studenter kørsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. juni 2014

Leneur

isabellasmor skriver:

Gud hvor et jeg træt af det altså.  Jeg kan slet ikke se hvad det har med deres afsluttede udd at gøre, men er bare så træt af at det skal Være til sådan gene for os andre. Kl 11 i aftes holdt de lige herude foran så hunde og børn vågnede overalt i nabo laget! ! Sidste år blev jeg og min barnevogn sprøjtet til med en eller anden klam barberskum efterfulgt af vandpistoler  der er da intet charmerende over den der "fejring" ... andre voksne mennesker fejrer deres afsluttede udd med en tur på restaurant med familie og venner eller lign. I mine øjne er det bare en dårlig undskyldning for at feste og te sig åndssvagt , selvom de jo gør det alligevel hver weekend .......... og nej det er ikke fordi jeg ikke kan unde dem deres s*ide hue, men lad vær med og lade det gå ud over os andre..........

Puha måtte bare ud med det  

Selvfølgelig skal de ikke rende rundt og sprøjte folk til med ting og sager. Hvad angår naboen, så kan/ kunne de jo ikke vide hun havde veer. Vel ikke værre end når nogen holder fest.
For mit eget vedkommende så bliver jeg glad i låget af at se på alle de smukke unge mennesker, der har hele verden for deres fødder og kan gøre næsten alt hvad de har lyst til. Samtidig giver det også mig nogle fede flashbacks til dengang jeg selv var hf-student, selvom det er 20 år siden efterhånden...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2014

Mom

Profilbillede for Mom
isabellasmor skriver:

Gud hvor et jeg træt af det altså.  Jeg kan slet ikke se hvad det har med deres afsluttede udd at gøre, men er bare så træt af at det skal Være til sådan gene for os andre. Kl 11 i aftes holdt de lige herude foran så hunde og børn vågnede overalt i nabo laget! ! Sidste år blev jeg og min barnevogn sprøjtet til med en eller anden klam barberskum efterfulgt af vandpistoler  der er da intet charmerende over den der "fejring" ... andre voksne mennesker fejrer deres afsluttede udd med en tur på restaurant med familie og venner eller lign. I mine øjne er det bare en dårlig undskyldning for at feste og te sig åndssvagt , selvom de jo gør det alligevel hver weekend .......... og nej det er ikke fordi jeg ikke kan unde dem deres s*ide hue, men lad vær med og lade det gå ud over os andre..........

Puha måtte bare ud med det  

Jamen så lad os da afskaffe studenterkørlsen... Og nu vi er igang hvad så med kirkeklokkerne om søndagen, de kan jo forstyrre folks søndagsbrunch, eller hvad kirkeklokkerne når folk bliver gift eller bisat, uhh nej dem kan jeg ikke lide, når jeg går op i byen, for de kan virke forstyrrende når jeg står og taler med en. Og hvad mee isbilens klokke, ihh det er ubelejligt, for her kommer bilen midt på eftermiddagen, når nogle børn prøver at sove til middag. Osv osv....

Lad dem dog, og glæd dig på deres vegne, de er lykkelige...

Anmeld

29. juni 2014

2721

Jeg kan huske det år hvor min søn var lille og vågnede af alt, der banede jeg dem af H til, for øv hvor var det skide hårdt når han endelig var faldet i søvn at han så blev vækket (smiley der hiver sig selv i håret)

Men den tid er ovre og jeg synes igen kun at det er herligt at se, opleve og lytte til disse glade og muntre unge mennesker som har en helt uforglemmelige dag

Anmeld

29. juni 2014

Kløver

Synes det er fint nok, dog indenfor hvis tidsrum, feks 7- senest 21 om aftenen, og så skal de selvfølgelig ikke genere folk og sprøjte eller kaste ting efter andre, kan ikke se noget festligt i at folk bliver sprøjtet til med barberskum på samme linie som det ikke er sjovt nogle unge skriver på en bil med tandpasta til nytår så lakken bliver ødelagt osv 

Anmeld

29. juni 2014

Frk.S

Altså det kan ikke sætte mit pis i kog.

Tværtimod glæder jeg mig på deres vegne, og mindes min egen studentertid. Det var jo fantastisk.... bl.a. fordi de fleste mennesker heldigvis var glade på ens vegne - dyttede, smilede, vinkede og ønskede tillykke. 

