studenter kørsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. juni 2014

isabellasmor

majba skriver:

Jeg bliver ramt at det du siger, måske fordi jeg selv er en del af det imorgen. Ja, vi larmer rigtigt meget, vi at de mest frygtelig dyt horn, vi skriger lungerne ud og vil gerne have alle dytter af os. Vi har kæmpet os igennem 2-3 hårde år, og det vil vi gerne fejre på en traditionel måde . Jeg syntes det er en fantastisk smuk tradition at kører rundt og besøge alle forældrene, og få lykke hilsner med på vejen
Jeg håber du en dag ændre din holdning omkring det. Jeg accepter at du skal med den bus der er sat ekstra ind til studerende, det er måske dig og din barnevogne skyld jeg ikke når bybussen, skriger ikke af dig på fortovet når du snegler dig afsted med barnevogn, selvom jeg skal sidde ved eksamens bordet om kort tid, jeg accepter din datter græder hele vejen i bussen, selvom det gør jeg ikke kan lave lektier.
Isted for hade de studenter der kommer larmende fordi dig imorgen, så smil, vink eller det vil gøre dem glade! :-)

Kort vil jeg blot skrive at man i min verden ikke kan sammenligne et barns "opførsel" med voksne menneskers... og så har jeg skrevet et "allround" svar 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2014

Karina84

isabellasmor skriver:

Kort vil jeg blot skrive at man i min verden ikke kan sammenligne et barns "opførsel" med voksne menneskers... og så har jeg skrevet et "allround" svar 

Hvad saa hvis det er naboen i opgangen der hører højt musik og derved vækker ungerne? Ja der er ofte regler omkring støj, men ofte gælder det først efter kl.23... Ja det er pisse træls (virkelig, jeg har selv været paa den anden side af væggen), men altsaa der skal der alligevel lidt til at vi reagere og der er først efter en 2-3 og nok ogsaa flere gange, at vi gaar ind og brokker os. 

Det her er kun 1 maaske 2 dage om aaret....

Jeg er maaske enig i at det ikke kan sammenlignes med børn der græder, de kan jo ikke styre det og man gør hvad man kan faa at trøste (det kender jeg ogsaa alt til).

Men altsaa studenterkørslen er virkelig den fedeste dag! en fed tradition, som har været der i maaaange aar, om som bare hører sig til naar man er ung og student 

Anmeld

29. juni 2014

Loa

Synes man bliver så glad at at se dem køre rundt
Man kan næsten ikke andet

Men selvfølgelig er hærværk og lign ikke ok, uanset om det er studenter eller alle andre.

Mht fest/larm, så er det jo nok lige så irriterende som var det en helt almindelig fest, så det kan nok ikke undgåes

Anmeld

29. juni 2014

Frk.S

isabellasmor skriver:

Jeg kan ikke se hvad vogn kørsel har med en eksamen at gøre. Og uanset hvor lidt dage og timer det drejer sig om så har jeg kun dårlige erfaringer med deres opførsel og derfor er det det jeg snakker udfra.. havde det været en hvilken som helst anden bil med mennesker uden hue så er jeg sikker på mange havde reageret anderledes, ligesom mange laver hærværk til nytår men bliver undskyldt med ordet "tradition" ... Ej. .. tradition eller ej så synes jeg man skal kunne respektere andre mennesker,  tidspunkter på døgnet i et tæt beboet kvarter, osv osv. Jeg kan sagtens være glad på deres vegne og ønsker bekendte Tillykke med huen . Men bund ærligt,  så er jeg altså ikke interesseret i at blive en del af deres fest en sen aften så voldsomt at man ikke kan hører sig selv tænke. Det er da ubehageligt for de små men ligeså ubehageligt for os andre ..... og ej heller ved at blive sprøjtet til med alt muligt sammen med min barnevogn .... dårlig opførsel kan i min verden ikke undskyldes af at blive kaldt en tradition men jeg skulle blot ud med det er godt klar over vi er få som deler denne holdning  

Jeg er helt enig i, at de selvfølgelig skal opføre sig ordentligt. 

Som sagt har jeg kun mødt nogle der ikke generede andre. Jeg synes det er lidt voldsomt at skære alle studenter over en kam fordi du har mødt nogle få brodne kar. 

