studenter kørsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. juni 2014

Laulund87

majba skriver:

Hvad så med steet parader, det irreterne dig måske også? Hele Randers var i fredags dækkede af larmende studenter der råbte meget meget meget højt, jeg mødte ikke et eneste surt menneske selvom vi spærrede hele vejen, kom til at gå ind i folk og ikke mindst vækkede jeg hver en sovende sjæl på vores vej :-)
Håber ikke dine piger bliver studenter, for det er da bestemt ikke rart at have en mor det er negativ omkring ens "fedeste" tid. Men husk at købe ørepropper til dine piger næste år i på denne tid :-)

Ja hold da kæft I larmede, I banditter

Jeg gik op af Østervold, men var lige ved at opgive at komme igennem de massemængder af studenter

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2014

lineog4

Ar blive student er ikke en undskyldning for hærværk, for at sprøjte med ting efter andre osv. Men har dog ikke trods jeg har mødt mange studentervogne i mit liv oplevet andet end glade unge mennesker der kunne råbe meget højt og som gav mig eg smil på læberne - du må have været meget uheldig.

Men synes faktisk som en anden skrev at man godt kan sammenligne med en masse andet i livet. Når jeg fylder hele cykelstien med christiniacyklen, når mine unger skal høre runge lyden under broen, de der taler ufattelig højt i deres mobiltelefon i toget, og ja selvom jeg nødig vil ind k det så ammedebatten i forhold til offentlige steder.... Der er så meget der støder vores medmennesker og noget må man sige skidt pyt til og andet må man tage alvorligt. Lige præcis at blive generet af studenterkørsel synes jeg er en blanding, for jeg kunne da godt forestille mig man kunne se på hvordan man gjorde det mere spiseligt. Her i Roskilde er det fx udvidet fra to køre dage til en hel uge, og ja fra at de stoppede kørsel ved 21 tiden fortsætter de nu den halve nat...

Jeg synes de er skønne skal der ikke herske tvivl om, men derfor kunne man godt overveje en rammesætning så de kunne nøjes med at være skønne for alle og ikke en gene.

Anmeld

30. juni 2014

isabellasmor

Er udmærket klar over at få deler samme holdning.  Jeg har aldrig oplevet at blive generet af et muslimsk bryllup eller en gade parade eller lign.  

Ej Heller fest selvom vi bor op og ned af et festhus/festlokaler! Har endnu ikke oplevet at festende ikke har kunne tage hensyn  

Hue eller ej, 1-2 eller 3 år på en skole bænk eller ej, så synes jeg det er en mærkelig måde at fejre sig selv på, især når det jo går ud over andre mennesker. Igen,  en pædagog fra seminaret eller erhvervsuddannede eller bare 9. Klasserne der har gået i skole i 9-10 år uden at have noget og skulle have sagt, DE genere ikke andre mennesker med deres fejring.... 

Men nu snakker jeg jo altså ikke om dem som personer, så der er ingen der behøver tage det personligt  det er selve "traditionen" jeg kritisere, blot for at slå det fast 

Og helt ærligt,  må man nu ikke længere oprette indlæg herinde blot fordi det var oppe og vende sidste år også??? Mærkelig kommentar ..... 

Anmeld

30. juni 2014

lineog4

isabellasmor skriver:

Er udmærket klar over at få deler samme holdning.  Jeg har aldrig oplevet at blive generet af et muslimsk bryllup eller en gade parade eller lign.  

Ej Heller fest selvom vi bor op og ned af et festhus/festlokaler! Har endnu ikke oplevet at festende ikke har kunne tage hensyn  

Hue eller ej, 1-2 eller 3 år på en skole bænk eller ej, så synes jeg det er en mærkelig måde at fejre sig selv på, især når det jo går ud over andre mennesker. Igen,  en pædagog fra seminaret eller erhvervsuddannede eller bare 9. Klasserne der har gået i skole i 9-10 år uden at have noget og skulle have sagt, DE genere ikke andre mennesker med deres fejring.... 

Men nu snakker jeg jo altså ikke om dem som personer, så der er ingen der behøver tage det personligt  det er selve "traditionen" jeg kritisere, blot for at slå det fast 

Og helt ærligt,  må man nu ikke længere oprette indlæg herinde blot fordi det var oppe og vende sidste år også??? Mærkelig kommentar ..... 

Vil nu sige 9. Klasserne da absolut ikke ligger på den lade side når de fejrer sig selv. Her i Roskilde blev det for en del år tilbage så slemt så man har valgt at lave et indhegnet område hvor de kan mødes og man skal vist endda have papir på man må komme ind, så er der vist også voksne vagter den dag så koster kommunen en lille sjat... Og jeg er ds blevet ramt af en vandpistol af en 9. Klasses elev oppe i byen, men igen var jo ikke så slemt og de er jo glade....

