger
53 svar
15 synes godt om
7. juli 2014

Stéphanie

Hej smukke kvinder og mænd.

Min den yngstes far og jeg kan bare ikke samarbejde omkring vores søn. Og gud hvor går det mig på! Han bor hjemme hos mig i hverdagen og hveranden weekend er han hos far. Vi havde aftalt ekstra ferie, men jeg havde sagt max 7 dage, da vores søn intet hører fra sin far mens han er hjemme hos mig, så 14 dage som far foreslog synes jeg virkede som voldsomt lang tid. Desuden er vores søn MEGET mærket af samværet og er ufattelig aggressiv, ked og sur når han kommer hjem. Vores søn har så været på ferie fra sidste torsdag (d. 26/6) til i søndags (d. 6/7) dette udelukkende fordi far nægtede at udlevere Xander da han havde været der i en uge, jeg havde kontakt til statsforvaltningen fredag, dagen efter han skulle have været hjemme, de bad mig kontakte fogedretten, men da det var fredag mente de ikke at de kunne nå at hjælpe mig, så jeg ventede pænt til søndag med at hente ham (dog har hele weekenden været søvnløs og med ufattelig mange tårer)

Ikke nok med at han nægtede at udlevere vores søn, han nægtede mig også al kontakt med Xander i den tid han var hos sin far. Xander er liiiiiiiiige blevet 3 år, så så lang tid uden kontakt til mor, når han vel og mærket er vant til mig hver dag, kunne i den grad mærkes på ham da han blev hentet.

Desuden var han blevet meget svær at forstå (sprog) han var begyndt at tale babysprog igen, han har ellers haft et ufatteligt flot sprog og en uhyggelig klar udtale, udover det er han gået fra at være 80% blefri til slet ikke at kunne undvære bleen.

Xander har ikke brugt sut i ca ½ år, men ville have en sut da han kom hjem, for det fik han hos far.

Nu mener far så at han skal hente Xander nu på torsdag og have ham i 12 dage, dette er jeg dog meget imod, jeg mener at han kan få ham på planlagt weekend, præcis som vores samværsresolution skriver. I den er er ikke beskrevet ferie, så i følge statsforvaltningen kan jeg til enhver tid forlange at det er den der bliver overholdt så far ikke får mere ferie nu og indtil ferien er fastsat hos dem.

Jeg går ikke ind for at nægte Xander samvær med sin far, men omvendt kan jeg også se hvor meget deres samvær sætter Xander tilbage i udvikling, og jeg føler min søn bliver holdt som gidsel i og med han ikke må have kontakt til mig.

Hvad ville i have gjort i mit tilfælde? - Jeg føler virkelig jeg bliver nødt til at kæmpe med næb og klør mod denne ferie hos far, men omvendt er jeg bange for at Xander føler at jeg nægter ham hans far.

Puha det blev langt, håber i nåede her til og vil give et råd eller to med på vejen.

Knus fra Stéphanie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juli 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Hvis det var mig, ville jeg nægte og samtidig henvise til jeres faste aftale. Vh stine

Anmeld

7. juli 2014

Moar2011

Jeg vil nægte ligesom en anden skriver.
Man ska også kigge på barnet, man burde samarbejde på barnets behov og IKKE forældrenes

Anmeld

7. juli 2014

Stéphanie

StineW79 skriver:

Hvis det var mig, ville jeg nægte og samtidig henvise til jeres faste aftale. Vh stine

Det er godt nok også det jeg hælder mest til.

Takker for svaret

Anmeld

7. juli 2014

Stéphanie

Storms-Mor skriver:

Jeg vil nægte ligesom en anden skriver.
Man ska også kigge på barnet, man burde samarbejde på barnets behov og IKKE forældrenes

Det er også det jeg hælder mest til, men har mine betænkeligheder da det jo virkelig rammer...

Jeg gør vitterligt også alt hvad jeg kan, men bliver modarbejdet i sådan ca alt hvad jeg gør og siger ang vores søn, så det er virkelig en udfordring. Bare det at alt kontakt bliver frataget vores søn når han er hos far er ufattelig hårdt, og vores søn er meget sur på mig når jeg henter ham da han virkelig føler jeg har svigtet. Men det er mig meget imod at fortælle ham at det er fordi far ikke gider tage telefonen når jeg ringer. Vil ikke spille ham ud imod sin far

Anmeld

7. juli 2014

RosSofi

Jeg ville også nægte at udlevere ham, MEN kun fordi han har lavet det nummer med ikke at "aflevere ham tilbage" én gang. Det er bare i orden.

Anmeld

7. juli 2014

Moar2011

Stéphanie skriver:

Det er også det jeg hælder mest til, men har mine betænkeligheder da det jo virkelig rammer...

Jeg gør vitterligt også alt hvad jeg kan, men bliver modarbejdet i sådan ca alt hvad jeg gør og siger ang vores søn, så det er virkelig en udfordring. Bare det at alt kontakt bliver frataget vores søn når han er hos far er ufattelig hårdt, og vores søn er meget sur på mig når jeg henter ham da han virkelig føler jeg har svigtet. Men det er mig meget imod at fortælle ham at det er fordi far ikke gider tage telefonen når jeg ringer. Vil ikke spille ham ud imod sin far

Man kan jo virkelig høre at den far kun tænker på ham selv og ikke xander
Har han ny dame eller andre grunde til det han gør?

Så lader du som om at det r dig der har svigtet..

Vi mødre ska altså Ikk altid føje de mænd altså ..

Anmeld

7. juli 2014

Jj1709

Jeg havde slet ikke udleveret mit barn til sådan en.. Helt ærligt, bare det at han kan finde på at beholde ham, uden din sammentykke! Jeg havde i den grad kontaktet statsamtet og sagt jeg følte mig utryg ved at udlevere mit barn efter den omgang.. 

Jeg håber du finder en løsning som DU har det godt med.. 

Anmeld

7. juli 2014

Stéphanie

Rosa-Sofia skriver:

Jeg ville også nægte at udlevere ham, MEN kun fordi han har lavet det nummer med ikke at "aflevere ham tilbage" én gang. Det er bare i orden.

Det tror jeg også det bliver til. Han har desværre gjort det én gang før, men vil jo gøre det bedste for Xander

Anmeld

7. juli 2014

RosSofi

Stéphanie skriver:

Det tror jeg også det bliver til. Han har desværre gjort det én gang før, men vil jo gøre det bedste for Xander

Nu er jeg ikke fraskilt eller har delebarn, men synes, at begge forældre (både mor og far) skal overholde aftalerne om samværet og nu hvor han har brudt dem ville jeg ikke, hvis jeg var dig have lyst til at udlevere barnet. Jeg ville ikke kunne lade være med at tænke, hvad bliver så det næste.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.