Movicol, hvordan ?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juni 2014

asff

L&V skriver:

Ja da hvorfor ik?

Om hun kan finde ud af sugerør ? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2014

missehxx

asff skriver:

Har både prøvet med 30 ml og 90.

Okay, for det er sjældent de vil drikke det hvis det kun lige er blandet op i den mængde der står på pakken. Min sp siger at man ikke kan blande det op i for meget vand, kun for lidt.. Min søn ville heller ikke tage det i starten, men nu blander jeg det i 135 ml MME og så tager han det �� nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor meget pulver din søn får, min får et halvt brev �� ellers kan du jo dele dosisen i 2 sp han for halvdelen morgen og halvdelen aften i et stort måltid MM, så det lige knap kan smages så tydeligt ��

Anmeld

27. juni 2014

Pikku Myy

Isabella_mor skriver:

Det hjælper ikke hvis du drysser det på maden.  Det SKAL blandes op med væske. Ellers virker det ikke.! Trust me. 

Din sp ved virkelig ikke hvad hun taler om.! 

Hvis hun drikker væsken ved siden af så det bliver blandet i maven, kan det vel være det samme?

Til TS: Movicol smager virkelig heller ikke særlig godt, så jeg kan egentlig godt forstå at din datter nægter at drikke det. Hvor Lactulosen er sød, er Movicol mere salt. Og de tricks der virker på større børn (fx det spændende i en drikkedunk) virker nok ikke rigtig på så lille et barn. Er der noget hun vil drikke uden Movicol?

Og så fik vi at vide (godt nok med Lactulosen) at ting der er kolde, smager af mindre. Så måske en isterning, der køler det godt ned ... Men igen så er spørgsmålet om hun vil acceptere noget der er mega koldt ...

Anmeld

27. juni 2014

Isabella_mor

asff skriver:

Jamen jeg kan da ikke få en 30ml engangssprøjte?

Du kan jo lave det i et glas og give det over flere omgange... 

Anmeld

27. juni 2014

Isabella_mor

Pikku Myy skriver:

Hvis hun drikker væsken ved siden af så det bliver blandet i maven, kan det vel være det samme?

Til TS: Movicol smager virkelig heller ikke særlig godt, så jeg kan egentlig godt forstå at din datter nægter at drikke det. Hvor Lactulosen er sød, er Movicol mere salt. Og de tricks der virker på større børn (fx det spændende i en drikkedunk) virker nok ikke rigtig på så lille et barn. Er der noget hun vil drikke uden Movicol?

Og så fik vi at vide (godt nok med Lactulosen) at ting der er kolde, smager af mindre. Så måske en isterning, der køler det godt ned ... Men igen så er spørgsmålet om hun vil acceptere noget der er mega koldt ...

Ikke helt. Selve mixet sker når vand og pulver bliver blandet i glasset, det er ikke sikkert det sker på samme måde med mindre man ønsker at ryste sin baby.! Hvilket ikke er optimalt. Det er svært at forklare det, men det SKAL gøres som de skriver for at opnå den ønskede effekt. 

Anmeld

27. juni 2014

asff

Pikku Myy skriver:

Hun elsker kamillete og sukkervand. Men så snart der kommer det mindste movicol i, så bakker hun ud.

Anmeld

27. juni 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
asff skriver:

Må man putte det på grød? :O Hun er baby 5,5 mdr - må hun så få med smag?

Man må blande det sammen med næsten alt når man har mixet det op...

det er rigtig vigtigt at det blandes op med vand først for at det virker da det virker ved at binde vandet til maden i tarmen så det ikke tørrer ud og sidder fast som en forstoppelse er...

Anmeld

27. juni 2014

Diana2013

asff skriver:

Nu spørger jeg bare; hvorfor? Hvis de altså får væske ved siden af? Eller ved du, hvis man blander det med en lille smule vand - giver det på en ske, og så masse væske lige bagefter? Oh god, jeg lyder desperat!

Ja du har jo fået svaret Ang med give det i grød jeg synes virkelig det er for dårligt af din sundhedsplejske at sige det, og så syntes jeg du skal bede om et dokument hvor det står at man må give det sådan. Må man i hvert fald ikke i følge sygehus, producent...

Anmeld

27. juni 2014

Jj1709

Diana2013 skriver:

Lige en Info, man må ikke bare give pulveret, det skal blandes op i væske

Det må ifølge min datters læge gerne gives ovenpå maden, hvis barnet ikke vil drikke det, så længe man sørger for væske ved siden af måltidet.. Min datter har fået movicol de sidste 6 år på den måde, og der er intet sket ved det 

Anmeld

27. juni 2014

Diana2013

Jj1709 skriver:

Det må ifølge min datters læge gerne gives ovenpå maden, hvis barnet ikke vil drikke det, så længe man sørger for væske ved siden af måltidet.. Min datter har fået movicol de sidste 6 år på den måde, og der er intet sket ved det 

Der er heller ikke sket noget ved at min mor røg igennem graviditeten og opvækst med mig, men derfor må man stadig ikke. Du kan ringe til hvilket som helst sygehus, eller selve producenten af movicol hvor du kan få svaret på at movicol skal blandes med væske. Hvis man måtte ville det nok også stå i indlægs seddelen, men om man gør noget andet, ja det er så op til en selv...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.