Anmeld

29. juni 2014

M&J87

isabellasmor skriver:

Gud hvor et jeg træt af det altså.  Jeg kan slet ikke se hvad det har med deres afsluttede udd at gøre, men er bare så træt af at det skal Være til sådan gene for os andre. Kl 11 i aftes holdt de lige herude foran så hunde og børn vågnede overalt i nabo laget! ! Sidste år blev jeg og min barnevogn sprøjtet til med en eller anden klam barberskum efterfulgt af vandpistoler  der er da intet charmerende over den der "fejring" ... andre voksne mennesker fejrer deres afsluttede udd med en tur på restaurant med familie og venner eller lign. I mine øjne er det bare en dårlig undskyldning for at feste og te sig åndssvagt , selvom de jo gør det alligevel hver weekend .......... og nej det er ikke fordi jeg ikke kan unde dem deres s*ide hue, men lad vær med og lade det gå ud over os andre..........

Puha måtte bare ud med det  

ENIG!

HAder studenterkørsel.

De kører endda idag i glostrup, og i fredags kørte den sidste omkring kl.1 om natten.

Anmeld

29. juni 2014

Mom

Profilbillede for Mom
isabellasmor skriver:

Jeg kan ikke se hvad vogn kørsel har med en eksamen at gøre. Og uanset hvor lidt dage og timer det drejer sig om så har jeg kun dårlige erfaringer med deres opførsel og derfor er det det jeg snakker udfra.. havde det været en hvilken som helst anden bil med mennesker uden hue så er jeg sikker på mange havde reageret anderledes, ligesom mange laver hærværk til nytår men bliver undskyldt med ordet "tradition" ... Ej. .. tradition eller ej så synes jeg man skal kunne respektere andre mennesker,  tidspunkter på døgnet i et tæt beboet kvarter, osv osv. Jeg kan sagtens være glad på deres vegne og ønsker bekendte Tillykke med huen . Men bund ærligt,  så er jeg altså ikke interesseret i at blive en del af deres fest en sen aften så voldsomt at man ikke kan hører sig selv tænke. Det er da ubehageligt for de små men ligeså ubehageligt for os andre ..... og ej heller ved at blive sprøjtet til med alt muligt sammen med min barnevogn .... dårlig opførsel kan i min verden ikke undskyldes af at blive kaldt en tradition men jeg skulle blot ud med det er godt klar over vi er få som deler denne holdning  

Dårlig opførelse kan aldrig undskyldes, men det kan generalisering heller ikke

Nu skal i også pass på at vi ikke bliver for gamle og grå før tid!

Jeg kan slet ikke forstå at man ikke kan unde andre mennesker at have det hyggeligt? Og ja de vækker måske barnet, men lur mig om I ikke overlever det? Ligesom vi andre overlever at barnvogne fylder hele fortorvet, børn der græder og forældre der skælder, at køen i supermarkedet er lang, og at det regner den sommeraften hvor vi ellers skulle grille

Anmeld

29. juni 2014

liten-mamma

Ærligt, så synes jeg det er en smule småligt og vildt at dét kan sætte dit pis i kog. 

Jeg kan virkelig ikke blive andet end glad i låget når de kommer kørende og står med glæde og vinker eller dytter af dem i bilen.

Synes de er så p*sse seje og de skal fandeme have lov til at give den max gas efter 2-3 år hårde år. Det er en gang om året og det kan jeg sgu godt unde dem Også selvom det forstyrre min datters søvn en smule, hva så..

Anmeld

29. juni 2014

majba

isabellasmor skriver:

Hvad så med steet parader, det irreterne dig måske også? Hele Randers var i fredags dækkede af larmende studenter der råbte meget meget meget højt, jeg mødte ikke et eneste surt menneske selvom vi spærrede hele vejen, kom til at gå ind i folk og ikke mindst vækkede jeg hver en sovende sjæl på vores vej :-)
Håber ikke dine piger bliver studenter, for det er da bestemt ikke rart at have en mor det er negativ omkring ens "fedeste" tid. Men husk at købe ørepropper til dine piger næste år i på denne tid :-)

Anmeld

29. juni 2014

AMM00

29. juni 2014

AMM00

Fejl

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.