Anmeld

30. juni 2014

tarkoflen

isabellasmor skriver:

Jeg må indrømme, at jeg synes det er en smule småligt ikke at kunne glæde sig over andres fejring, det er en uge om året, og det er jo ikke konstant! Jeg bor ud til en stor vej, hvor stort set alle studenter kører forbi, og ja de larmer, dytter og er højrøstede, men de er jo hurtigt væk igen.

At de sprøjter med barberskum er bare slet ikke ok, det er jeg helt enig med dig i, det er langt ude!

Ja sidste år hvor jeg gik med vores lille datter i barnevognenen og hun lige var faldet i søvn, og de kom drønede forbi. Men så måtte jeg jo lade være med at gå en ture med hende, når hun skulle sove i den uge, eller forsøge at skærme hende bedst muligt!

Jeg synes det er lidt voldsomt at synes den tradition er så forfærdelig at den skulle afskaffes.

Du kan glæde dig over, at nu er det slut og der går et helt år før du bliver generet af det igen.

Anmeld

30. juni 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
isabellasmor skriver:

En nyuddannet pædagog er ikke 18-19 år og HAR jo haft sin tid med studenterkørsel. Og her i byen kan vi godt høre, også til langt ud på natten, når 9. klasserne har haft sidste skoledag. 

Da min datter blev færdig med sin HG - i januar måned - kunne jeg godt have undt hende, at hun ligesom studenterne i juni havde kunnet fejre det med "hele verden", drøne rundt med en masse andre og blive mødt med glæde og begejstring, sådan som de fleste studenter heldigvis bliver. Det er i mine øjne ikke nogen mærkelig, men en festlig og glad måde at fejre sin eksamen på. 

Guderne skal vide, at de unge mennesker mødes med alt andet end fest og glæde i hverdagen, hvor de af samfund og politikere opfattes som råmateriale, der for alt i verden skal klare sig godt, så de kan bidrage til samfundet så effektivt som muligt - de skal da bare give den gas nu og minde sig selv og os andre om, at ungdom også er fest og begejstring. 

Anmeld

30. juni 2014

lineog4

Mor og meget mere skriver:

En nyuddannet pædagog er ikke 18-19 år og HAR jo haft sin tid med studenterkørsel. Og her i byen kan vi godt høre, også til langt ud på natten, når 9. klasserne har haft sidste skoledag. 

Da min datter blev færdig med sin HG - i januar måned - kunne jeg godt have undt hende, at hun ligesom studenterne i juni havde kunnet fejre det med "hele verden", drøne rundt med en masse andre og blive mødt med glæde og begejstring, sådan som de fleste studenter heldigvis bliver. Det er i mine øjne ikke nogen mærkelig, men en festlig og glad måde at fejre sin eksamen på. 

Guderne skal vide, at de unge mennesker mødes med alt andet end fest og glæde i hverdagen, hvor de af samfund og politikere opfattes som råmateriale, der for alt i verden skal klare sig godt, så de kan bidrage til samfundet så effektivt som muligt - de skal da bare give den gas nu og minde sig selv og os andre om, at ungdom også er fest og begejstring. 

Amen

Anmeld

30. juni 2014

lille-fisen

Jeg kan godt unde dem det - har jo selv været der for nogle år siden 

Men synes også de er pænt irriterende - men pyt - den ene gang om året

Anmeld

30. juni 2014

stjernehimmel

Jeg er stor modstander af at man smider med barberskum osv.. OGSÅ nytårs aften, da det ødelægger en del af det det kommer i nærheden af....

Men den gang om året som kørslen forgår, har jeg ikke noget imod.. ja hende af min blev også vækket da naboen nåede hjem til dem og bilen holdt nærmest i vores indkørsel... men skidt pyt.... jeg er sikker på de havde en brag af en fest.. og min datter synes det er så FEDT når de køre rundt og vinker.. og glæder sig til at hun om nogle år skal give hendes mor sådan en hue på...

For mig er det skam ikke til mere gene end en bil der køre forbi en sen aften med højt musik, eller naboens barn der hyler om natten.....

Anmeld

30. juni 2014

majba

Laulund87 skriver:

Ja hold da kæft I larmede, I banditter

Jeg gik op af Østervold, men var lige ved at opgive at komme igennem de massemængder af studenter

Ja tak! Lungerne fik ikke for lidt :-D og for en time siden kørte vi østervold rundt tre gange mens vi "sang" ;-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.