Når samværet går af l..t

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. juli 2014

Stéphanie

Yurie skriver:

Det var også det jeg mente, at han er ødelagt, men det kan blive meget værre. 

Jeg ville helt sikkert få overvåget samværd, og sørge for at have en der kan tage hen til eksen, hvis han nægter noget igen eller bare er en idiot i det hele taget. 

Ingen mor skal være ked af det og bange for ikke at få sin søn tilbage. 

Lige præcis. Er virkelig også bange for hvad der kan ske hvis jeg bare lader stå til... Hvilket jeg ikke gør...

Ringer også til sf i morgen og snakker med dem om det. Føler lidt det er min sidste udvej?!

Nej bestemt ikke, det er godt nok også en grum følelse

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juli 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Yurie skriver:

Jeg ville ikke udlevere ham, og så ville jeg straks få fat i nogen, så det ALDRIG skete igen. Hvad kan der ikke ske næste gang? At du ikke får din søn tilbage? 

Og så at du ikke må snakke med din søn, seriøst. 

Det er ikke godt for din søn, og det kan ødelægge ham. Din ex tænker overhovedet ikke på Xander, men kun på hvordan han kan ødelægge dig. 

Lad ikke Xander være hos ham, før han kan opfører sig ordentligt og som et voksent menneske. 

Så ville hun jo netop gøre det samme som manden - bruge sin søn som våben. 

Til ts: jeg synes du skal holde dig til den aftale i har via statsforvaltningen og overtræder han den, må du tage kontakt til statsforvaltningen/fogedretten. 

Lige et spørgsmål: hvis den her episode med at han tilbageholdte drengen ikke var sket. Ville du så have noget imod han kom på ferie med sin far? 

Anmeld

7. juli 2014

Stéphanie

mor:) skriver:

Til ts: jeg synes du skal holde dig til den aftale i har via statsforvaltningen og overtræder han den, må du tage kontakt til statsforvaltningen/fogedretten. 

Lige et spørgsmål: hvis den her episode med at han tilbageholdte drengen ikke var sket. Ville du så have noget imod han kom på ferie med sin far? 

Er lidt nødt til at overholde de fastlagte aftaler, men da der ikke er noget fastlagt ang ferie men kun weekend så bliver det kun på weekend.

Jeg havde stadig kæmpet lige meget imod det ja, og af den simple grund at min søn er total ødelagt. Ikke fysisk, men psykisk. Han er blevet aggressiv, ufattelig ked af det og møg sur. Han er voldelig og voldsom. Hans udvikling er gået laaangt tilbage, han er tilbage til babysprog og kan ikke længere gå uden ble, han var omkring 80% renlig før hans ferie hos far.
Og det er IKKE okay at han kommer tilbage så ødelagt efter ferie. Det er et gevaldigt vink med en vognstang om at jeg skal reagere. Ikke for at straffe far, men for at hjælpe Xander

Anmeld

7. juli 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Stéphanie skriver:

Er lidt nødt til at overholde de fastlagte aftaler, men da der ikke er noget fastlagt ang ferie men kun weekend så bliver det kun på weekend.

Jeg havde stadig kæmpet lige meget imod det ja, og af den simple grund at min søn er total ødelagt. Ikke fysisk, men psykisk. Han er blevet aggressiv, ufattelig ked af det og møg sur. Han er voldelig og voldsom. Hans udvikling er gået laaangt tilbage, han er tilbage til babysprog og kan ikke længere gå uden ble, han var omkring 80% renlig før hans ferie hos far.
Og det er IKKE okay at han kommer tilbage så ødelagt efter ferie. Det er et gevaldigt vink med en vognstang om at jeg skal reagere. Ikke for at straffe far, men for at hjælpe Xander

Men måske kunne man prøve noget samtale af en art først eller mægling i statsforvaltningen hvor det bliver forklarer for far at det er vigtigt at der er rød tråd omkring tingene. Når sut og ble er slut hos mor er det også slut hos far osv. 

Hvor lang tid siden er det at I er gået fra hinanden? Kan sprogtilbagegangen ikke skyldes at drengen har svært ved at forstå at far og mor ikke er samme mere? 

Jeg kender hverken dig eller din ex, så det er blot hvad jeg lige kommer til at tænke. 

