Movicol, hvordan ?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. juni 2014

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
sne190810 skriver:

Fordi du arbejder med movicol, gør det dig da stadig ikke lige pludselig til ekspert inde for pædiatri og sundhedspleje?

Det er ikke for at lyde flabet at skrive overstående, men der er vitterligt stor forskel på de forskellige arbejdsområder og hvordan man håndtere diverse produkter, procedure og behandlinger, når der skal opnås lindring. Du burde du da også vide, hvis du arbejde i sundhedssektoren til daglig forhåbentlig ;-)

Mit udgangspunkt i denne tråd var at jeg syntes det er forkert at sidde med kun en generel viden på området, og fortælle at en uddannet har vejledt forkert, uden at kende anamesen bag eller noget andet vidensgrundlag for behandlingen som er blevet anbefalet.

Hvor har jeg skrevet at jeg er eksperten i alt der her??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2014

sne190810

Isabella_mor skriver:

Hvis man bruger movicol som drys, så virker produktet ikke optimalt.

en sundhedsplejerske som kører ud til folk, og som sidder i et lokale på kommunen og holder åbent hus fra tid til anden, beskæftiger sig ikke på samme måde som en alm sygeplejerske med sygepleje, altså med syge patienter. Jeg skal selv være sundhedsplejerske og har i den forbindelse rimelig godt tjek på hvad den uddannelse går ud på. 

Jeg kan ikke lade være med at blive en smule irriteret over den måde du vælger at nedgøre den viden jeg har. Hvorfor skulle den være mindre rigtig, især når jeg har beskæftiget mig med lige præcis movicol i alle tænkelige afskygninger, jeg har både selv taget det, givet det til mit barn, til patienter, været til kurser, haft undervisning af sygeplejersker og læger som alle har sagt det jeg siger her. 

Det er påstand mod påstand. 

Jeg håber bare at TS får gang i sin datters mave, og derfor er det virkelig vigtigt at produktet bliver benyttet korrekt. For hvis man i god tro bruger et produkt forkert, og det ikke virker, så har man måske forværret problemet. 

Du burde som uddannet da også vide, at når man er forstoppet så kan man ikke nædvendigvis indtage særlig meget hverken mad eller væske. Og derfor vil det ikke være særlig optimalt at sige at hvis man først spiser grød med movicoldrys (hvilket i sig selv lyder ækelt) og derefter skal indtage væske, hvordan kan man være sikker på at movicol og væsken binder sig til hinanden i maven på et 5,5 mdrs barn. Som i forbejen ikke har særlig meget mavesæk at gøre godt med. 

På en voksen person som dig og mig, ville det måske være plausibelt at det kunne lade sig gøre på den måde som du siger, selvom jeg tvivler på det. Især når man tænker over at der også er mavesyre i maven som kan have en betydning for effekten af pulverets fynktion til at binde sig til væske. 

Men du må selvfølgelig gerne synes at fordi du er nyuddannet sygeplejerske at så ved du alt hvad der er at vide om sygepleje. Jeg er dog stadig af den holdning at jeg synes det er et rigtig dårligt råd at give.! 

Altså lige meget hvor lange svar du skriver til mig, står jeg stadig fast på hvad jeg skriver. Jeg er ganske uenig med hvad du skriver og din fremgangsmåde ift TS's rådgivning i den her tråd.

Du læser tydeligt ikke hvad jeg skriver, ellers forstår du i hvert fald ikke hvad mit udgangspunkt er.

Jeg lukker ned her nu, for jeg ville egentlig bare give mit prej med til TS, og hun virker til at have fanget den så jeg er tilfreds.

Anmeld

30. juni 2014

Pikku Myy

asff skriver:

Tusinde tak for dit brugbare svar

Det var så lidt. Forstoppelse er en meget frustrerende tilstand, som kan være rigtig svær at komme ud af igen. Specielt hos børn, der holder sig fra at gøre ting der gør ondt/er ubehagelige.

Har du fået snakket med lægen?

Anmeld

30. juni 2014

Frk. Petersen

asff skriver:

Med en vatpind inden for? Har prøvet med et termometer det virkede ikke

en vatpind ind og så simpelthen kører rundt i cirkler - hold pauser når hun presser, og det skal gerne være efter hun har fået proppen ud, så du kan få det der sidder tilbage.. Har ikke tal på hvor mange gange jeg har gjort det på Liva - og det hjælper .. Giv det er prøv når hun bliver helt rød i hovedet fordi hun presser.. Håber i snart får styr på den lille mavse

Anmeld

1. juli 2014

asff

Pikku Myy skriver:

Det var så lidt. Forstoppelse er en meget frustrerende tilstand, som kan være rigtig svær at komme ud af igen. Specielt hos børn, der holder sig fra at gøre ting der gør ondt/er ubehagelige.

Har du fået snakket med lægen?

Hun kom af med en hel masse lige pludselig. Fik hende til at drikke movicolen, i varm te, mens hun sov.

Anmeld

1. juli 2014

asff

Frk. Petersen skriver:

en vatpind ind og så simpelthen kører rundt i cirkler - hold pauser når hun presser, og det skal gerne være efter hun har fået proppen ud, så du kan få det der sidder tilbage.. Har ikke tal på hvor mange gange jeg har gjort det på Liva - og det hjælper .. Giv det er prøv når hun bliver helt rød i hovedet fordi hun presser.. Håber i snart får styr på den lille mavse

VI HAR FÅET GANG I DEN

Anmeld

1. juli 2014

Pikku Myy

asff skriver:

Hun kom af med en hel masse lige pludselig. Fik hende til at drikke movicolen, i varm te, mens hun sov.

Ja, sådan ender det jo tit. Da vi stod på børneambulatoriet og sygeplejersken kom for at fortælle os hvilken afdeling vi skulle videre til, lavede min dreng en god omgang. Vel og mærke efter ikke at have lavet ordentlig lort i omkring 2 uger

Anmeld

1. juli 2014

Frk. Petersen

asff skriver:

VI HAR FÅET GANG I DEN

Det var godt søde!! Hvad var det så der hjalp??

Anmeld

2. juli 2014

asff

Pikku Myy skriver:

Ja, sådan ender det jo tit. Da vi stod på børneambulatoriet og sygeplejersken kom for at fortælle os hvilken afdeling vi skulle videre til, lavede min dreng en god omgang. Vel og mærke efter ikke at have lavet ordentlig lort i omkring 2 uger

Åh ja, de ved sørme hvornår de skal!

Anmeld

2. juli 2014

asff

Frk. Petersen skriver:

Det var godt søde!! Hvad var det så der hjalp??

Det var faktisk ''bare'' at snige movicol i hende, i søvne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.