sne190810 skriver:
Jo tak, jeg er udannet sygeplejerske så jeg har udemærket godt styr på medicin og hvad du ellers nævner.
Og jo, jeg tror skam udemærket at sundhedsplejersken har fint styr på movicol og sit fag. Også selvom hun vejleder misvisende, ifølge dig :-) og endnu engang.... JO en sundhedsplejerske arbejder da i den grad med sygepleje - hvad vil du ellers kategorisere hendes arbejde som? Sygepleje er jo andet end klinisk arbejde
Gider du være sød at læse hvad det er jeg skriver? Også mit andet indlæg til en anden for den sags skyld. Evt også Pikky Mys indlæg, for det er lige præcis det jeg mener med mine indlæg.
Hvis man bruger movicol som drys, så virker produktet ikke optimalt.
en sundhedsplejerske som kører ud til folk, og som sidder i et lokale på kommunen og holder åbent hus fra tid til anden, beskæftiger sig ikke på samme måde som en alm sygeplejerske med sygepleje, altså med syge patienter. Jeg skal selv være sundhedsplejerske og har i den forbindelse rimelig godt tjek på hvad den uddannelse går ud på.
Jeg kan ikke lade være med at blive en smule irriteret over den måde du vælger at nedgøre den viden jeg har. Hvorfor skulle den være mindre rigtig, især når jeg har beskæftiget mig med lige præcis movicol i alle tænkelige afskygninger, jeg har både selv taget det, givet det til mit barn, til patienter, været til kurser, haft undervisning af sygeplejersker og læger som alle har sagt det jeg siger her.
Det er påstand mod påstand.
Jeg håber bare at TS får gang i sin datters mave, og derfor er det virkelig vigtigt at produktet bliver benyttet korrekt. For hvis man i god tro bruger et produkt forkert, og det ikke virker, så har man måske forværret problemet.
Du burde som uddannet da også vide, at når man er forstoppet så kan man ikke nædvendigvis indtage særlig meget hverken mad eller væske. Og derfor vil det ikke være særlig optimalt at sige at hvis man først spiser grød med movicoldrys (hvilket i sig selv lyder ækelt) og derefter skal indtage væske, hvordan kan man være sikker på at movicol og væsken binder sig til hinanden i maven på et 5,5 mdrs barn. Som i forbejen ikke har særlig meget mavesæk at gøre godt med.
På en voksen person som dig og mig, ville det måske være plausibelt at det kunne lade sig gøre på den måde som du siger, selvom jeg tvivler på det. Især når man tænker over at der også er mavesyre i maven som kan have en betydning for effekten af pulverets fynktion til at binde sig til væske.
Men du må selvfølgelig gerne synes at fordi du er nyuddannet sygeplejerske at så ved du alt hvad der er at vide om sygepleje. Jeg er dog stadig af den holdning at jeg synes det er et rigtig dårligt råd at give.!