Anmeld

7. juli 2014

Stéphanie

Men måske kunne man prøve noget samtale af en art først eller mægling i statsforvaltningen hvor det bliver forklarer for far at det er vigtigt at der er rød tråd omkring tingene. Når sut og ble er slut hos mor er det også slut hos far osv. 

Hvor lang tid siden er det at I er gået fra hinanden? Kan sprogtilbagegangen ikke skyldes at drengen har svært ved at forstå at far og mor ikke er samme mere? 

Jeg kender hverken dig eller din ex, så det er blot hvad jeg lige kommer til at tænke. 

Jeg synes det er nogle super relevante spørgsmål, og sætter pris på at du spørge, så bliver det jo også noget nemmere for dig at forstå og evt råde. Vi har været fra hinanden i lidt over 1½ år, så tilbagegangen i sproget kan næsten ikke skyldes det.

Vi har været igennem mægling hos sf hvor tingene blev udpenslet meget kraftigt, det eneste han havde travlt med den dag var at sms'e og fortælle hvor dum og grim jeg var og at jeg ikke fortjente at leve mere. Han nærer virkelig et dybt had til mig, og er bange for at det had hindrer ham i at se sin søn ordentligt

Anmeld

7. juli 2014

TNBC

Stéphanie skriver:

Lige præcis. Er virkelig også bange for hvad der kan ske hvis jeg bare lader stå til... Hvilket jeg ikke gør...

Ringer også til sf i morgen og snakker med dem om det. Føler lidt det er min sidste udvej?!

Nej bestemt ikke, det er godt nok også en grum følelse

Det er det jo, når man frygter for sit barns sikkerhed. 
Du er hans mor, og du skal beskytte ham fra det "onde" som lige nu er hans far, fordi faren tænker på sine egne behov og ikke Xanders. 

Han er nød til at forstå at den opførsel ikke er ok, og hvis han vil være en del af sin søns liv, må han ændre sig.

Anmeld

7. juli 2014

Stéphanie

Yurie skriver:

Det er det jo, når man frygter for sit barns sikkerhed. 
Du er hans mor, og du skal beskytte ham fra det "onde" som lige nu er hans far, fordi faren tænker på sine egne behov og ikke Xanders. 

Han er nød til at forstå at den opførsel ikke er ok, og hvis han vil være en del af sin søns liv, må han ændre sig.

Tak for forståelsen. Det der er ord der kunne være kommet fra mig selv. Det er præcis sådan jeg føler

Anmeld

7. juli 2014

Moar2011

Stéphanie skriver:

Jeg sidder med hjertebanken og koldsved og er ufattelig glad for at der er 160km i mellem os lige nu

Det kan jeg faktisk godt forstå
Meeen sikke en afstand i r flyttet fra hinanden ..

Anmeld

7. juli 2014

TNBC

Nej, hun ville sørge for at hendes søn ikke bliver mere ødelagt end han er i forvejen. Eller jo, men det er jo ikke første gang han har gjort det. 
Hvis min ex nægtede at udlevere mit barn, og nægtede at jeg kunne snakke med mit barn, mens det var hos ham, ville jeg også nægte at udlevere mit barn, ind til at der var kommet klare regler og jeg var tryg ved det igen. 

Hvad nu hvis han næste gang, forsvinder med drengen, for at straffe hende? Så hun ikke kan have sønnen? Så sidder hun tilbage med følelsen og tankerne; Hvorfor holdte jeg ham ikke hos mig? Hvorfor gav jeg ham til faren?

Selvfølgelig skal man ikke male fanden på væggen, men jeg ville helt sikkert ikke udlevere min søn til sin far i 12dage efter den måde han opførte sig denne her gang. Og jeg ville være monster nervøs. 

Et barn der går så meget til bage i sin udvikling har det ikke godt, og det er det man skal se på, ikke om barnet bliver brugt som våben eller ej. For jeg synes ikke det moren gør, er det samme som faren gjorde. 

Anmeld

7. juli 2014

TNBC

Stéphanie skriver:

Tak for forståelsen. Det der er ord der kunne være kommet fra mig selv. Det er præcis sådan jeg føler

Selv tak.

Jeg ville sku også have det dårligt. Jeg ville være bange for hvad han gjorde næste gang. 

Men få overvåget samværd og se hvad der sker. Og så skal der være klare regler for hvad Xander må få, som sutten. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.