Vi sprøjtede naturligvis heller ikke noget ud over folk, hvilket jeg da vælger at tro at det også er de færreste studenter den dag i dag der gør (men der er jo altid nogle brodne kar som skal ødelægge det for andre) jeg har i hvert fald ikke mødt nogle der har generet.... kun larmet. Men for pokker, de er jo ikke et sted ret længe, så det kan jeg nok overkomme. 

Anmeld

29. juni 2014

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80

Jeg synes det er ok. Det er jo få dage i løbet af et år det drejer sig om, og jeg synes det er dem vel undt af have en dag hvor de fester.

Selvfølgelig skal de ikke lave hærværk, men tror det er et fåtal der gør det. Det er rigtig træls at blive vækket og ens børn vågner, men igen, det er jo ikke noget der sker hver weekend.

Kunne jo også være en studerende der læser til eksamen ikke kan koncentrere sig fordi dine børn er syge og græder en dag  Synes det er vigtigt man husker at der skal være plads til alle.

Anmeld

29. juni 2014

stm2812

Ej jeg syntes simpelthen det er så hyggeligt. Og bliver helt glad og nostalgisk når jeg tænker tilbage på den tid 

Glæd dig over det kun er den ene gang om året

Anmeld

29. juni 2014

Lotus86

Arg, er det ikke lidt småligt?? Helt ærligt, det er så kort tid det vare, det da trist du ikke kan unde dem den glæde. Det er kæmpe stort at blive student, det er en tid man har ventet længe på, og arbejdet hårdt for at komme dertil. Og det har jo ikke noget med 'ungdommen nu til dags' at gøre, sådan er det jo blevet fejret i lang lang tid. Og hvis du selv havde oplevet at blive student, så er jeg sikker på din opfattelse havde været en anden.

Anmeld

29. juni 2014

majba

Jeg bliver ramt at det du siger, måske fordi jeg selv er en del af det imorgen. Ja, vi larmer rigtigt meget, vi at de mest frygtelig dyt horn, vi skriger lungerne ud og vil gerne have alle dytter af os. Vi har kæmpet os igennem 2-3 hårde år, og det vil vi gerne fejre på en traditionel måde . Jeg syntes det er en fantastisk smuk tradition at kører rundt og besøge alle forældrene, og få lykke hilsner med på vejen
Jeg håber du en dag ændre din holdning omkring det. Jeg accepter at du skal med den bus der er sat ekstra ind til studerende, det er måske dig og din barnevogne skyld jeg ikke når bybussen, skriger ikke af dig på fortovet når du snegler dig afsted med barnevogn, selvom jeg skal sidde ved eksamens bordet om kort tid, jeg accepter din datter græder hele vejen i bussen, selvom det gør jeg ikke kan lave lektier.
Isted for hade de studenter der kommer larmende fordi dig imorgen, så smil, vink eller det vil gøre dem glade! :-)

Anmeld

29. juni 2014

isabellasmor

Jeg kan ikke se hvad vogn kørsel har med en eksamen at gøre. Og uanset hvor lidt dage og timer det drejer sig om så har jeg kun dårlige erfaringer med deres opførsel og derfor er det det jeg snakker udfra.. havde det været en hvilken som helst anden bil med mennesker uden hue så er jeg sikker på mange havde reageret anderledes, ligesom mange laver hærværk til nytår men bliver undskyldt med ordet "tradition" ... Ej. .. tradition eller ej så synes jeg man skal kunne respektere andre mennesker,  tidspunkter på døgnet i et tæt beboet kvarter, osv osv. Jeg kan sagtens være glad på deres vegne og ønsker bekendte Tillykke med huen . Men bund ærligt,  så er jeg altså ikke interesseret i at blive en del af deres fest en sen aften så voldsomt at man ikke kan hører sig selv tænke. Det er da ubehageligt for de små men ligeså ubehageligt for os andre ..... og ej heller ved at blive sprøjtet til med alt muligt sammen med min barnevogn .... dårlig opførsel kan i min verden ikke undskyldes af at blive kaldt en tradition men jeg skulle blot ud med det er godt klar over vi er få som deler denne holdning  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.